Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
ulf w
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 61
Joined: Sun 10 Oct 2010, 13:07
Location: Nossebro

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by ulf w »

Jag tycker att iden är helt rätt :banana:
Det är viktigt att vi får med nyare modeller i klass Standard annars riskerar vi att klassen försvinner på sikt.

Tycker även att det bör vara klart mer restrektivt med tillåtna modifieringar i klass Standard än det varit hitills. Då blir det ett mycket mer hanterbart projekt för intresserade att iordningställa en konkurrenskraftig bil och prova på racing.

Det som är det stora och roliga med MX-5 Cup är att Miata är en relativt billig och körglad bakhjulsdriven bil :D och att det är mycket stora startfält :D + alla trevliga och hjälpsamma deltagare :D

När jag för några år sedan blev intresserad av MX-5 Cup var det pga de stora startfälten. När jag sedan började fundera på bilköp och klass och jämförde Standard och Modified fanns det egentligen bara 2 riktigt väsentliga skillnader, fälgbredd(borttaget 2011) och modifierat motorstyrsystem (+ race vikt) och då kändes det som ett rätt stort projekt att iordningställa en konkurrenskraftig bil. Trots att jag tycker om att skruva finns det fortfarande mycket kvar att modifiera på min bil till nästa år.

Tack alla även för en mycket trevlig tävlingsäsong :D
Miata NB #65
Ulf Wärnberg
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:Vill inte vara nego men vilka är målgruppen för en bil som detta ?

Idag köper man ny räser med slicks och 200 hk tävlar med direkt för under 200 k, läs om D3 på rejsa
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=83890

En beg formel ford fås med driftsäker Zetec för under 50 k
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=83879

Finns massa track-days för std bilar

Var hitta man massor av folk som vill köra en std NC på banan ?

Tror NA/NB/NC och hålla std klassen som den är med R-däck och vettigt chassi-kitt, då kan det blir försvarbart mot utbud som finns.

Joachim

Inga frågor är fel Joachim, negativa eller inte.
Vilken målgrupp som gäller är väll avklarat?


Ska "negga" lite själv.
Kommer ihåg de 6 LOTUS! Eliserna som var bankittade och fina, på Ssm i somras.
Av de 6, tävlade 2 bara. (du och Bjarne)
Här är en sak som jag personligen är lite fundersam inför.
Roadsport är i stort sett kontaktfritt i rejsen, smäller det är det oftast misstag eller förare som inte ger plats, och i det senare ser jag det som självförvållat.
Alltså: jag är rädd för att krocka med bilen! ..det argumentet håller inte, för det är bara att hålla sig på sin del av banan och inte ge sig in de värsta situationerna.

Ändå tävlade inte 4 av de 6 Eliserna som jag såg.
Om folk som köper en tävlingsbil för gatan inte rejsar med den.
Trots att man ändå ska till den tävlingen...? insteget är minimalt för dessa förare/bilar.
"Standardbilägare" kanske inte vill tävla helt enkelt??

Större delen av de tävlande i Miatacupen kör Modifierad klassen.
Även detta ...KANSKE.... ger en fingervisning, vad folk vill ha/köra.


Men är mina och Waerns tankar inte helt udda, och vi därigenom får in EN till deltagare i cupen/Spvm(som Daniel skrev:)) som annars INTE skulle stärkt Miataracingen med sitt deltagande.
Då är succén nära :D
(tycker jag iaf..)


Daniels fråga är intressant.
Hur många NC tycker du det ska rulla in, för att underlaget till NC Standard för att klassen ska ha ett existensberättigande?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Daniels fråga är intressant.
Hur många NC tycker du det ska rulla in, för att underlaget till NC Standard för att klassen ska ha ett existensberättigande?
För min del räcker det med 0,9 st om det bara är fråga om att definiera vettiga begränsningar som är enkla och självklara (vikt som passar, däck som fungerar och dämpare som är rimliga).
Att förvänta sig att det rasslar till och kommer 5-6 bilar direkt kräver ett uppdämt behov och att nån lyckas marknadsföra det perfekt (tex en TVsänd byggnation av blixten Mcqueen 2).

