MX-5 CUP 2009 - Mål och idéer

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Pajkastning!

Jag tycker Fredrik gör helt rätt som utvecklar sin bil vilket också skapar ett stort intresse, antal besök i hans tråd säger väl det mesta?
Rätt - det är inte min avsikt att hacka på Fredrik :) Men jag sticker inte under stol med jag inte gillar kostnads-drivande prylar som allt för mycket plast och 225 däck. Sen som du säger så är Tein också dyrt men mera rätt på något sätt ;)

Nu släpper vi detta i denna tråden och fokuserar på hur vi skall kunna skapa en vettig cup 2009 som är hanterbar för deltagarna i startavgifter och tider.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:
Vad skulle ni säga om att Starta 2009 på Mantorp (SPVM, CAR, PCSR och BMWSC)? Förfrågan är ute och bollen rullar lite långsamt framåt.
Datumen är i så fall 2-3e Maj
Antar att du menar arr genom Fredrik SLC, då förväntar jag mig inte lägre startavgift :lol: Men kan vi inte gå på Alfa klubben ett svep till ?
MK Skandia är det i så fall, inte Skoghag.

Det är inget som hindrar några diskussioner. Men CAR är ju med i diskussionerna. Det skulle inte förvåna mig om de olika deltagarna kommer att betala olika mycket som startavgift efter vilken organisation de tävlar inom. SPVM har ingen i ryggen (varken generalagenter eller icke-tävlande).
Josen wrote:Ett förslag är att man skulle kunna vända på steken och erbjuda ett startfält i stället ? Ex tala med antal arr och ebjuda ett startfält.
Om nu ex SSK eller RHK har tunt kan de ringa in oss. OK då måste vi kunna ställa upp med säg tio bilar ( kan vi inte det så får klubben stötta med resten ) Villkor från oss är startavgift på 1500:- och kval med 2 x race.
Menar du 3x eget heat med tio bilar för 15000:- ?

SSK är mäkta stolta när de lyckas klämma igenom 13 heat på en dag, räknemässigt är 12 enklare (det lyckas "alla" med). Det innebär att totalkostanden per dag inte får överstiga 60'000:- för att de skall gå med på 15000:- för en kvartsdag.
Allt beror mycket på hur man löser det runtomkring. Tom tidtagaren på SSM (inte full support i mina ögon) kostade 15000 för två dagar (Race Consulting tar det dubbla).

Möjligen om man kan garantera pengarna ett halvår i förväg (dvs pengarna finns där oavsett om vi blir en eller 25).
Hmm, undrar om vi inte skulle kunna hitta nån som skulle kunna agera garant (dvs garanterat pytsa in 10000 per tävling mot att vi fick 1000kr lägre startavgift). Blir vi fler än 10 så får arrangören mindre pengar än annars men blir vi färre så blir det mer än annars. Nu har jag lite dålig insyn i ekonomin i mer än en tävling men det känns som en del av startavgifterna tas ut för att bygga ekonomisk buffert eftersom man aldrig kan vara säker på om det kommer 80 eller 140 tävlande (det skiljer ju några kronor mellan de två fallen med fix startavgift).

Det är en hiskelig massa pengar som far åt olika håll, frågan är om det är effektivare att snåla eller att jobba på att få fler pengar att flöda åt "rätt" håll (tex få någon att tycka att verksamheten är varumärkesbyggande och därmed värd att främja).

Varje tävlande bidrar med en funktionär mot reducerad startavgift (eller som krav för start) har testats i en del långloppsserier. Det kan ju var ett sätt att få arrangörer att mjukna lite.
Men att ha jäviga funktionärer är inte alltid så uppskattat, men på vår nivå är det inte så allvarigt (man måste ju inte döda alla ideer innan de är testade :oops: ).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Menar du 3x eget heat med tio bilar för 15000:- ?

SSK är mäkta stolta när de lyckas klämma igenom 13 heat på en dag, räknemässigt är 12 enklare (det lyckas "alla" med). Det innebär att totalkostanden per dag inte får överstiga 60'000:- för att de skall gå med på 15000:- för en kvartsdag.
Allt beror mycket på hur man löser det runtomkring. Tom tidtagaren på SSM (inte full support i mina ögon) kostade 15000 för två dagar (Race Consulting tar det dubbla).
Niklas jag vet inte men det var ett spontant förslag - varför sågar du allt hårt hela tiden för ? Kan vi inte med högt i tak tillåta att vi lägger förslag, vi behöver inte ta det i forumet om det skall komma till denna nivån hela tiden.
Själv tycket jag P-O förslag för ett tag sen om sammarbete mellan SVKG och MGCC var mycket spännade.

