Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Allt som rör MX-5 CUP
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Lejban »

Torkel k wrote:Att förvänta sig att vi ska springa runt och färgmarkera eller kolla däcken samtidigt som vi sitter i våra egna bilar i tid för line up är inte riktigt realistiskt.
Absolut inte realistisk nej, då har du ju nått att skylla på när jag kör om dig :lol: , men har inte tävlingsdomarna denna uppgift?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Lejban wrote:Absolut inte realistisk nej, då har du ju nått att skylla på när jag kör om dig :lol: , men har inte tävlingsdomarna denna uppgift?
Nej, tävlingsdomaren bryr sig inte alls om interna SPVM- eller (ännu mindre) MX5cup-regler. De är inhyrda av tävlingsarrangören.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Dennis Kullman »

[OT] Till cykling finns det däck som är helt eller delvis färgade; vem blir först med det till bilar tro? Eller finns det redan? [/OT]
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Dennis Kullman wrote:[OT] Till cykling finns det däck som är helt eller delvis färgade; vem blir först med det till bilar tro? Eller finns det redan? [/OT]
Mera OT: Finns redan! T ex röda däck som faktiskt ger röd rök när driftjepparna driver omkring. Men jag tror inte de finns i samma gummiblandning som vi brukar föredra.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Anders R »

Tror , denna klass behöver bestämma sig ,

märka däck , har gjorts i varenda klass jag åkt i där du måste säg märka in 6 däck innan
tidskval . och i vissa fall får du bara märka in 2 nya däck till kommande helg.
Här kan man prata om kostnadsbesparingar.
fuska här kan ju gå, men bara plocka vederbörande av banan, med straff du får inte åka nästa.

Har sagt tror jag tidigare till dig torkel , ska Mx cup , köra lite egna regler och utveckling etc .
behöver klassen hitta en liten figur som är helt oberoende från nån tävlande som alla litar på
som håller i typ sånt här .

men , Antiingen är det roadsport regl som gäller , eller starta en egen klass i en " ny serie " men eftersom
det slaviskt är spvm som gäller faller ju den diskutionen .

Det var ju en o annan som ville ha gelleråsen , värt att notera kanske , om man vill ha startfält .
vilket borde vara huvudsyftet med verksamheten oavsett regler etc .

Tjenixen A :think2:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Anders: Jag är en av 3 medlemmar i styrgruppen. Styrgruppen har diskuterat detta under lång tid och lagt fram det som ett förslag till styrelsen i total enighet. Styrelsen har godkänt förslaget. Vänligen sluta formulera dig som om detta vore något jag hittat på själv.

Däck: Vi har haft den här diskussionen (den också) tidigare och som tidigare kan jag bara upprepa att: allt som har med märkning och kontroll av däcken att göra innebär en avsevärd arbetsbörda. Vem ska utföra den?

Vad det gäller Gelleråsen så kan jag bara svara att den som tror sig, med en ärlig redovisning av antalet tävlande i MX5cup, kunna förhandla fram ett alternativ till vårt samarbete med SPVM som är bra, långsiktigt och utan ekonomisk risk för MRC: anmäl er till styrgruppen. Det kommer att finnas en plats ledig från nyår och jag rekommenderar alla er som anser att det bara är "att göra det" att anmäla er och sätta planerna i verket.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Anders R »

hej , min avsikt har verkligen inte på något vis varit att du , Torkel skall känna dig personligt stött!
Har du det så ber jag om ursäkt absolut inte min mening.
ja vet vilken glad skit du är o vilket jobb du gör.

Jag har trott det var en rent allmän diskution för emot , åt höger eller vänster upp eller ner .
ut i leka kulorna eller snabbaste varv .

Men om nåt jag säger blir personligt , så drar jag mig hellre ur än fortsätter skriva nåt på ett forum..

Det blir nog bra detta.
ps ! tycker inte du skall kliva ur , du är ju den enda ,som om inte annat tar fajten här ex , hatten AV !

mvh AR
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Begränsningar i MX-5 Cup - införs 2012

Post by Torkel k »

Hmmm. Jag var väl kanske på lite taskigt humör igår... :oops: :evil: Ursäkta tillbaka.
Jag bestämde mig faktiskt redan för ett par månader sedan att lämna min plats i styrgruppen. Tiden och energin räcker helt enkelt inte till. Men ingen fara, det finns två mycket kompetenta galningar kvar! :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Post Reply