...måste skriva
Varit på Göteborg sportvagnsklubbs körning på Falkenbergbanan.
Tog en av Nc bilarna, dom är helt standard.
Miatan är en helt suverän bil!!!
Körde 6 stinter, inte så mycket som ett gnissel från varken inredning eller bromsar.
Synd att det inte går att bygga i båge/bur i bilen när den är såhär standard.
Den var jätterolig, trygg och fin.
Bromsarna upplevde jag som effektivare än mattafarans(Nb -98) men det kan ju vara däcken också.
Motorn gör jobbet, växlarna sitter, miatakänslan är "där" bara.
Skönt med vridet ut på rakan, diffen funkade perfekt, inte ett enda singelhjulspinn på något varv.
Skriver det igen: synd att det inte funkade med NC standard iden
Tror Nc bilen med en sparco sprint stol, större krängare fram, r-däck på 16" fälg och ett trackdaykit från D2.
Hade räckt lååååångt.
.....men.....det finns en ...sak...
Hjälmen tog i cabben, är inte mer än 1,81 , fick ändå luta stolen förbi en bra körställning.
Ska man ha en sån här bil på banan, får man nog byta ut original stolen.
Och sätta stolen i absolut lägsta läget.
--------------------------------------------------------------------------------
Och en sak till ang miatister, banan hade många miata på besök.
Och det gick fort!
Att ingen av de jag såg idag, kör i standardklassen är synd o skam.
Många miator finns därute, att dom inte är med på rejshelgerna är så tråkigt.
(speciellt som Andreas E fått kämpa stenhårt för sin mästerskaptitel
)
Våra startfält hade varit A & B final t.om