Jag tycker vi snarast sätter samman en grupp som spånar ut ett antal olika alternativ och sen jobbar de som vill på undersöka möjligheterna.
Det här är svårt vi har olika önskemål och måste dra

Jag tar gärna Alfa spåret inofficiellt en sväng till.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Men CAR är ju med i diskussionerna
Kul/Bra ! Berätta mera hur/var går dessa diskussionerna ?
Josen wrote:
Menar du 3x eget heat med tio bilar för 15000:- ?
SSK är mäkta stolta när de lyckas klämma igenom 13 heat på en dag, räknemässigt är 12 enklare (det lyckas "alla" med). Det innebär att totalkostanden per dag inte får överstiga 60'000:- för att de skall gå med på 15000:- för en kvartsdag.
Allt beror mycket på hur man löser det runtomkring. Tom tidtagaren på SSM (inte full support i mina ögon) kostade 15000 för två dagar (Race Consulting tar det dubbla).
Niklas jag vet inte men det var ett spontant förslag - varför sågar du allt hårt hela tiden för ? Kan vi inte med högt i tak tillåta att vi lägger förslag, vi behöver inte ta det i forumet om det skall komma till denna nivån hela tiden.
Själv tycket jag P-O förslag för ett tag sen om sammarbete mellan SVKG och MGCC var mycket spännade.

Jag tycker vi snarast sätter samman en grupp som spånar ut ett antal olika alternativ och sen jobbar de som vill på undersöka möjligheterna.
Det här är svårt vi har olika önskemål och måste dra

Jag tar gärna Alfa spåret inofficiellt en sväng till.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Enda billiga lösningen att köra tillsammans med annan arrangör är att köra i blandat heat (om vi fortfarande ser 10 bilar som rimligt).

Om man kommer med 10 bilar som inte tar mer tid på banan så tackar ingen nej (det sänker ju priset för alla).
Men det är inte många heat i dagens Racingsverige där vi passar in (det är ju inte bara vi som skall tycka det, det är även den andra parten som skall acceptera det).
En del ser rött när de ser öppna bilar med båge (de vill ha plåttak som sitter fast i resten av karossen), andra har heat som redan är 25 bilar (där 10 till knäcker banlicensen på en del banor (inte Anderstorp).

För just Anderstorp hade jag en lös tanke i våras som körning med CAR i samma heat; fördröjd rullande start. Tyvärr medför det vissa problem när det gäller eventuell dålig start eftersom det inte kan bli omstart på andra gänget om första har startat, men 20 skunders försprång hade ju gett CAR ett tydligare Alfa-only-heat.
Men PR-material innehållande bilder med Miator närvarande blir inte lika "rent" (precis som vi fördrar miatarent bildmaterial).

Det är många parametrar som skall passas in men det kan gå att få ihop det, elelr åtminstonde starta diskussioner. Om det inte går att få ihop nåt 2009 så finns det ju en säsong efter det, osv. Det man kan jobba fram finns oftast kvar och kan bearbetas vidare senare. Alla ideér behöver ju sås och gro en stund innan det är dags att skörda. Bara för att man själv har löst världsproblemen hemma på kammaren behöver det ju inte betyda att världen är redo att förstå det geniala i dem. :)

Nä, nu har jag suttit och knattrat för länge (det blir ju filosofiskt dravel), dags att gå hem och få i sig lite näring. :arrow:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Men CAR är ju med i diskussionerna
Kul/Bra ! Berätta mera hur/var går dessa diskussionerna ?
Menar du 3x eget heat med tio bilar för 15000:- ?
SSK är mäkta stolta när de lyckas klämma igenom 13 heat på en dag, räknemässigt är 12 enklare (det lyckas "alla" med). Det innebär att totalkostanden per dag inte får överstiga 60'000:- för att de skall gå med på 15000:- för en kvartsdag.
Allt beror mycket på hur man löser det runtomkring. Tom tidtagaren på SSM (inte full support i mina ögon) kostade 15000 för två dagar (Race Consulting tar det dubbla).
Niklas jag vet inte men det var ett spontant förslag - varför sågar du allt hårt hela tiden för ? Kan vi inte med högt i tak tillåta att vi lägger förslag, vi behöver inte ta det i forumet om det skall komma till denna nivån hela tiden.
Själv tycket jag P-O förslag för ett tag sen om sammarbete mellan SVKG och MGCC var mycket spännade.

Jag tycker vi snarast sätter samman en grupp som spånar ut ett antal olika alternativ och sen jobbar de som vill på undersöka möjligheterna.
Det här är svårt vi har olika önskemål och måste dra

Jag tar gärna Alfa spåret inofficiellt en sväng till.
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Niklas Falk wrote: Vad skulle ni säga om att Starta 2009 på Mantorp (SPVM, CAR, PCSR och BMWSC)? Förfrågan är ute och bollen rullar lite långsamt framåt.
Datumen är i så fall 2-3e Maj.
Heatindelningen blir nog inget extraodinärt (ett vardera för CAR, PSCR, BMWSC, Roadsport, Modsport och Clubman). Med lite gatbilskörningar insprängt så blir det väl 4 pass på 2,5 dagar som vanligt.
Kunde man inte tänka sig ett samarrangemang med ovanstående klubbar som kör egna cuper. Alltså CAR, BMWSC, PCSR och MX5Racingklubb? Har inte gjort någon matematisk beräkning men det borde ju vara ett bra upplägg för alla parter? PCSR och BMWSC kör väl dessutom gatbilar en dag och race en dag (eller har jag fel?). Kunde man samla alla race på t.ex lördagen och gatbilskörning på söndagen för samtliga klubbar vore det väl ett klockrent samarbete?

Jag kan också tänka mig sitta med i tidigare nämd grupp för MX5 Cup 2009.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:
Menar du 3x eget heat med tio bilar för 15000:- ?

SSK är mäkta stolta när de lyckas klämma igenom 13 heat på en dag, räknemässigt är 12 enklare (det lyckas "alla" med). Det innebär att totalkostanden per dag inte får överstiga 60'000:- för att de skall gå med på 15000:- för en kvartsdag.
Allt beror mycket på hur man löser det runtomkring. Tom tidtagaren på SSM (inte full support i mina ögon) kostade 15000 för två dagar (Race Consulting tar det dubbla).
Niklas jag vet inte men det var ett spontant förslag - varför sågar du allt hårt hela tiden för ? Kan vi inte med högt i tak tillåta att vi lägger förslag, vi behöver inte ta det i forumet om det skall komma till denna nivån hela tiden.
Själv tycket jag P-O förslag för ett tag sen om sammarbete mellan SVKG och MGCC var mycket spännade.
Jag är inget orakel som bestämmer, jag har kanske lite ströinfo som jag samlat på mig som sätter ideérna i ett sammanhang (baserat på gamla fakta, inte de för nästa år, men man kan gissa lite).

Diskussionen om Mantop 2-3 Maj sker för tillfället mellan Styrelser i BMWSC, CAR, PSCR och SPVM. BMWSC verkar vara drivande. Jag fick mailet igår så det är inte direkt gammalt (datum kan ändras, allianser kan spricka etc).

Men i dessa inlägg kan jag gärna ses som SPVM-infiltratör (dvs låt inte mina mastodontinlägg störa idéflödet).
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Anders Ohlsson wrote:
Niklas Falk wrote: Vad skulle ni säga om att Starta 2009 på Mantorp (SPVM, CAR, PCSR och BMWSC)? Förfrågan är ute och bollen rullar lite långsamt framåt.
Datumen är i så fall 2-3e Maj.
Heatindelningen blir nog inget extraodinärt (ett vardera för CAR, PSCR, BMWSC, Roadsport, Modsport och Clubman). Med lite gatbilskörningar insprängt så blir det väl 4 pass på 2,5 dagar som vanligt.
Kunde man inte tänka sig ett samarrangemang med ovanstående klubbar som kör egna cuper. Alltså CAR, BMWSC, PCSR och MX5Racingklubb? Har inte gjort någon matematisk beräkning men det borde ju vara ett bra upplägg för alla parter? PCSR och BMWSC kör väl dessutom gatbilar en dag och race en dag (eller har jag fel?). Kunde man samla alla race på t.ex lördagen och gatbilskörning på söndagen för samtliga klubbar vore det väl ett klockrent samarbete?
Som jag läser mailet från BMWSC är det precis så det är tänkt, men med alla tre klasserna hos SPVM istället (dvs 6 klasser totalt). Gatbilar är insprängt när det passar schemat.

Med två klasser mindre blir det mer tid att fylla på med gatbilar (och färre tävlande).
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Post by gokarting.nu »

Här kommer Mr Rookie!!!!!!

Jag pratar mer än gärna med Slc Fredrik.

Jag tror att om man kan erbjuda honom typ ..... startande kan man säkert få en prislapp på det.
Jag har kört på hans event en gång, måste sägas att det känns super seriöst.
Han har dessutom tidtagning och tävlingsledning så vitt jag vet.

För min personliga del tror jag dessutom att Slc kan fixa en dagars!
Tror att om vi bestämmer oss för det gemensamt, kan vi nog köra utan vagnbok hos honom.
Slc och SMA är ju nästan samma.

Nu svär jag i kyrkan, men det känns som SPVM är inte på frammarch direkt.


Sen Fredrik, du vet att jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men omröstningen har 22 svar.........hur många tävlande finns för mx cup?

Vill inte bli ovän med någon.

Men vi måste ha en lokal ju!
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Niklas Falk wrote: Som jag läser mailet från BMWSC är det precis så det är tänkt, men med alla tre klasserna hos SPVM istället (dvs 6 klasser totalt). Gatbilar är insprängt när det passar schemat.

Med två klasser mindre blir det mer tid att fylla på med gatbilar (och färre tävlande).
Ok, låter som ett riktigt bra upplägg även om det varit roligare med ett eget MX-5Cup heat. Frågan är ju som sagt vad vi har att erbjuda i nuläget? Vi vet inte hur många som verkligen kommer till start.

Å andra sidan blir det väl inget kvar i Roadsport C om man lyfter bort Miatorna :roll: Sen kan man ju alltid diskutera om det är MX-5 Racingclubs uppgift att hålla SPVM under armarna :wink:

SLC kan givetvis vara ett alternativ. Fredrik Skoghag letar väl även han nya möjligheter att fylla sina dagar.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Men vi måste ha en lokal ju!
Lokal finnes, men den är lite dyr i hyra.
Fler hyresgäster att dela den med eller få nån snäll farbror att sponsra mot tjänster.
Alternativet är att gå ut och hitta en billigare lokal (och hoppas att den stora, dyra finns kvar om man misslyckas).

SPVM behöver försöka att få startfälten att likna SSM på fler tävlingar. Den springande punkten verkar vara att folk kommer om folk kommer. Att det blir katastrof om 10 uteblir är ju lite jobbigt.
Miatorna i C är ett jättebra tillskott som triggar mer intresse även från andra.
Om 10 Miator gör att det blir 30 roadsportbilar i fler race än SSM så kanske det inte blir så urvattnat längre. Får vi dessutom in fler koncept (Boxtrarna i B är ju ett, Elise i C ett annat) som kan visa sig fungera så kanske det stabiliserar sig på en nivå runt 30 i alla race (även om 3-5 är hemma och skruvar).
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

gokarting.nu wrote:
Sen Fredrik, du vet att jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men omröstningen har 22 svar.........hur många tävlande finns för mx cup?

Vill inte bli ovän med någon.
Tycker om dig me... :lol:

Tror att de 22 som har svarat rör sig om dem som planerar att köra cupen inom de närmaste åren och därmed känner att frågan berör dem. Stämmer rätt väl med antalet potentiella bilar som är i luften... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Anders Ohlsson wrote:Å andra sidan blir det väl inget kvar i Roadsport C om man lyfter bort Miatorna :roll: Sen kan man ju alltid diskutera om det är MX-5 Racingclubs uppgift att hålla SPVM under armarna :wink:

SLC kan givetvis vara ett alternativ. Fredrik Skoghag letar väl även han nya möjligheter att fylla sina dagar.
Det går ju alltid att fråga Fredrik vad han skulle ta för 3x15 minuter inkl allt.

MX5RC stöttar ju inte tävlingsverksamheten öht ekonomiskt (dvs inget av kassan är budgeterat dit), att klubbsaker slits under tävlingshelger kan man nog skriva under medlemsökandePR.
Visst skulle man kunna budgetera 100kr per medlem som grundplåt till tävlingsverksamheten men det var inte tanken med klubben från början.
Så är man strikt så håller inte MX5RC SPVM under armarna, det är de tävlande som gör det för att kunna ha nånstans att tävla.
Eller ska man vara ännu striktare så är det medlemmarna i SPVM som håller SPVM under armarna (det är ju en ekonomisk förening med serieavgiften som medlemsavgift). De som kör utanför serien håller ju bara den aktuelle arrangören under armarna (MGCC i fallet SSM, där det är flest som kör utanför serien).
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Post by gokarting.nu »

Men om.......VI, kan vara dom som hyr av tex Slc eller vem som helst?
kanske kan funka?

Ser man bakom sin egen horisont... och bjuder in kleti och pleti att rejsa med oss.
För mig är det sak samma om jag kör bredvid en familjebil eller en lotus.
Det viktiga är väll ett fett startfält där folk kör på någorlunda samma varvtider bara, så det inte blir farligt.
Tror säkert en hög med Ginetta förare tex. skulle tänka sig att köra lite budget racing.




Bara lite okunniga tankar i kvällen................................................
User avatar
Lunding
Posts: 14
Joined: Thu 05 Jun 2008, 23:42
Location: Fredensborg, Denmark
Contact:

Post by Lunding »

En god idé vil være at tænke på hvordan danske biler kan køre med i serien. Jeg ved at vi er flere danskere, der går og pusler med at bygge en Miata racerbil henover vinteren med henblik på at deltage i jeres MX5Cup
Christian Lunding / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Lunding wrote:En god idé vil være at tænke på hvordan danske biler kan køre med i serien. Jeg ved at vi er flere danskere, der går og pusler med at bygge en Miata racerbil henover vinteren med henblik på at deltage i jeres MX5Cup
Det fungerar i det grundläggande Roadsportreglementet
Tillåtna bilar är rent tvåsitsiga sportvagnar, coupéer alt. cabrioleter skattade och besiktigade av AB Svensk Bilprovning. Utlandsregistrerade bilar (godkända av respektive lands myndigheter) från land inom EU eller därmed jämförbart land tillåts deltaga med förare från samma land.
Specarna på bilarna är ju identiska i grunden så det ska inte vara några problem.

Norska bilar vill vi också ha med, det måste ju finnas några som inte turboladdat sönder bilarna :)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Jaha hur går vi vidare med 2009 ?

Ur minnet dra jag
Per/Niklas pratade högt (halvlöften) om Mazda spons för 2009
- Hur är läget där Pär/Niklas ?

Snacket med alfa klubben ?
- Skulle ju jag dra i men har inte hunnit - skall jag ta upp det igen ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

SPVM's plan är som följer:
  • 1. Tidigt i maj, Mantorp med BMWSC (+PSCR och kanske någon mera klass), plats för gatbilar mm under två dagar
    2. 30-31/5, Kinnekulle
    3. 3-5/7 SSM
    4. Anderstorp eller nåt i augusti
    5. Falkenberg tidigt i september (gissar 5-6/9)
Förslaget för Cupen från MX5RC's styrelse är att fortsätta att fokusera på tre tävlingar och sprida ut dem mera än under 2008.
SPVM 1,3,5 är ganska lämpligt med ca 9 veckor mellan race.

Per skall diskutera sponsring med Mazda och det finns många olika modeller man kan tänka sig (3e racet betalas av Mazda om man kört de första två är den som verkar enklast tycker jag).
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:Förslaget för Cupen från MX5RC's styrelse är att fortsätta att fokusera på tre tävlingar och sprida ut dem mera än under 2008.
SPVM 1,3,5 är ganska lämpligt med ca 9 veckor mellan race.

