Anmälan till tävling

Allt som rör MX-5 CUP
aviacons
Posts: 34
Joined: Sat 29 Oct 2011, 14:30
Location: Sigtuna

Anmälan till tävling

Post by aviacons »

Hej,
jag avser att anmäla mig till MX-5 Cup tävlingen på Kinnekulle den 26-27 maj.
Jag kan inte finna inbjudan på vår hemsida och inte heller på SPVM och SSK hemsidor.

1. Kan jag förvänta mig att inbjudan kommer närmare tävlingsdatum?

2. Vilka kanaler änvänder vi i MX-5 Racing Club för anmälan?
Har vi någon gemensam anmälning eller sker det direkt till, antingen SPVM eller SSK vid deras tävlingar?

Jag har gjort serieanmälan och lämnat vagndeklaration.


MVH


Lars Fredriksson
Lars Fredriksson
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anmälan till tävling

Post by Torkel k »

Hej,

MX5-cup körs i samma heat som Roadsport C, i SPVM, men vi (dvs MRC) arrangerar inga race, har inget eget reglemtente osv osv. Vad du ska anmäla dig till är alltså Roadsport C, SPVM.

Det kommer info på SPVMs hemsida och trådar om det här på vårt forum i god tid innan. Du är ute i god tid, anmälan är inte uppe ännu. Glöm inte vagnsboken.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Idag fick vi alla ett mail ifrån SPVM, jag tolkar det som att serieanmälan är frivillig och man inte behöver betala om man inte vill. Man missar då att vara med på SPVMs poängräkning. Har jag tolkat det rätt?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anmälan till tävling

Post by Torkel k »

Jo, jag har också fattat det precis så.

Men...

Om man kör de 3 MX5cup-deltävlingarna i SPVM kostar det alltså 900kr (300kr/race). En massiv besparing på 100kr/år. Men allt det positiva för SPVM som det innebär att få in 1000kr från varje medlem i början av året tappas. Om vi vill ha ett starkt och bra SPVM, som kan ordna kul race på bra banor, som kan hålla med fotograf och allt annat, då måste så många som möjligt betala in tusenlappen på våren.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Torkel k wrote:Jo, jag har också fattat det precis så.

Men...

Om man kör de 3 MX5cup-deltävlingarna i SPVM kostar det alltså 900kr (300kr/race). En massiv besparing på 100kr/år. Men allt det positiva för SPVM som det innebär att få in 1000kr från varje medlem i början av året tappas. Om vi vill ha ett starkt och bra SPVM, som kan ordna kul race på bra banor, som kan hålla med fotograf och allt annat, då måste så många som möjligt betala in tusenlappen på våren.
Nja jag menade att jag inte betalar alls, och spar 1000:-
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Anmälan till tävling

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Nja jag menade att jag inte betalar alls, och spar 1000:-
Friåkare finns det ju alltid...

Det är ju upp till styrgruppen om de vill ge poäng till förare som inte kör inom Roadsport C i SPVM.
Som tur är så är problemet litet så vi (SPVM) slipper plocka borde de ickebetalande från resultatlistorna (men det skulle gå om man ser behovet, tex klassa dem som "tjuvåkarklassen").
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Niklas Falk wrote:
Lejban wrote:Nja jag menade att jag inte betalar alls, och spar 1000:-
Friåkare finns det ju alltid...

Det är ju upp till styrgruppen om de vill ge poäng till förare som inte kör inom Roadsport C i SPVM.
Som tur är så är problemet litet så vi (SPVM) slipper plocka borde de ickebetalande från resultatlistorna (men det skulle gå om man ser behovet, tex klassa dem som "tjuvåkarklassen").
Kalla det vad du vill, jag frågade eftersom ingen tog betalt för detta på kullen och Jan skickade ut ett mail som jag tolkade att det var frivilligt. Sen så är styrgruppen för MX-5 CUP inom MX-5 Racing Club, vilket jag är betalande medlem i. Men jag tar gärna 1200:- (som det visst var) istället för några poäng i en lista.