En Pay&Play situation kunde också vara en möjlighet (detta blir ju mera entypslösning än nuvarande standard), men det finns nog lite för lite efterfrågan.
Själv är jag för djupt nere i NBträsket för att försöka och vandrar längs vägen "hur mycket Modsport kan det bli och ändå kalla det Roadsport?"...
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Josen »

Jag förstår inte detta ? :?:

Det är väl inget som hindrar en NC att köra idag med valfria dämpare /chassi ?

Eller är det att alla skall ha medaljer och komma på bild ? 8)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:Jag förstår inte detta ? :?:

Det är väl inget som hindrar en NC att köra idag med valfria dämpare /chassi ?

Eller är det att alla skall ha medaljer och komma på bild ? 8)

Du vet att du är min hjälte Joachim.

Men nu börjar jag bli orolig...väljer att inte se vad som skrivits?

Svarar igen:

-Tanken är att Nc´n ska vara standard, i ordets rätta mening.
Idag får inte Nc 2,0 köra i standard klassen, utan är hänvisad till modifierad.
Och om Nc 2,0 tillåts i standardklassen så som reglerna är idag, tror jag att de nuvarande deltagarna i standarklassen blir ifrånåkta av Nc´n.
Vilket inte är bra för jämnheten i den nuvarande klassen.


Vidare:
Vad tycker du Joachim är en framgång för denna ide, baserat på antal deltagare i en standard Nc?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:-Tanken är att Nc´n ska vara standard, i ordets rätta mening.
Idag får inte Nc 2,0 köra i standard klassen, utan är hänvisad till modifierad.
Och har hittils behövt vara överdrivet barlastad även för vanlig Roadsport C.
Frågan är om det behövs en sista 5% lätting för att landa på lämplig vikt, och då blir det überstandard på motorsidan iaf (specialare som måste beslutas om).
Är det nån som vet vad en NC 2.0 verkligen väger med tom tank och 75kg förare (byte av stol, i med båge borde väga samma som original ungefär)?
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Anders R »

Jag tycker varje bil enligt ditt ursprungs förslag är en bil för mycket Halibig.
Helt enkelt för att en standard bil med original dämpare och gat däck har inte
på en tävling att göra tillsammans med optimerade bilar det är farligt för alla inblandade.

Förslag är att göra som i Pcsr ,flera klasser i klassen
roadsport C Modifierad, CStandard modifierad, C Standard

det kan funka så länge roadsport C är en egen klass på banan

mvhAR
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Josen »

+1

Och att jag inte förstår varför du behöver skapa ytterligare en klass när du har att köra i redan, vad vill du uppnå ?

Sen jämförelse med Lotus haltar, äpplen/päron och annan liga av bilar

Sen håller med om att fler Eliser borde köra, tjatar på min bröder att köra men det sin tid
Lite mera pengar dock i dessa bilar så förståelse att folk inte vill bli påkörda av för mycket av sjuor ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by gokarting.nu »

Anders R wrote:Jag tycker varje bil enligt ditt ursprungs förslag är en bil för mycket Halibig.
Helt enkelt för att en standard bil med original dämpare och gat däck har inte
på en tävling att göra tillsammans med optimerade bilar det är farligt för alla inblandade.

Förslag är att göra som i Pcsr ,flera klasser i klassen
roadsport C Modifierad, CStandard modifierad, C Standard

det kan funka så länge roadsport C är en egen klass på banan

mvhAR

Två funderingar Herr Roos

1. Om varvtiderna med Nc´n i den specen som föreslås.
Ligger ca en sekund högre t.ex än snabbaste bilen i standardklassen, skulle det ändra något i din åsikt?