Per skall diskutera sponsring med Mazda och det finns många olika modeller man kan tänka sig (3e racet betalas av Mazda om man kört de första två är den som verkar enklast tycker jag).
Låter bra (samtliga punkter ovan)! Sen är kanske Kinnekulle roligare än Mantorp...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Dennis Kullman wrote:Sen är kanske Kinnekulle roligare än Mantorp...
Kanske det, men då blir det bara 3 veckor mellan betalningarna (Kinnekulle betalas på plats och SSM via giro tre veckor senare).
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:
Dennis Kullman wrote:Sen är kanske Kinnekulle roligare än Mantorp...
Kanske det, men då blir det bara 3 veckor mellan betalningarna (Kinnekulle betalas på plats och SSM via giro tre veckor senare).
OK. Vågar man hoppas på "KM-rabatt" även 2009 tro?
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Förslaget för Cupen från MX5RC's styrelse är att fortsätta att fokusera på tre tävlingar och sprida ut dem mera än under 2008.
Kan du beskriva hur detta förslag har kommit fram, jag hittar inga styrelseprotokoll eller inbjudningar/förfrågningar till detta förslag ?

När/Var är nästa årsmöte ?

Edit
Om det nu blir detta förslag som gäller måste även då SPVM medlemskap lösas för att få köra ? Eller räcker MX5RC ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:
Förslaget för Cupen från MX5RC's styrelse är att fortsätta att fokusera på tre tävlingar och sprida ut dem mera än under 2008.
Kan du beskriva hur detta förslag har kommit fram, jag hittar inga styrelseprotokoll eller inbjudningar/förfrågningar till detta förslag ?
Det mötet var igår och protokollet är ute för justering/kontroll.
Protkollen hittar du sen här viewforum.php?f=11

Jag och Per var drivande för förslaget och ingen verkade ha något emot det. Vi har tagit intryck av utfallet för året och detta avser iaf jag vara det enklaste sätt att tillmötesgå spridda skurar av önskemål.
Josen wrote:När/Var är nästa årsmöte ?
I April planeras det för tillfället, kanske på Kinnekulle (beror på om vi kan pussla ihop en hyrning där).
Josen wrote:Edit
Om det nu blir detta förslag som gäller måste även då SPVM medlemskap lösas för att få köra ? Eller räcker MX5RC ?
Formellt behöver du betala 150kr/tävling eller 500kr för säsongen för att tävla under SPVM's paraply. Under SSM så är det fler än annars som inte betalar (det är skillnaden mellan resultatlistorna och seriepoängen). Priser, tekniker och organisation är inte gratis (men nära på).
Möjligen kan ett 1,3,5 paket förhandlas fram (tex 300kr) men det har jag inte lagt energi på, än (det är lite svårt att förklara för resten av förarna inom SPVM varför en klick skall behandlas annorlunda). Fler ekipage totalt är vad som behövs för att förbättra/bibehålla dagsläget, oavsett om det är Miator, Eliser, Sevens eller Porschar.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Det mötet var igår och protokollet är ute för justering/kontroll
Jag och Per var drivande för förslaget och ingen verkade ha något emot det. Vi har tagit intryck av utfallet för året och detta avser iaf jag vara det enklaste sätt att tillmötesgå spridda skurar av önskemål.
Kanske har jag missat något men vad och hur annonserade detta möte ut som jag ville vara med på ? Vad är gången i klubben för beslut med möteskallelser osv ?
Det här känns väldigt konstigt - ni vet mycket väl att många av oss vilka åka en-dagars med 5 race och inte är helt förtjusta i SPVM uppläggen, varför kan inte vi vill och speciellt vi som är aktiva förare få vara med att påverka ? Nu har ni kört på med ett förslag som klubbas igenom ?
Fler ekipage totalt är vad som behövs för att förbättra/bibehålla dagsläget, oavsett om det är Miator, Eliser, Sevens eller Porschar.
Vad är syfte egentligen ? Att du skall tvinga in oss att SPVM för att start-fälten viker ? Fråga dig själv istället VARFÖR de viker. Vi skall INTE vara en support klubb till SPVM.

Formellt behöver du betala 150kr/tävling eller 500kr för säsongen för att tävla under SPVM's paraply. Under SSM så är det fler än annars som inte betalar (det är skillnaden mellan resultatlistorna och seriepoängen). Priser, tekniker och organisation är inte gratis (men nära på).
Så om jag inte vill tävla under SPVM så behöver jag inte betala alls
m.a.o ?
Post Reply