fniss ! argumenten är politiska som jag trott.
alla trippar till , norge , danmark, finland , gotland har i alla klasser innebärigt halva starfältet
tyvär, men norge , danmark, finland , gotland , behandlar oss likadant.
men det är väl billig bana!
Vilka banor etc i sverige har historiskt haft oerhört bra startfält oavsett klass, fundera på den istället.
SSm är heligt självklart , korkat vore ju annat.
argumenten håller inte , faktiskt
I rest my case !
tror det är ca 60 % av miator på nästa års tävlingar mot i år.
mvh AR
plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Nej du Anders, så lätt kommer du inte undan. Du har just fått en seriös beskrivning av hur vi resonerar. Hur motiverar du att det skulle finnas en "politisk" agenda?
Vilka argument tycker du inte håller och varför?
Vilka argument tycker du inte håller och varför?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Det räcker med en vanlig licens för att köra i Norge.Josen wrote:Ja för Atorp som passar både miator och lotus - grymt kul bana
Nej till rudskogen som bara blir krångligt och dyrt med bl.a. bla tvinga folk att uppdatera sina licenser
Joakim Granfors www.modsport.se
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Ok så de debutan-licensen duger ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Bilsportlicens Debut 465:-Josen wrote:Ok så de debutan-licensen duger ?
Bilsportlicens Nationell 795:-
Bilsportlicens Internationell 2650:-
nästan alla verkar ha debutant i cuppen, ändra till Nationell är ju inte så farligt, men sist jag kollade låg Norge utanför nationen
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Så jag skall tvingas till > 300 kr årligen och feppla med ny licens för en tävling ?
Don't think so...
Joachim
Don't think so...
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Är inte debutant-licensen bara för debutanter, dvs första året typ?
Edit: Nationell licens ska funka i dom Nordiska länderna har jag blivt lärd.
Edit: Nationell licens ska funka i dom Nordiska länderna har jag blivt lärd.
Joakim Granfors www.modsport.se
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Du åker hur länge du vill på debutanlicens, finns ingen anledning att byta nationell förutom att mata SBF med mera slantar + utlandsövningar
Joachim
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2635
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork
Off-topic
Vet att det inte är SBF-definition men för mig personligen känns det som att:
Bilsportlicens Debut 465:- = om man är glad amatör och kör i Sverige
Bilsportlicens Nationell 795:- = om man är glad amatör och kör i Norden (inte bara Sverige)
Bilsportlicens Internationell 2650:- = om man är proffs (eller bara måste tävla på Ringen innan man dör)
Om SBF vill att man graderar upp sig från Debut till Nationell efter att man kört 1-2 år får de hitta på en bättre lösning än vad som finns idag - åtminstone för att jag som är snål ska inse värdet av att betala 330 kr extra.
/Andreas E
Vet att det inte är SBF-definition men för mig personligen känns det som att:
Bilsportlicens Debut 465:- = om man är glad amatör och kör i Sverige
Bilsportlicens Nationell 795:- = om man är glad amatör och kör i Norden (inte bara Sverige)
Bilsportlicens Internationell 2650:- = om man är proffs (eller bara måste tävla på Ringen innan man dör)
Om SBF vill att man graderar upp sig från Debut till Nationell efter att man kört 1-2 år får de hitta på en bättre lösning än vad som finns idag - åtminstone för att jag som är snål ska inse värdet av att betala 330 kr extra.
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.