plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Allt som rör MX-5 CUP
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Anders R »

Korkade!
oavsett så är karlskoga det mest centralt uppfångandes ,racing skafferi vi har.

Det är bara helt idiotiskt att inte ha med denna bana i kalendern.
det tom URbota dumt.
Detta sagt av en stockholms kille !
mvh AR
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

word! :bananahead: :boohoo: :applause:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Niklas Falk »

Det är mycket som ska klaffa med samarbetspartners.
Just på Gelleråsen har det inte varit möjligt att komma till på tvådagars på ett antal år. Men om RHK krymper lite så kanske vi kan passa in på Velodromloppet igen.
Men dubblar vi antalet deltagare i samtliga heat kan SPVM fylla en tvådagarshelg själva...
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by TPR »

Finns det någon möjlighet att få in MX-5 Cup tillsammans med RHK på Velodromloppet?
Dvs ett race som ingår i cupen men inte i SPVM/Roadsport C?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

TPR wrote:Finns det någon möjlighet att få in MX-5 Cup tillsammans med RHK på Velodromloppet?
Dvs ett race som ingår i cupen men inte i SPVM/Roadsport C?
Detta tycker jag låter som en väldigt bra idé :)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Torkel k »

Vi kan undersöka saken.....
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
hclund
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 207
Joined: Sun 09 May 2010, 15:02
Location: Örebro

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by hclund »

Lejban wrote:
TPR wrote:Finns det någon möjlighet att få in MX-5 Cup tillsammans med RHK på Velodromloppet?
Dvs ett race som ingår i cupen men inte i SPVM/Roadsport C?
Detta tycker jag låter som en väldigt bra idé :)
:up:
Christian Lund
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Anders R »

jag har säkert som vanligt fel , men tycker det verkar politik!
mike , på karlskoga med co , är väl alltid väldigt medgörliga, om man pratar .

Nä , tror mx cup serien , o deltagare hänger på om man får till den banan.

men vad faan vet jag.

keep the good work up.

AR :think2:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Att MX-5 cup kör egna race utanför SPVM brukar vara ett känsligt ämne och inte uppskattas
Jag kör gärna gälleråsen också mycket heller än Norge trasslet som är föreslaget för nästa år, om vi kan åka ett/två Roadsport fält och om clubman och RS kan samsas i fält borde vi få plats med RHK utan problem
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

Josen wrote:Att MX-5 cup kör egna race utanför SPVM brukar vara ett känsligt ämne och inte uppskattas
Jag kör gärna gälleråsen också mycket heller än Norge trasslet som är föreslaget för nästa år, om vi kan åka ett/två Roadsport fält och om clubman och RS kan samsas i fält borde vi få plats med RHK utan problem
Joachim
Känsligt för vem? Inte uppskattas av vem? Sprid inte FUD tack! Ut med språket.

Niklas är realisten här i vanliga fall, men han håller sig (oftast hehe) till bra fakta :up:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Ok det anses olojalt att åka utanför SPVM paraplyet som behöver deltagare till sina tävlingar, -15 bilar (miator) är inte bra. Jag håller med i princip om detta det måste hållas ihop. Niklas kan ju som Roadsport pappa säkert ge "faktan"
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

Josen wrote:Ok det anses olojalt att åka utanför SPVM paraplyet som behöver deltagare till sina tävlingar, -15 bilar (miator) är inte bra. Jag håller med i princip om detta det måste hållas ihop. Niklas kan ju som Roadsport pappa säkert ge "faktan"
Joachim
Du anser det olojalt.
Skriv inte som om det är allas åsikt, tydlighet är viktigt när man diskuterar. Om andra tycker lika dant får dom tillägga det.

Sedan tävlar inte i MX-5 CUP, så jag tycker det är ganska oväsentligt om du tycker det (menar det inte otrevligt på nått sätt).