Jag tolkar ditt svar som att avgiften är frivillig? Och om den är frivillig så kan man ju knappast kallas för tjyv (onödligt och otrevligt ordval som svar på en fråga).
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Anmälan till tävling

Post by danielj »

Torkel k wrote:Om vi vill ha ett starkt och bra SPVM, som kan ordna kul race på bra banor, som kan hålla med fotograf och allt annat, då måste så många som möjligt betala in tusenlappen på våren.
Jag tycker att Torkel tar fram saker som inte syns för oss som är nybörjare, mitt problem är att jag inte ser/förstår vad SPVM ger just mig, men om detta kan förbättras så blir det ju enklare att förstå vad jag betalar för.

Detta borde jag skriva till SPVM men blir här nu, en bra sak som jag hade förväntat mig är att SPVM hemsida skulle på ett bättre sätt vissa vart jag kan anmäla mig till en tävling och till inbjudan, nu förstår jag att alla klubbar inte har en inbjudan eller anmälnings formulär klart 6mån innan tävlingen börjar men för en nybörjar kan jag tycka att bara hitta till hemsidan där anmälan kommer finnas på inte alltid är det lättaste.

Sedan har jag alltid tolkat det som att det är den lokala klubben som arrangerar tävlingen och ej SPVM men kanske något jag missförståt?
Daniel Jonsson
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Anmälan till tävling

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Jag tolkar ditt svar som att avgiften är frivillig? Och om den är frivillig så kan man ju knappast kallas för tjyv (onödligt och otrevligt ordval som svar på en fråga).
Allt är frivilligt, men brist på betalning kan ju resultera i lite annorlunda service.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Anmälan till tävling

Post by Niklas Falk »

danielj wrote:Sedan har jag alltid tolkat det som att det är den lokala klubben som arrangerar tävlingen och ej SPVM men kanske något jag missförståt?
Det är alltid en klubb som är arrangör, men det är alltid lite samordning som krävs för att det skall finnas anledning att bry sig om att arrangera nåt (om det skall till nån mer tävling på året än SSM).

Anmälningsinfo varierar minst sagt, det är lite svårt att förmedla info innan den existerar. Och existerar den för tidigt så är det ingen som reagerar, förrän det är väldigt sent (det glöms bort).
Tävlingsdatumen är klara i hyfsad tid, och det är den tävlande själv som är ansvarig för att anmäla sig, läsa tävlingsPM etc.
Det gäller bara att bevaka de kanaler som finns (5-10st ungefär tyvärr) och reagera när information finns (ofta 4-6 veckor innan).
För Gotland gäller det att agera nu, för SSM bör det vara om 2-3 veckor, för Anderstorp i början på juli och för Falkenberg i början av augusti.

SSK var lite sena i år så poängen med att vara där på fredag morgon blev inte klart förrän väldigt sent.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Allt jag ser SPVM göra är ha en hemsida som någon skriver nyheter på (men allt annat är gammlt), hålla en tabell vid liv, och jag förmodar att en del arbete gör iomed att förmedla info till tex SSK och MSCC. Men SPVM har i år drag in mer än 60.000:- i anmälningavgifter, var går dom pengarna? Jag tycker sånt här ska drivas idéelt så långt som möjligt. Om det kostade 100:- hade jag bara betalat utan att tveka, men 1200:- är alldeles för mycket för ovanstående. Tills nån förklarar varför, kommer jag inte betala. Torkel hänvisar till fotograf, men vi i MX-5 Racing Club betalar ju racefoto.se för att vara på plats :think2:

Ge konkreta förklaringar till vad mina pengar ska användas till, och jag kommer överväga att betala.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Anmälan till tävling

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Ge konkreta förklaringar till vad mina pengar ska användas till, och jag kommer överväga att betala.
Tex en serie tävlingar att köra i, MX5RC lyfter inte ett finger för att det ska ske (och har istället valt att låta SPVM sköta den biten)...

Att SPVM höjde serieavgiften från 600kr till 1000kr var jag delvis drivande i. Det känns meningslöst att behöva lägga ideell energi på att vrida och vända på enkronorna för att fundera på om vi ska ha råd med foto/pressreleaser, serietekniker, PRmaterial, etc, tävling för tävling. Det är ett bra sätt att bränna slut på engagemangskapital, snabbt.

Den lilla peng som Bengan tar för webpublicering av foton på hemsida är inte "betala för att han ska vara på plats"(Jobbar du fyra arbetsdagar för en tusenlapp?), det är licenskostnad för nyttjande på ett ställe (och enbart av 1024varianten).
Köper du de små utskrivna kopiorna så följer det med licens för dig att nyttja de bilderna i 1024version. Multiplicerar du det med antalet tävlande så kanske det börjar klarna varför det kan fungera.

Sen har vi risktagande vid mindre säkra tävlingar, där SPVM tar den ekonomiska risken. Utan buffert i kassan så blir det inte så skoj (och det har nollats lite väl ofta förr om åren).
Dessutom tillkommer PRarbete, priser och lite annat, seriens fortlevande finns det ju ett intresse av (hos majoriteten iaf).

Det är som med alla föreningar, avgifter och vad som skall göras gås igenom med regelbundenhet (Årsmöten och andra möten). Man kan välja att vara med eller inte.

Men; "MX-5 Cup drivs av MX-5 Racing Club i samarbete med Sportvagnsmästerskapet."...
http://www.spvm.se/om-mx-5-cup.html (min understrykning)
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Niklas Falk wrote:Tex en serie tävlingar att köra i, MX5RC lyfter inte ett finger för att det ska ske (och har istället valt att låta SPVM sköta den biten)...
Och detta är mer arbete än att ringa och prata med SSK, MSCC tex? Vilka kostnader ingår här? MX-5 Racing Club har uppfattningen att SPVM sköter detta bra om jag förstått rätt?
Niklas Falk wrote:foto/pressreleaser, serietekniker, PRmaterial, etc, tävling för tävling.
Förklara gärna vad det här innebär, både ordangrant och i kostnader.
Niklas Falk wrote:Sen har vi risktagande vid mindre säkra tävlingar, där SPVM tar den ekonomiska risken. Utan buffert i kassan så blir det inte så skoj (och det har nollats lite väl ofta förr om åren).
Dessutom tillkommer PRarbete, priser och lite annat, seriens fortlevande finns det ju ett intresse av (hos majoriteten iaf).
Det här kan jag förstå, men det borde tas ut i tävlingavgiften. På så sätt tas det från dom som deltar, inte ifrån övriga som inte kör tex. Gotland.
Niklas Falk wrote:Man kan välja att vara med eller inte.
Det är är inte tydligt, överallt har ju förmedlats att man måste antingen betala 300:- per tävling eller 1200:- för året. Det var min uppfattning till idag.

Det är också min uppfattning att alla här inte accepterar varandras ståndpunkter, vilket jag tycker är tråkigt. Om det är frivilligt att vara med och jag eller nån annan väljer att stå utanför, då måste det respekteras.
Niklas Falk wrote:Men; "MX-5 Cup drivs av MX-5 Racing Club i samarbete med Sportvagnsmästerskapet."...
http://www.spvm.se/om-mx-5-cup.html (min understrykning)
Samarbete kräver kommunication och lyhördhet ifrån båda sidor. Nu bestämmer SPVM och vi får anpassa oss. Jag kan inte påverka SPVM utan, får all info via deras hemsida, och då är det ju beslutat för länge sen. Därför är jag inte så sugen på att bidra med pengar, det borde väl vara förståeligt?

Har även skickat frågan om serieavgiften till SPVM.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

SPVM

Post by TPR »

Jag tror Tobias mest är ute efter att förstå hur det fungerar.

SPVM driver serien och sätter kalendern, dvs förhandlar med alla banor och bokar datum, samt ansvarar för reglementen och att de efterlevs (serietekniker tex). Detta är ett rejält jobb som inte bör underskattas.
Detsamma gör alla andra racingserier typ SSK, STCC, RHK, ERCup, mm.

Sedan arrangerar varje klubb de olika tävlingarna men tar betalt av SPVM för att göra detta.
Exakt hur risktagandet hamnar på SPVM vet jag inte då alla startavgifter går till den arrangerande klubben?
Men jag antar att det i avtalet finns ett minsta antal startande annars får SPVM täcka kostnaderna?

Jag förstår din tanke med att istället ta ut riskpengen i startavgiften men då skulle antalet startande variera ännu mer mellan olika tävlingar, fast ändå en intressant tanke.
Dyra banor är inte alltid bäst, iaf inte för Miator. :think2:

Men nu till grundfrågan:
Eftersom du tävlar inom SPVM så tillgodogör du dig även deras tjänster, därför tolkar åtminstone inte jag det som att serieavgiften är frivillig.
Ska man tex köra SSM så är det en SPVM tävling (arrangerad av MSCC) och man måste antingen vara medlem (1000 kr) eller betala en engångsavgift på 300 kr.
Det kan hända att detta missades på Kullen men jag tror inte man ska dra slutsatsen att det därför är frivilligt.
Last edited by TPR on Wed 30 May 2012, 19:10, edited 1 time in total.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:Exakt hur risktagandet hamnar på SPVM vet jag inte då alla startavgifter går till den arrangerande klubben?
Men jag antar att det i avtalet finns ett minsta antal startande annars får SPVM täcka kostnaderna?
Vissa tävlingar tar arrangerande klubb helt, ett fåtal sitter SPVM med hela ekonomin, ner till sista dasspappersrullen. Inga krångliga "if-satser" i avtalen/fakturorna.
200k som tävlingsbudget (och en massa osäkra tävlande) känns ju stabilt när kassan ligger runt 30k (det är lugnare om det kan undvikas)...

Hur smidig man vill vara på att jaga avgifter varierar (kassören finns inte alltid tillgänglig för att vakta sekretariatet hela tiden), men bara för att man "kom undan" behöver det inte vara rätt.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: SPVM

Post by Anders R »

Niklas Falk wrote:
TPR wrote:Exakt hur risktagandet hamnar på SPVM vet jag inte då alla startavgifter går till den arrangerande klubben?
Men jag antar att det i avtalet finns ett minsta antal startande annars får SPVM täcka kostnaderna?
Vissa tävlingar tar arrangerande klubb helt, ett fåtal sitter SPVM med hela ekonomin, ner till sista dasspappersrullen. Inga krångliga "if-satser" i avtalen/fakturorna.
200k som tävlingsbudget (och en massa osäkra tävlande) känns ju stabilt när kassan ligger runt 30k (det är lugnare om det kan undvikas)...

Hur smidig man vill vara på att jaga avgifter varierar (kassören finns inte alltid tillgänglig för att vakta sekretariatet hela tiden), men bara för att man "kom undan" behöver det inte vara rätt.
Jag ser framemot nästa år ! Tobias sköter allt på idell basis , ingen behöver betala nåt, allt gratis.
det blir bästa säsong hitills.
Ja för på nätet är ju allt gratis.

God natt !!

kul att det gick bra för er på kinnekulle , men det var väl inga kostnader alls kan jag tänka för att
få till den tävlingen.

Mvh AR
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anmälan till tävling

Post by Torkel k »

Jag tolkar emailet som att avgiften är obligatorisk. Jag tycker helt klart den BORDE vara obligatorisk.

Vill man veta vart pengarna går kan man engagera sig och hjälpa till, kommer till årsmötet, granska budgeten, etc. Budget, utgifter och liknande gick vi ju, som Niklas skriver, igenom där och inget hålls hemligt. T ex de tävlingar som SPVM själva anordnat finns såklart redovisade.

Vill man inte jobba för klubben, inte betala avgiften, men ändå komma och köra racing vet jag inte riktigt vad jag kan rekommendera. Kanske ska vi börja sälja med Bingolotter utanför ICA, som andra idrottsklubbar gör för att finansiera sin verksamhet?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

TPR wrote:Jag tror Tobias mest är ute efter att förstå hur det fungerar.
Ja precis, jag bara frågar för att lära.
TPR wrote:SPVM driver serien och sätter kalendern, dvs förhandlar med alla banor och bokar datum, samt ansvarar för reglementen och att de efterlevs (serietekniker tex). Detta är ett rejält jobb som inte bör underskattas.
Detsamma gör alla andra racingserier typ SSK, STCC, RHK, ERCup, mm.
Det är ju jättebra :up: men borde inte kosta något?
TPR wrote:Men nu till grundfrågan:
Eftersom du tävlar inom SPVM så tillgodogör du dig även deras tjänster, därför tolkar åtminstone inte jag det som att serieavgiften är frivillig.
Ska man tex köra SSM så är det en SPVM tävling (arrangerad av MSCC) och man måste antingen vara medlem (1000 kr) eller betala en engångsavgift på 300 kr.
Det kan hända att detta missades på Kullen men jag tror inte man ska dra slutsatsen att det därför är frivilligt.
Ok isåfall betalar jag så klart, men jag väntar på svaret ifrån SPVM själva först, så det blir rätt. Känns mycket som jag får höra folks åsikter nu, istället för fakta.
Torkel k wrote:Vill man veta vart pengarna går kan man engagera sig och hjälpa till, kommer till årsmötet, granska budgeten, etc. Budget, utgifter och liknande gick vi ju, som Niklas skriver, igenom där och inget hålls hemligt. T ex de tävlingar som SPVM själva anordnat finns såklart redovisade.
Precis det här jag efterfrågar (och har gjort ett bra tag nu), vart finns dessa budgetar att titta på? Om jag betalar 300:- nu, får jag rösträtt på årsmötet? Eller måste man betala 1200? Om jag inte kan vara på plats, kan man rösta om viktiga frågor (tex vilka banor vi ska köra på) via email eller telefon?
Torkel k wrote: Vill man inte jobba för klubben, inte betala avgiften, men ändå komma och köra racing vet jag inte riktigt vad jag kan rekommendera. Kanske ska vi börja sälja med Bingolotter utanför ICA, som andra idrottsklubbar gör för att finansiera sin verksamhet?
Jag tycker jag gör mer än dom flesta för vår racing, så jag förstår inte vart du vill komma??
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anmälan till tävling

Post by Torkel k »

Jag visst inte att du jobbade ideellt för SPVM, Tobias. Hur är du involverad där?

Vart jag vill komma? Till bättre racing för alla. Men om jag får lov att uttrycka en personlig åsikt: 1000kr på ett år är inte en stor utgift om man jämför med däck, bensin, startavgifter, bromsar och allt annat vi köper på en sommar. Skillnaden med dessa 1000kr och de andra är att de vi betalar till inte tar ut någon vinst och inte tar ut någon lön till sig själva. Allt kommer tillbaka till oss medlemmar i olika form. Om man vill vara med och påverka hur SPVM sköts, vilka saker som beslutas, vilka tävlingar SPVM köper in sig i osv så tycker jag första steget är att betala in medlemsavgiften. '

Varför betala årsavgiften? Jag kan inte redovisa det i siffror, men jag kan bjuda på en personlig åsikt till: För att det är en förutsättning för att SPVM ska finnas, för att SPVM ska kunna arrangera evenemang och tävlingar, för att utan SPVM blir det ingen racing.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Torkel k wrote:Jag visst inte att du jobbade ideellt för SPVM, Tobias. Hur är du involverad där?
I och med hur mkt jag gör reklam för och svarar på frågor om Roadsport, via mail, PM på rejsa och IRL på träffar, så tycker jag att jag indirekt gör en del ja. Jag är noga med att göra reklam för Roadsport, och inte bara MX-5 Cup, då jag inte har nån preferens för vilka bilar som kör, jag vill bara rejsa.