Det finns en sak som jag håller med om säkerhetsmässigt Roos.
Inbromsning i blött med standardäck & ABS är riktig effektivt. Där finns något att testa ut på en Nc shoot out.


2. Vad är det för bilar/bil du kört med på bana, som haft standarddäck och dämpare?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:+1

Och att jag inte förstår varför du behöver skapa ytterligare en klass när du har att köra i redan, vad vill du uppnå ?

Sen jämförelse med Lotus haltar, äpplen/päron och annan liga av bilar

Sen håller med om att fler Eliser borde köra, tjatar på min bröder att köra men det sin tid
Lite mera pengar dock i dessa bilar så förståelse att folk inte vill bli påkörda av för mycket av sjuor ;)

Varför svarar du inte på frågan du fick?


Jämförelsen med Lotus och Miata haltar skriver du.......Bjarne kör Lotus i C liksom...... :drunk:


Nc Klass förslaget/diskussionen är inte för mitt eller Waerns ego, om nu du och någon mer trodde det.


Och igen: -Det är inte ytterliggare en klass.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Per Hammarsjö »

Intressant...

Gällande dämpare och fjädring. Kan man inte speca en modell av dämpare som får användas. Ex en som inte går att ställa höjd etc...? Då kan du ju fortfarande ha en bil som går att köra bekvämt på gata men som presterar mycket bättre på bana än vad original gör.

När man ändå har diskussionen igång höjer jag en gång min röst för en enhetsklass ala NC 2.0. Lågbudget! Se långloppsbilen vi lånade från Mazda till Knutstorp 2010.

• Säkerhetsdetaljer
• En modell av dämpare/fjädrar
• Enhetsdäck
• Carbotech belägg.

Inget annat får ändras.

Att kunna ställa in bilen etc hör väl lite till racingen?

Vill påpeka att jag inte läst alla inlägg i tråden så jag kanske säger något som redan sagts.

// Per
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Anders R »

gokarting.nu wrote:
Anders R wrote:Jag tycker varje bil enligt ditt ursprungs förslag är en bil för mycket Halibig.
Helt enkelt för att en standard bil med original dämpare och gat däck har inte
på en tävling att göra tillsammans med optimerade bilar det är farligt för alla inblandade.

Förslag är att göra som i Pcsr ,flera klasser i klassen
roadsport C Modifierad, CStandard modifierad, C Standard

det kan funka så länge roadsport C är en egen klass på banan

mvhAR

Två funderingar Herr Roos

1. Om varvtiderna med Nc´n i den specen som föreslås.
Ligger ca en sekund högre t.ex än snabbaste bilen i standardklassen, skulle det ändra något i din åsikt?

Det finns en sak som jag håller med om säkerhetsmässigt Roos.
Inbromsning i blött med standardäck & ABS är riktig effektivt. Där finns något att testa ut på en Nc shoot out.


2. Vad är det för bilar/bil du kört med på bana, som haft standarddäck och dämpare?
Herr Halibig

Nej tyvär ändrar inte det min åsikt, därför att jag är helt övertygad om att en Nc kommer gå fortare runt
banan än nuv standard.
Det är inte det som är problemet eller fördelen,det är när det skiter sig för en ovan förare som inte åker
1 sek fortare per varv, dennes små räddnings plankor med bra däck och väghållning samt RÄTT vikt finns inte
där att hjälpa till sas, utan han kommer med tvärslut däck ramma nån annan,och det gör ont och blir dyrt.
Sen kan detta hända alla ändå jag vet men då är det av andra orsaker som alla som tävlar är medvetna om.

Ja bortsett från att jag har stor vana att åka med bilar på 300 hp tillsammans med bilar på 6-700 hp samtidigt.
så har jag åkt ex antal porsche med gat däck vs med slicks, Bmw M3 sas standard åkte 6 varv tog skiten av banan
helt värdelöst.

Du har bara ett val tillåta Rdäck enhet, tillåta stötdämpare och belägg.samt övrig säkerhets utrustning.
Och dom kommer gå fortare oavsett än nuvarande standard,bara löjligt att tro nåt annat.
Föresten har inte polacken en sån bil, ?? han kan ju visa vad den kan .

Mvh Anders
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by danielj »

Utan att göra hemläxan och kolla själv, vilka problem finns i sprint cupen för r-däck och gatdäck?

För samma problem/möjlighet skulle ju finnas här om man inte tillåter r-däck.
Daniel Jonsson
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Anders R »

Fråga ?
kommer du upp i samma hastigheter på en konbana,
är det lika trångt om avåknings zoner på en konbana.
är det lika många tävlings hetsporrar som kör sprintcupen ?

Mvh Anders
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by danielj »

Kanske blandar ihop det men körde inte några sprintcup "race" på ex gröndal (det var det jag tänkte på i alla fall)

Där är nog inte högsta hastighet like mycket nej, men i kurvorna kan det fortfarande röra på sig.
Avåknings zoner är sämre på gröndal än på de banor vi kör i Roadsport C men farten är ju lägre.
Finns nog en del hetsporrar där med.

Men för att återgå till vad jag tänkte på så var det ex att orginal däck som följer med en NC har troligen sämre prestanda än ett semi rdäck ex Toyo Proxes R1R (läs inte ordagrant utan bara andemening vad jag skriver)
Daniel Jonsson
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by gokarting.nu »

Idag var jag och Josef (han som gör mina miatafilmer, eftersom jag inte kan med datorer:)) på Auto-Mobil bilförsäljning.

http://auto-mobil.se


Ni vet dom som har Nc´n i standardklassen.

Dom var goda Miatister och lät oss väga och mäta lite i två Nc 160 Sport. :up:
En med plasttaket och en utan.
Bilderna är på den med Plasttaket.

Båda hade skinninredning och boose ljudsystem.
4 Airbags
6 växlade lådan är tydligen standard på sporten, likaså Bilstien stötdämparna.


Provsatte båda med hjälm, Soft toppen är faktiskt lite lägre i taket (enligt vår vetenskapliga mätning :mrgreen: )
Jag är 1,81, och med hjälmen på fick jag trycka emellan min öppna hand mellan hjälmen och soft toppen.
...hur tjock är en hand då....ungefär lika tjock som hur långt ett snöre är.... :shock:
4-5 cm.
I hard toppen var det mer plats, behövde inte pressa lika mycket, kanske 0,5 cm till..

Glömde kolla om stolarna var ställbara i höjdled.
Kanske någon som läser kan hjälpa till om den faktan?


Soft Top 160 Nc Sport vägde med ca: 15 L bensin: 1 116
Hard Top 160 Nc Sport vägde med ca: 7 L Bensin: 1 146

Så en lagom tjock förare tillsammans med säkerhetsgrunkor och mer bensin: +100 - 110 kg, kan det vara rimligt?
http://www.spvm.se/index.php?page=vagnd ... -roadsport


Har snackat med Waern och som det känns nu borde min vikten bli runt 1 250kg.
Då stör man inte Spvm/Roadsport C reglementet heller.


Vad tror ni kollegor?
Attachments
Auto-Mobil6.jpg
Auto-Mobil5.jpg
Auto-Mobil4.jpg
Auto-Mobil3.jpg
Auto-Mobil2.jpg
Auto-Mobil.2012.jpg
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Andreas E »

gokarting.nu wrote: ...
Vad tror ni kollegor?
Låter som en vettigt viktnivå.
Tycker (som jag tror jag skrev innan) att det borde fungera att begränsa dämpare och fjädrar till sport-modell specen. När det gäller däck tycker jag dock att det borde vara ett enhetsdäck (Toyo R888 i samma dimension för alla). Med ett enhetsdäck skulle man slippa snack om olika "semi r-däck" samt minimera riskerna att ett gatdäck överhettar och tar tokslut. Toyo tycker jag är vettigaste alternativet eftersom det funkar bra i regn och OK i torrt.

Tror vi på sikt skulle kunna få till något riktigt bra eftersom det blir en riktigt enhetsklass (även om det kommer ta en liten stund innan det blir tillräckligt många bilar).

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Niklas Falk »

Bra att vikten 1232kg fungerar (vilket bara är några kilo mer än min 03 vägde med mig i och halv tank, den hade 1200kg tjänste och 1320 totvikt).
Vilka däck som är effektiva i 205/50-16 (eller ska det vara Sportens 205/45-17?), behövs det lite erfarenhet runt. R888 kanske, men även A048 kan undersökas (men det går ju att gissa, och byta till nästa år, däck håller ju inte för evigt). Bromsbelägg kan också specas för att minska frågetecknen (mera för att hjälpa än begränsa, samma för flera ger lätta lån av varandra i depån), det finns säkert fler saker.

Då gäller det bara att se till att en NC med standardbegränsningar blir lite snabbare än de befintliga i standard, så vi rensar ut det gamla skrotet (tvingar upp dem i "Modifierad") och får in lite nyare bilar. Omsättning är ju bra om det inte ska bli "RHK-lite" :)

Vad körde Auto-Mobil på för däck/dimension och hur fungerade de?

Ska man bry sig om skillnaderna mellan NC 2006-2008 och NC 2009-2013 (tex varvstopp, främre geometri)? Förmodligen inte eftersom det också driver på för nyare bilar.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Josen »

Nu är man nego igen ;) men snälla nästan 1300 kg på en miata ?
Allvarligt - Hur kul blir det ? Skall det vara std däck och dämpare på detta - besinna er snälla...

I all välmening

Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Nu är man nego igen ;) men snälla nästan 1300 kg på en miata ?
Det är ingen Miata, det är en kortad RX8a utan plåttak ;)
Möjligheterna att hantera vikten är större,men visst blir det en annan däcksekonomi (nåt annat än Rdäck fungerar inte).

Vikten är ungefär samma som för en Boxster 2,5 i B (de kunde inte riktigt lätta ner under 1200), och de kunde köras hurtigt, men med 255 bakdäck då iofs...
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Anders R »

Bilstien jojo, enkelt skicka till Forza fixa om dom ,Klart !!

om man smygöppnar halibigs garage tror jag det står en NC där haha!! :mrgreen:

mvhAR
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Josen »

Andreas

Hoppas du inte ger upp nu för att det är lite 'grin-gubbar' här nu ;)

En std NC med lite lättning, chassi-kitt och helt OEM motor/drivlina tror jag är grejen... :)

Kämpa på :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by gokarting.nu »

Tva Nc 160/2.0 är nu inhandlade inför arets säsong:))

Om DU som läser, som tycker en "oförstördnästanheltorginal" Nc med dig bakom ratten i sommar.
Skulle vara drömmen.
Hör av dig till Andreas, och/eller skriv här.
- nu börjar vi arbetet med hur bilen ska se ut.


Tel:
-0705 - 64 61 51.


Pa premiärtävlingen kinnekulle.
Kommer iallafall minst en Nc 2.0 sta.
----------------------
Per Oleskog
Christoffer Waern
Andreas Halbig

Har fatt klartecken att försöka rodda ihop nagot av detta Nc förslag.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Josen »

Bra - lycka till Andreas !
Alltid respekt för att man tror och genomför sina idéer trots belackare ;)

Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Mazda Miata NC 160Hk...Standard.

Post by Anders Träff »

Grattis! Längtar till race. Ha koll alla delar som ska dit försök hålla kostnaderna nere, med andra ord inte för mycket
Mod. Vill ju ha en chans att slå dig på banan :D skämt åsido skulle vara kanon om vi fick in nya bilar till en rimlig kostnad.
Anders
Post Reply