Jag bryr mig inte om vem som arrangerar racen, bara jag får rejsa. Kan inte SPVM leverera ett race på Gelleråsen, då tycker jag vi frågar om nån annan kan. Förstår inte vad SPVM ska göra åt saken, förbjuda miator?

Ser att tråden är positiv i övrigt till Gelleråsen, vem ser till att kontakta Velodromloppet och fråga dem om möjligheten finns?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Andreas E »

Lejban wrote:.. vem ser till att kontakta Velodromloppet och fråga dem om möjligheten finns?
Styrgruppen för MX-5 Cup tittar just nu över vilka racehelger som skulle vara lämpliga för MX-5 Cup 2012. Förutom SPVMs preliminära kalender är Velodromloppet är en av kandidaterna som de sneglar på när de klurar på en kalender som ska passa så många MX-5 Cup förare som möjligt.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Tobias är inte bara min åsikt utan jag tror det är SPVM styrelse vy, men jag kan ha fel. Så här jag uppfattat det tidigare när jag försökte få cupen att åka utanför SPVM men bättre att Niklas förtydligar som Roadsport ansvariga. Men visst kör på själva och prova kostar ju inget :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Niklas är realisten här i vanliga fall, men han håller sig (oftast hehe) till bra fakta :up:
Den krassa realiteten är att det är en fördel att hålla en enad front (det blir minst jobb då också).

Det brukar lösa sig pga ingen vill dra i det, för nån hjälp av SPVM att hantera enskild klass utanför serien går inte räkna med.

Sen blir kalender med Velodromloppet+SSM lite tajt (speciellt om inte Velodromloppet ska vara första tävlingen)...
Det finns många önskemål, men innan det finns ett stabilt deltagande beredda på en tävling i månaden så kan lite silkesvantar behövas för att tävlande inte ska stanna hemma.

RHK har tidigare inte haft något emot en klass med 15+ som kommer och kör på Velodromloppet "utan tjafs", men det kan ju vara så att de har fler att välja på 2012 (jag har ingen aning om vad de planerar för nästa år).

Det kan "kosta" att fråga också... Det går lixom inte att ställa en förfrågan utan att det "kommer ut". Racingsverige är en väldigt liten ankdamm (och denna tråd nås av Google).
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Torkel k »

Nu saktar vi ned lite... (inte du Niklas, alla andra)

Jag ser det som en ren självklarhet att vi kör med helt öppna kort med SPVM. Samarbetet mellan SPVM och MRC är gammalt, väl inarbetat och värdefullt. Innan vi kontaktar RHK ska vi ha en dialog med SPVM, för att utesluta att SPVMs representanter får informationen från fel håll. Detta löser sig såklart enkelt genom att vi har Niklas som kommunikationbrygga mellan mellan MRC och SPVM. Det ska nog gå bra att på ett ärligt och rakt sätt prata om detta och klargöra vad resultat kan bli.

Men... det är aldrig så enkelt som att bara bestämma sig för att "Hej, grabbar! Vi kör på Gelleråsen istället! Ring RHK!". :wink: Bara så vi alla är klara med det.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

Om SPVM hade gett mig möjligheten att påverka vilka banor som väljs så hade jag nog också kunna acceptera det som demokratisk valts utan problem. Men som det är nu att SPVM väljer banor och vi bara får acceptera detta, känns det inte riktigt rätt. Förstå om det var så när miatorna bara var 5 st men nu när vi är så pass många borde vi kunna kräva saker. Som race på Gelleråsen tex.

Sedan förstår jag inte vem som skulle bli upprörd om vi undersöker saken med Velodromloppet? Så länge vi inte bestämt nått så är det väl bra att kolla upp alla möjligheter. Inom och utanför SPVM.
Ring till Velodromloppet och kolla ifall möjligheten finns, om dom säger nej så behöver vi inte ens fundera på det, om dom säger ja, så kan vi ju välja det senare ifall SPVMs lösningar inte är bra nog. Ring och kolla!

Torkel, vi har diskussionen på ett publikt forum, kan inte bli mer öppna kort än så! Och det är viktigt att ha öppna diskussioner. :up:

Frågor:
  • Vad är RHK?
  • Vilka är styrelsen för SPVM, det står bara två namn på hemsidan, Jan Nordgren och Stefan Mumm. Det står även att det är en förening (paraplyorganisation?) men jag hittar inga stadgar?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Torkel k »

Lejban wrote:Om SPVM hade gett mig möjligheten att påverka vilka banor som väljs så hade jag nog också kunna acceptera det som demokratisk valts utan problem. Men som det är nu att SPVM väljer banor och vi bara får acceptera detta, känns det inte riktigt rätt. Förstå om det var så när miatorna bara var 5 st men nu när vi är så pass många borde vi kunna kräva saker. Som race på Gelleråsen tex.
För att vara brutalt ärlig och rak: Vi är 8. Så enkelt är det. Det spelar ingen roll att vi var 23 på SSM, för vi var bara 8 på Mantorp och vi var bara 10 på vår egen final på Anderstorp. Det finns ingen organisatör i världen som är intresserade i en klass där så få dyker upp. SPVM erbjuder oss (till skillnad från andra arrangörer) möjligheten att köra enligt Roadsports reglemente, dvs utan bur, vilket är ganska avgörande för cupen. Vårt förhandlingläge är kort sakt ganska ruttet just nu. Den dagen 15bilar alltid dyker upp till alla 5 racehelgerna kan vi förhandla.
Lejban wrote:Sedan förstår jag inte vem som skulle bli upprörd om vi undersöker saken med Velodromloppet? Så länge vi inte bestämt nått så är det väl bra att kolla upp alla möjligheter. Inom och utanför SPVM.
Ring till Velodromloppet och kolla ifall möjligheten finns, om dom säger nej så behöver vi inte ens fundera på det, om dom säger ja, så kan vi ju välja det senare ifall SPVMs lösningar inte är bra nog. Ring och kolla!
Menar du verkligen det? Så efter år av samarbete ska de få reda på att vi funderar på att plocka bort en mängd bilar från ett av deras inplanerade race och riskera att orsaka dem en förslustaffär från någon annan? Är det verkligen rätt sätt att behandla en partner? Vad för samarbete och bemötande tror du vi kan förvänta oss efter ett sådant stunt?
Lejban wrote:Torkel, vi har diskussionen på ett publikt forum, kan inte bli mer öppna kort än så!
Det är klart det kan! Man kan kontakt varandra och öppet och ärligt tala om saken! "Vi funderar på att göra såhär, vad skulle det betyda för er?"
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

Tycker du räknar konstigt, om jag var på 2 av 5 tävlingar och räknas inte alls, men om jag vart på mantorp hade jag räknats?
Möjligheten att köra med eller utan bur styrs väl av SBF reglemente, men vi kan ju kolla om vi kan SMA försäkra oss med enbart båge tex. Jag ser möjligheter, inte hinder :)
Torkel k wrote:Menar du verkligen det? Så efter år av samarbete ska de få reda på att vi funderar på att plocka bort en mängd bilar från ett av deras inplanerade race och riskera att orsaka dem en förslustaffär från någon annan? Är det verkligen rätt sätt att behandla en partner? Vad för samarbete och bemötande tror du vi kan förvänta oss efter ett sådant stunt?
Jag har aldrig sagt att vi ska plocka bort några bilar nånstans, sätt inte ord i min mun snälla. Jag har bara sagt att vi ska kolla vilka möjligheter som finns. Det har jag ingen som helst förståelse för att nån skulle bli upprörd för.
Vi vill göra det bästa för våra medlemmar, då kollar vi upp/undersöker vilka möjligheter som finns. Sedan om vi kommer fram till att SPVM är den bästa lösningen, då väljer vi den. Ja det är rätt sätt att behandla en samarbetspartner, det är inget stunt(förstår inte vad du menar riktigt här). Jag menar ju inget illa, försöker ju göra det bättre.

Jag tycker absolut ni (styrgruppen) ska prata med SPVM och prata om saken. Där är vi överrens.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Anders R »

Nu behöver pappa komma in haha.

Man skulle nog kunna sammafatta detta på följ vis.

1, karlskoga vore ett stort , eller omformulerat ett gigantinskt + i kallender.
2. även jag " undrar" över vad som är så svårt med att få till en karlskoga. ??
3. Nää jag köper inte dom enkla svaren där.
4. betrf starfält och antal , så är ju det bla avhängt med dom tävlingar man får till
samt dom banor man får till ( enkelt torkel).
5, vill man som i år köra vad var det 5 race, o avsluta allt 12 augusti, samt plocka in
en mazda på 131 hp i anderstorp , o likväl mantorp, får man räkna med pisk sas.
några tyckte säkert det var roligt , men inte flertalet.
6. nåt problem med att få till karlskoga som vi andra inte fattar har ni utan tvekan.
Ekonomi ? , det kan obenhörligen inte vara dyrare än mantorp eller anderstorp.
Geografiskt , ! finns det nåt bättre i sverige?
politiskt , Nån som har en illa hund med nån ?

om inte svaren är fel på ovanstående , få till det bara .

Men nu vill även jag , detta lungt fint sansat o inga hetsiga diskutioner , vilket ingen
vinner ett skit på .
men ibland måste man kanske våga ! tänka i nya banor.

mvh Anders
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Torkel k »

OK. Lite logiskt övervägande:
- Velodromloppet skulle alltså ersätta ett av MX5cups race i SPVM.
- Velodromloppet ligger, så vitt jag minns, i mitten på Juni, alltså mellan Rudskogen och SSM i SPVMs preliminära kalender.

Om man utgår från att alla vill köra SSM, men endast få kan acceptera 3 race på 2 månader (vilket årets kalender ganska tydligt har bevisat) så måste förarna alltså välja mellan att köra på Rudskogen med SPVM och att köra Velodromloppet med MX5cup.

Vi kan med andra ord räkna med ont om Miator på Rudskogen eller ont om Miator på Velodromloppet, eller ont om Miator på båda (ganska troligt). Hade vi lagt till en extra tävling till cupen hade det inte varit något problem alls. Men vad nu föreslår är att vi ersätter en SPVM-tävling med en RHK-tävling. Vi överväger med andra ord att ta betalande startande från SPVM och lägger hos RHK. Hänger ni med?
Lejban wrote:Tycker du räknar konstigt, om jag var på 2 av 5 tävlingar och räknas inte alls, men om jag vart på mantorp hade jag räknats?
Inget personligt, jag vill bara belysa vilket förhandlingsläge vi faktiskt har. En arrangör behöver typiskt 15 startande per klass/heat för att gå runt på en racehelg. Om vi anmäler oss som klass (inte fallet för Velodromloppet, jag förklarar varför vi har dåligt förhandlingsläge) skulle vi typiskt behöva garantera ett antal startande och bli ersättningsskyldiga om färre än så dök upp. Hur många bilar har vi som vi kan räkna med kommer köra alla racen under 2012? Inte så många. Enligt tabellen är det faktiskt bara de första 8 som kört alla tävlingar. Så om vi ska vara lite realistiska: Vi har i nuläget inget förhandlingsläge. Hade vi haft det hade vi i styrgruppen agerat på ett annat sätt. SPVM är glada att ha oss, men vi behöver dem.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by TPR »

Några kommentarer trots att jag inte har kört något i år:

- Är det fler historiska klasser på Velodromloppet än på SSM?
Om inte så tycker man att det borde finnas plats för SPVM.
Har dock för mig att det är några extra klasser där, var länge sedan jag var där.

- Det kanske finns begränsat antal bullerdagar även på Gelleråsen, dvs inte bara för SPVM att boka in en helg.
Dock inget jag har hört men jag vet att banan är väldigt uppbokad.

- Förstår helt vad Torkel och Niklas säger, man får inte bränna broarna med SPVM.

- Anledningen till dålig uppslutning på Anderstorp/Mantorp är troligen precis som Anders säger:
Tight kalender, dåligt arrangemang, dyrt samt att banorna inte passar Miatorna särskilt bra.

- Egentligen tror jag att de flesta föredrar arrangemang tillsammans med RHK.
Dvs tvådagars med många klasser och stor blandning av bilar, typ SSM och finalen på Falkenberg Classic (inte i år).
Någon som vet varför SPVM och RHK har svårt att samordna sina kalendrar? :think2:
Politik? Platsbrist på vissa banor? Något annat?

-Om tävlingen på Rudskogen körs tillsammans med RHK tror jag det kan bli både bra och kul.
Utan RHK så finns det risk att det blir ett nytt Gotland...

- Tobias, trodde du var en sådan där IT-nisse? :wink:
Google berättar att RHK står för Racerhistoriska klubben: http://www.rhkswe.org

Ps: Kul att det har blivit lite mer fart på forumet, får hoppas det håller i sig. :up:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:Någon som vet varför SPVM och RHK har svårt att samordna sina kalendrar? :think2:
Politik? Platsbrist på vissa banor? Något annat?
RHK har behövt splitta några heat sedan det var en naturlig mix (som tex 2007). Dessutom är ju Roadsport två heat ibland, så det blir ännu trängre i tidsschemat.

Sen skiljer det lite vilken som är arrangör och driver i klassmixen.
  • SSM arras av MSCC, som knappast skulle välja bort Sportvagnsracing mot "Gamla Skolådor", de utökar med kvalheat på fredagen istället.
  • Falkenberg Classig arras av FMK, som förra hösten endast hade 20min lunchpaus, för de får inte kvala på fredagen, endast träna (det var ett svettigt tajt tidsschema). I år valde de bort sportvagnar och ville ha ihop oss med SRL istället, tyvärr ville de inte lägga även den tävlingen i september. Nästa år blir det som vanligt igen (RHK verkar inte svälla längre)
  • Velodromloppet arras av RHK, gissa vilket fokus de vill ha. Vill man fokusera på träning/tävling på lör/sön så blir det nog plats för nåt heat till, men en entimmes lunchpaus bägge dagarna med diverse uppvisningar (och marginal för saneringar) och kanske 12-15 varvs tävlingsheat kan ha högre prioritet (speciellt som "mera körtid" verkar vara uppe på varenda årsmöte inom RHK).
Så det finns lite diverse anledningar till att göra det ena eller andra.

Om det blir Rudskogen så blir det som gästklasser till ett Norskt arrangemeng (tex Norsk GT osv), det blir inte ett SPVMarr på månen (som Gotland). Den ökade startavgiften (ca 3200 Norska) kan man kompensera genom att fylla alla ekipage med blöjor på vägen hem (det enda som är billigare i Norge tydligen).
Anderstorp har kontaktat SPVM med förslag på tävling i maj, så det ser bättre ut än på många år (så här tidigt), men det gäller att få ihop det.
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by waern »

Precis som Torkel förklarat så försöker vi få till ett tajtare samarbete med SPVM och därför blir det snett att byta ett race mot att köra med RHK ensamma utanför SPVM. Jag/ vi skulle med tycka Gelleråsen och absolut velodromloppet skulle vart riktigt kul och ska verkligen pusha för att Gelleråsen bör komma med i kalendern i framtiden med SPVM.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Ja för Atorp som passar både miator och lotus - grymt kul bana :) :up:
Nej till rudskogen som bara blir krångligt och dyrt med bl.a. bla tvinga folk att uppdatera sina licenser :down:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Post Reply