Jag tycker det är självklart att man får ifrågasätta vad ens pengar används till, och framför allt när folk svävar med svaren, så blir jag skeptisk. Med en bra motivering så betalar jag gärna.

Jag kunde bara stuntat i och betala, om det var pengarna det handlade om, men istället startar jag diskussionen här för jag VILL bli motiverad att betala, men ingen lyckas ju förklara vad pengarna går till. Jag har frågan SPVM om detta nu, skriver ner svaret här sedan.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Anmälan till tävling

Post by Anders R »

Lejban wrote:
Torkel k wrote:Jag visst inte att du jobbade ideellt för SPVM, Tobias. Hur är du involverad där?
I och med hur mkt jag gör reklam för och svarar på frågor om Roadsport, via mail, PM på rejsa och IRL på träffar, så tycker jag att jag indirekt gör en del ja. Jag är noga med att göra reklam för Roadsport, och inte bara MX-5 Cup, då jag inte har nån preferens för vilka bilar som kör, jag vill bara rejsa.

Jag tycker det är självklart att man får ifrågasätta vad ens pengar används till, och framför allt när folk svävar med svaren, så blir jag skeptisk. Med en bra motivering så betalar jag gärna.

Jag kunde bara stuntat i och betala, om det var pengarna det handlade om, men istället startar jag diskussionen här för jag VILL bli motiverad att betala, men ingen lyckas ju förklara vad pengarna går till. Jag har frågan SPVM om detta nu, skriver ner svaret här sedan.
Du har stort Ego ! för att hållt på med detta i ett helt !! år !
mvh AR
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anmälan till tävling

Post by Lejban »

Jag avslutar diskussionen efter ett jävligt otrevligt svar ifrån SPVM. Fick iaf svart på vitt att pengarna bara går till PR och priser ifall nån undrar.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anmälan till tävling

Post by Torkel k »

Lejban wrote:Jag avslutar diskussionen efter ett jävligt otrevligt svar ifrån SPVM. Fick iaf svart på vitt att pengarna bara går till PR och priser ifall nån undrar.
Detta gör mig klart förvånad! SPVM anordnar ju trots att egna race med jämna mellanrum, så pengarna måste ju användas där, i alla fall till viss grad? :think2:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Anmälan till tävling

Post by Dennis Kullman »

Jag förstår inte varför Tobias frågor bemöts så fientligt.
Tolkas frågorna som brist på respekt för de som arbetar ideellt?

En del svar har ändå kommit fram i tråden - bra.

Själv har jag inte betalat serieavgift i år av den enkla anledningen att jag bara kan köra SSM (och alltså inte kör i någon "serie"); SSM arrangeras av MSCC som är en renodlad sportvagnsklubb där jag är (betalande) medlem.

Jag ska villigt erkänna att jag inte har koll på SPVMs roll just på SSM utöver att se till att SSM ingår i SPVMs tävlingsserie. Om jag behöver betala något till SPVM (utöver startavgift m m till MSCC) för att få köra SSM utan att bli betraktad som snyltare, så gör jag det.

SPVMs viktigaste kapital är ideellt arbetande medlemmar och vill man ha en serie att köra i så ska man nog inte reta upp dem (er) alltför mycket, eller snåla med pengar som krävs, men visst måste man få ställa frågor utan att bli fientligt bemött?
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: Anmälan till tävling

Post by waern »

SPVM har varje år ett årsmöte. På detta årsmöte finns sedvanligt en fullständig ekonomisk redovisning. Här är fritt för alla som är intresserade att deltaga och få alla frågetecken besvarade.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Post Reply