Kolla in Miatacupsidan På SPVM:s site!!!

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Kolla in Miatacupsidan På SPVM:s site!!!

Post by Fredrik Henriksson »

www.mx5cup.se

Fasen va fräckt!!! 8) Kolla övriga sidor på siten också, ett kanonlyft mot den förra hemsidan. :)


En fråga poppar upp i mitt huvud...

1. Hur länge kommer jag ha mer cuppoäng än Josen? :roll: :wink:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Den har jag ju glömt att lägga ut här.. Blev mycket inför Kinnekulle.. Bra Fredrik! Du har redan klivit in rollen som en god ambassadör för cupen! :)

Ja så är det nu alltså. MX-5 Cup har en egen "mini-sajt" under spvm's hemsida. Vi hoppas det ska generera mer intresse kring vår lilla satsning.

Just nu har vi bara i panik fått in lite info där. Logga till klubben etc ska också upp.

Hoppas nu att du kommer köra med oss snart Josen! Jag la till dig i resultatlistan då du var serieanmäld.. Ger oss iaf en liten bonus att visa upp i antalet deltagare... :)
Men du kommer väl på söndag? Om inte SSM?
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Tackar för jumbo platsen utan att ha kört en meter :) :)
Hoppas nu att du kommer köra med oss snart Josen! Jag la till dig i resultatlistan då du var serieanmäld.. Ger oss iaf en liten bonus att visa upp i antalet deltagare...
Premiär på Mantorp då om det flyter på med vagnsboks besiktnigen torsdag, har ju lite egna lösningar som kanske inte uppskattas 8)
Skall bli grymt kul - Mantorp har jag ju bara några få varv på så tror det blir jämnt. Sist jag var där fick jag åka tre varv få svart flagg och blev hemskickad :shock:
1. Hur länge kommer jag ha mer cuppoäng än Josen?
Oroa dig inte Fredrik - med ditt tempo nosar du snart Falken i rumpan ;)
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Josen wrote:Sist jag var där fick jag åka tre varv få svart flagg och blev hemskickad
Haha.. Hörde den storyn i helgen...
Ibland (rätt ofta) blir man rätt häpen hur banträffar och tävlingar fungerar. Det ska inte vara lätt att tävla. Själv höll jag på att bli hemskickad i fredags för jag inte hade mitt klubbkort med mig till Kinnekulle. På lördagen hade jag inga papper som bevisade att bilen var besiktigad, försäkrad och skattad, då blev det också trubbel..
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Post by hdzon »

Josen wrote:Mantorp har jag ju bara några få varv på så tror det blir jämnt. Sist jag var där fick jag åka tre varv få svart flagg och blev hemskickad :shock:
På söndag tror jag det är OK att köra om andra bilar, så du skall nog inte bli svartflaggad av den anledningen denna gång i alla fall :wink:

Hoppas det ordnar sig med vagnsboken.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

hdzon wrote: På söndag tror jag det är OK att köra om andra bilar, så du skall nog inte bli svartflaggad av den anledningen denna gång i alla fall :wink:
Vem vet ;)
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

:D
Vilken snygg bild på MX-5 cup-sidan!!!
Sannolikt första och enda gången jag ligger före Niklas - den ska jag suga på.

Bra fotat, Per och Mattias.
M.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

När det gäller resultattabellen så kanske man skall klyva den till kval+race+race precis som jag gjort för SPVM2007. På det viset kan man följa placeringsskillnader mellan racen.

Samtidigt kanske det ska nämnas att alla som startar blir kvalificerade, inte bara de som tidtagarna anser kvalificerade (minns inte hur stor andel av varven du skall köra för att inte bli DNS i deras ögon).

Men när vi är fler än 8 och två inte kommer runt första varvet så blir det knepigt att dela ut sista poängen. Men jag tar gärna det besväret när vi kommer dit (i Ginetta cup är det inte ovanligt att två "neutraliserar" varandra på första varvet, men dit har vi några år av stadig brant ekipagetillströmning).
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

:!: :!: :!: :!: Dessutom mycket nöjd med mina poäng! Hur nu det gick till? :?
De e mycke nu...
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Du blev ju 3:a i första racet och 4:a i andra.. (Bland miatorna) Skilj på Roadsport och MX-5 CUP här...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Just de ja och då blir det 6+5 = 11 :!: Är det sen 1p för bra varvtid? och iså fall vad är "bra" varvtid? Som sagt va så är jag helt nöjd med poängen men vill veta hur det räknas. Vi har fått varsin extra poäng allihop eller? :)
De e mycke nu...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Magnus Pettson wrote:Vi har fått varsin extra poäng allihop eller? :)
1 poäng för att du lyckades få en kvaltid på kvalet.

Man kan pilla med poäng på många olika vis men vi får ju börja nånstans och sen kanske revidera det i höst inför nästa säsong (då jag hoppas att allt är spikat innan nyår så vintern kan läggas på att rekrytera fler nya med tydliga fakta :) )
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Det har kommit upp lite bilder i bildgalleriet under MX5-Cup länken på SPVMs hemsida... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply