Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Meddelande till alla nuvarande eller blivande förare i MX-5 Cup:
Med avsikt att hålla nere kostnaderna för de tävlande, utan att begränsa förare och mekanikers kreativitet inför styrgruppen från och med seriestart 2012 följande begränsningar för bilarna i MX5cup:

- Endast omodifierad originalväxellådor* från någon MX-5 modell får användas.
- Endast omodifierad originaldelar från diff från någon MX-5 modell får användas. Struken punkt!
- Endast omodifierade originalbromsok från någon MX-5 modell får användas (belägg och skivor fritt).

*Växelspaken for modifieras, dvs så kallade "short shifts" är tillåtna.

Dispens:
För bilar som körts i MX-5 Cupen 2009 eller 2010 av nuvarande eller tidigare ägare/förare kan ägaren ansöka om dispens för redan installerade komponenter. Krav är att de komponenter som strider mot ovanstående begränsningar redan fanns installerade vid senaste tävlingstillfället. Dispensen ska sökas hos styrgruppen och ska peka på den specifika komponent/komponenter ägaren vill ha dispens för. Alla dispenser upphör vid seriestart 2013.

Vänliga racinghälsningar från styrgruppen!

EDIT: Text om differential uppdaterad.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Lejban »

:up:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

Hur definieras "omodifierad originaldiff"? Omfattas alla aspekter eller endast utväxling?
Jag har ju en originaldiff med original utväxling, men eftersom min var öppen/obromsad monterade jag för flera år sedan en diffbroms (Mazda motorsport; lamelltyp) istället för att byta hela bakaxeln. Jag ska inte påstå att jag gjorde så för att det blev billigare, men det blev det...
Om min "diff" betraktas som modifierad kan jag om jag läser texten rätt få dispens 2012, men inte längre än så?
Jag kommer så länge jag har kvar den här bilen inte att ta bort diffbromsen, så i så fall blir 2012 sista säsongen i MX-5 Cup. Om inte Roadsport inför motsvarande begränsningar så kommer jag väl i praktiken köra samma race i alla fall...
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Dennis Kullman wrote:Hur definieras "omodifierad originaldiff"?
Det är inte helt lätt att hitta rätt nivå för begränsningar, men vi anser att en ganska naturlig gräns går vid att använda delar från Mazda MX5. Texten om diff skrev vi ihop lite för fort och den är därför rättad nu, från "Original diff" till delar från diff. Att kombinera delar och utväxling från olika modeller av MX5-diff är alltså tillåtet. Du kan med andra ord lägg till en Torsionsdiff, men lamelldiff från Mazda motorsport är inte OK.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Dennis Kullman wrote:Hur definieras "omodifierad originaldiff"?
Det är inte helt lätt att hitta rätt nivå för begränsningar, men vi anser att en ganska naturlig gräns går vid att använda delar från Mazda MX5. Texten om diff skrev vi ihop lite för fort och den är därför rättad nu, från "Original diff" till "delar från diff". Att kombinera delar och utväxling från olika modeller av MX5-diff är alltså tillåtet. Du kan med andra ord lägg till en Torsionsdiff, men lamelldiff från Mazda motorsport är inte OK.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Lejban »

Kan vi göra detta till ett Anslag i forumet, samt få upp det på nyhetssidan? Sprida informationen helt enkelt.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Anders R »

Torkel k wrote:Meddelande till alla nuvarande eller blivande förare i MX-5 Cup:
Med avsikt att hålla nere kostnaderna för de tävlande, utan att begränsa förare och mekanikers kreativitet inför styrgruppen från och med seriestart 2012 följande begränsningar för bilarna i MX-5 Cup:

- Endast omodifierad originalväxellådor* från någon MX-5 modell får användas.
- Endast omodifierad originaldelar från diff från någon MX-5 modell får användas.
- Endast omodifierade originalbromsok från någon MX-5 modell får användas (belägg och skivor fritt).

*Växelspaken for modifieras, dvs så kallade "short shifts" är tillåtna.

Dispens:
För bilar som körts i MX-5 Cupen 2009 eller 2010 av nuvarande eller tidigare ägare/förare kan ägaren ansöka om dispens för redan installerade komponenter. Krav är att de komponenter som strider mot ovanstående begränsningar redan fanns installerade vid senaste tävlingstillfället. Dispensen ska sökas hos styrgruppen och ska peka på den specifika komponent/komponenter ägaren vill ha dispens för. Alla dispenser upphör vid seriestart 2013.

Vänliga racinghälsningar från styrgruppen!

EDIT: Text om differential uppdaterad.
cha , jag är korkad , jag fattar helt ärligt inte detta sista kast , med vx , diff .
vad skulle vinsten vara av detta ?
har nån haft nåt otroligt som jag , helt missat som gjort 1,5 sek per varv , vad var det ?

Detta låter som sarkasm, men inte min avsikt , jag fattar bara inte varför man ger sig på just detta ?
jag hade vad jag själv tror inget konstigt , vanlig 5 vx , med en 4,bla bla diff. ska det bort nu då ?
känns som at skjuta hästen i hoven där det inte känns , på nåt vis .

Förklara gärna !!

mvh AR
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Andreas E »

Anders R wrote: ..cha , jag är korkad , jag fattar helt ärligt inte detta sista kast , med vx , diff .
vad skulle vinsten vara av detta ?
har nån haft nåt otroligt som jag , helt missat som gjort 1,5 sek per varv , vad var det ?

Detta låter som sarkasm, men inte min avsikt , jag fattar bara inte varför man ger sig på just detta ?
jag hade vad jag själv tror inget konstigt , vanlig 5 vx , med en 4,bla bla diff. ska det bort nu då ?
känns som at skjuta hästen i hoven där det inte känns , på nåt vis .

Förklara gärna !!

mvh AR
Tanken är (min tolkning) att förhindra att man ger sig på alltför många kostnadsdrivande moddar på bilen (finns redan tillräckligt som kostar skjortan), extrem-exempel är t.ex. sätter i en sekvensiell växellåda, fetaste brembo-bromsarna och en avancerad elektronisk diff. Inte så troligt att någon ger sig på allt ovanstående men nu blir det klart och tydligt att dessa 3 områdena ska vara delar från MX-5or.

Styrgruppen får rätta mig om jag är fel ute.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Anders R wrote:har nån haft nåt otroligt som jag , helt missat som gjort 1,5 sek per varv , vad var det?
Va? Har du missat supermoden som ger 1,5s per varv?! Oj oj oj. Ingen får säga till Anders vad vi gjort, OK!! :D :wink:

Nej, någon supermod är det inte tal om. Men vi känner av att cupen börjar få en del uppmärksamhet, vilket såklart är superkul. Men en effekt är också att t ex försäljare av dyra och fina bromskit har setts i vår depå och vi tror att nästa steg i utvecklingen är av de dyrare slaget. Därför försöker vi motarbeta de allra mest uppenbart kostnadsdrivande prylarna, som t ex feta bromsar, en eftermarknadsdiff och en Dogboxlåda.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Anders R »

hej TORKEL ! , jag har en otroligt bra humor så kör på du !

jag tror fortfarande ni skjuter i hoven .
Finns ingen vinst på en miata egentigen med stora bromsar etc , du behöver inte det egentligen.
jo kul iof , men skulle du ta , " hatten av för er " robert , halibig , och nån som bytt till större ok etc.
skulle dom 2 första åka skiten ur dig ändå, det sitter ju inte där sas.
Vill man införa nån form av begränsning gör det p insprut , box etc , allt annat är helt
menings löst. men å andra sidan , vad tillåter roadsport reglementet, för om jag tolkat det rätt
så ska man inte stöta sig med det betr tävlingar etc , så lite moment 22 här .
och roadsport regl tillåter ju detta .

om mx cup försöker sig på en egen regel tolkning tror jag som totalt novis på detta att man
inte lyckas . du tappar flera förare.

ja inte detta betrf MX cup standard och konbane tävlingar nu då om nån skulle vilja missförstå mig .

utan i roadsport .

mvh AR
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by TPR »

Jag förstår tanken bakom detta och tycker det är en sund inställning för att hålla ner kostnaderna.
Men hur ska det kontrolleras? :think2:

Bilar som redan har dessa modifieringar får alltså köra 2012 men till 2013 måste de har byggt tillbaka för att köra MX5 Cup, Roadsport C är det dock OK att fortsätta med samma material.
Det finns en hel del bilar som har annan utväxling men vilka som är från MX-5 eller inte, ser man det?
Dvs är hela huset bytt eller bara innehållet?
Ta Dennis bil som ett exempel, är väl helt omöjligt att kontrollera vilken diffbroms han har utan att plocka isär den?
Bromsar, dogbox eller seklåda är ju lättare att kontrollera.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

TPR wrote: Ta Dennis bil som ett exempel, är väl helt omöjligt att kontrollera vilken diffbroms han har utan att plocka isär den?
Just det... jag glömde ju skriva att jag redan bytt till en MX-5 diffbroms (som förstås var mycket billigare än den jättedyra lamelldiffen jag en gång hade... :roll: :wink:

Allvarligt talat (i egen sak...); hur kom eftermarknads diffbroms in bland dyra prylar som sekventiell låda, större bromsar m m? Min lamelldiff kostade 5000 kr; det är ju mindre än en omgång däck!

Däck förresten; hur många kommer att köra med kvaldäck framöver? Snacka om kostnadsdrivande...

Detta innebär alltså att vi lämnar Roadsport-reglementet, vilket kan vara helt OK om vi tänker oss en framtid utan SPVM/Roadsport, men blir det inte lite skumt om vi fortsätter att tävla tillsammans, men med olika reglementen?
Visst pratar vi detaljer, men ändå?

Om inte annat kommer väl eventuell publik bli förvirrad om det skulle visa sig att den snabbaste MX-5:an vinner heatet (SPVM/Roadsport C), men inte får någon placering i MX-5 Cup. Å andra sidan kan det ju hända redan idag; man måste ju inte vara med i MX-5 Racing Club bara för att man kör MX-5...

Nog med babbel; förhoppningsvis blir det MX-5 Cup för mig 2012, men sen är det alltså hejdå för min del; jag kommer förhoppningsvis att fortsätta tävla med SPVM - och i MSCC KM.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

Torkel k wrote:Du kan med andra ord lägg till en Torsionsdiff, men lamelldiff från Mazda motorsport är inte OK.
Motivera gärna varför. Någon självklar kostnadsskillnad är det inte.


.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

TPR wrote:Jag förstår tanken bakom detta och tycker det är en sund inställning för att hålla ner kostnaderna.
Men hur ska det kontrolleras? :think2:
Efter att ha snackat ihop oss i styrgruppen har vi kommit fram till att absolut inte erkänna att vi var lite för snabba och missade något (och den som påstår det kommer att få sin bil ruskigt noga undersökt under 2012 :evil:) Men vi har tänkt om lite. :wink:

Vi vill som sagt jobba mot att hålla nere kostnaderna och motverka racing-by-creditcard så mycket som möjligt. Men ännu viktigare är det att vi ser till att medlemmarna inte har en anledning att misstänka varandra eller anklaga varandra för fusk. Därför har vi sedan tidigare satt som "heligt" att inte ha regler som vi inte kan följa upp och kontrollera. Eftersom en kuggkrans ser ut som en kuggkrans när man öppnar en diff (vilket vi absolut vill slippa på tävlingsbanan i alla fall) så har vi gjort en bedömning att den begränsningen måste strykas.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

Bra. :up:
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by TPR »

Men begränsning på broms och växellåda kommer fortfarande att gälla?
Vad jag vet är det ingen i cupen som har bytt dessa hittills, eller?
Det var väl någon som hade andra bromsar men jag är osäker på att han har kört någon tävling än? :think2:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

TPR wrote:Men begränsning på broms och växellåda kommer fortfarande att gälla?
Absolut. Det är bara punkten som gäller diff vi tagit bort.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Cyberoid »

Vi införde ju klass "Standard" just för att vi inte ville införa några begränsningar gentemot Roadsport? Ni tar nu ett mycket avgörande steg genom att även införa begränsningar i "Modifierad" och man kan inte tävla mot resterande startfält på samma villkor. Mx5Cup må vara stora men de är inte så stora att de bär sin egen klass. I min mening är det LÅNGT för tidigt att börja införa begränsningar.

Försökte förklara för en kollega vad det är jag sysslat med hela sommaren:

Citat:
"Jo, jag kör med SPVM, Sportvagnsmästerskapet. Och där finns det lite olika klasser men jag åker det som heter Roadsport. Och i Roadsport finns det 3 olika klasser, A, B & C, där jag åker i C. Och i klass C så finns det även en egen poängberäkning för de som åker med Mazda Mx5:or. Och bland de som åker Mx5:or så är det delat i Standard och Modifierad där jag åker i Modifierat. Några frågor på det?!"

"Svar: Ehhh, va?"

Det börjar bli lite komiskt om alla ska ha sin egen klass... :think2:

Tror vi kommit fram till att man ALDRIG kan begränsa någons budget? Inför begränsningarna i Standard om något är min uppmaning.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

Cyberoid wrote:Vi införde ju klass "Standard" just för att vi inte ville införa några begränsningar gentemot Roadsport? Ni tar nu ett mycket avgörande steg genom att även införa begränsningar i "Modifierad" och man kan inte tävla mot resterande startfält på samma villkor. MX-5 Cup må vara stora men de är inte så stora att de bär sin egen klass. I min mening är det LÅNGT för tidigt att börja införa begränsningar.
+1
Nu har jag samlat mig lite och har lite frågor/kommentarer som följer efter citaten nedan.
Styrgruppen wrote:Med avsikt att hålla nere kostnaderna för de tävlande, utan att begränsa förare och mekanikers kreativitet inför styrgruppen från och med seriestart 2012 följande begränsningar för bilarna i MX-5 Cup:

- Endast omodifierade originalväxellådor* från någon MX-5 modell får användas.
- Endast omodifierade originalbromsok från någon MX-5 modell får användas (belägg och skivor fritt).
(1) Varför blev det just dessa punkter? Vi pratar alltså kostnader här...

(2) Det är väl begränsning av dyra åtgärder som ger märkbara fördelar under tävling ni är ute efter?
Med "åtgärder" menar jag alltså inte bara modifieringar (som ofta är engångskostnader) utan även verkligt kostnadsdrivande handlingar som användande av kvaldäck; nya däck till varje racehelg eller t o m race; frekventa byten/renoveringar av motorer, etc.

(3) Har det visat sig att någon av de stundtals överlägsna toppbilarna har kört med de modifieringar ni begränsar ("förekommen anledning")?
Styrgruppen wrote:Därför har vi sedan tidigare satt som "heligt" att inte ha regler som vi inte kan följa upp och kontrollera. Eftersom en kuggkrans ser ut som en kuggkrans när man öppnar en diff (vilket vi absolut vill slippa på tävlingsbanan i alla fall) så har vi gjort en bedömning att den begränsningen måste strykas.
(4) Kan ni se om en originalväxellåda är modifierad, eller bryter ni mot den "heliga" regeln?

Svara gärna på varje fråga för sig.

Mvh
Dennis
User avatar
Ronnie
Posts: 131
Joined: Wed 24 Jun 2009, 13:34
Location: Heby
Contact:

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Ronnie »

Dennis Kullman wrote:
Svara gärna på varje fråga för sig.

Mvh
Dennis
1. Just för att det är dyra poster och att dom går att kontrollera.

2. En dogbox tex skulle göra en märkbar fördel lika så bromsarna, vad det gäller däck så
tycker vi att det är ett för stort område att ta/ha kontroll över.

3. Nej, men begränsningarna sätt ju för att dom jagande i fälltet inte ska kunna köpa sig förbi täten, i
jakten på guld har ju folk i alla tider blivit galna.

4. Ja det kan vi.
Ronnie Hofberg
http://www.mpunkten.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Josen »

Helt rätt att börja begränsa kost-drivande prylar, diffar, de-lux bromsar, race-växellådor. Mycket bra steg :up: :up: , finns tillräckligt annat att kasta pengar på ( ex softa r-däck.. )

Att Dennis tjatat igenom skippa race-diffen map att de är billiga när du åkta snål-tåget via mig som bar med sig den över Altanten och du slapp både moms frakt och att du sen monterade den själv + att du inte är aktiv förare längre är pinsamt... :down:

Stå på er stryelsen, kommer ge reslutat i rätt riktining :up: :up: :up: :up:

För övriga finns en Modsport klass med nystart och hemsida att söka sig till :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

Ronnie wrote: 1. ...dom går att kontrollera.
Bromsok: ja; modifierad växellåda (annan drevsats): kanske...
Ronnie wrote: 2. En dogbox tex skulle göra en märkbar fördel lika så bromsarna, vad det gäller däck så
tycker vi att det är ett för stort område att ta/ha kontroll över.
Är inte däck det allra lättaste att kontrollera?
Ronnie wrote: 3. Nej, men begränsningarna sätt ju för att dom jagande i fälltet inte ska kunna köpa sig förbi täten, i jakten på guld har ju folk i alla tider blivit galna.
Vore det så farligt om det blev lite omväxling i täten? Är det inte Roadsport-reglementet vi ska jobba med istället i så fall? Där har man ju också en uttalad (skriven) ambition att hindra kostnadsdrivande modifieringar.
Ronnie wrote: 4. Ja det kan vi.

Dogbox: Ja, men hur kontrollerar ni om lådan fått en annan drevsats? Visst går det, men i praktiken?

Styrelsen: tack för det jobb ni lägger ner; det är höstmörker och jag argumenterar mest för argumenterandets skull. Så snart jag orkar ska jag ta mig ut i garaget och göra nytta istället. :D

Josen: tack för hjälpen än en gång. :bow:

.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Dennis Kullman wrote:Är inte däck det allra lättaste att kontrollera?
Vi i styrgruppen vill ju också rejsa. Om vi t ex skulle försöka stoppa folk från att använda kvaldäck skulle vi såklart behöva kontrollera vilka däck som folk kvalar på och vilka däck de rejsar på, vilka däck de hade med sig till banan och vem som köpt nya däck av grannen. Att förvänta sig att vi ska springa runt och färgmarkera eller kolla däcken samtidigt som vi sitter i våra egna bilar i tid för line up är inte riktigt realistiskt.
Dennis Kullman wrote:Är det inte Roadsport-reglementet vi ska jobba med istället i så fall?
Detta med begränsninagrna är inte något vi ryckte ur en hatt i fredags över en bärs. Du är ganska sent till festen, så att säga. :? Styrgruppen har under en tid fört diskussionen med SPVM om möjligheten att införa begränsningarna i Roadsport eller i Roadsport C, eftersom det skulle vara det allra bästa för våra medlemmar. Men eftersom SPVM har så grymt många olika bilar och biltyper att ta hänsyn till är det inte riktigt genomförbart.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by CG Leijonhufvud »

snyggt jobbat, kul att det bivit lite nytändning :P
som sagt tidigare, inte tappa bort grundtanken med att kunna rejsa till låg kostnad! :?
CG Leijonhufvud
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

Tack för jobbet ni lägger ner; jag erkänner att det är lätt att sitta på läktaren och tycka en massa utan att ha tillgång till alla fakta och all historik. Jag slutar med det nu så att jag inte rör upp fler känslor.

Mvh
Dennis
Post Reply