plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Allt som rör MX-5 CUP
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Anders R »

fniss ! argumenten är politiska som jag trott.
alla trippar till , norge , danmark, finland , gotland har i alla klasser innebärigt halva starfältet
tyvär, men norge , danmark, finland , gotland , behandlar oss likadant.
men det är väl billig bana!

Vilka banor etc i sverige har historiskt haft oerhört bra startfält oavsett klass, fundera på den istället.

SSm är heligt självklart , korkat vore ju annat.

argumenten håller inte , faktiskt

I rest my case !

tror det är ca 60 % av miator på nästa års tävlingar mot i år.

mvh AR
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Torkel k »

Nej du Anders, så lätt kommer du inte undan. Du har just fått en seriös beskrivning av hur vi resonerar. Hur motiverar du att det skulle finnas en "politisk" agenda?

Vilka argument tycker du inte håller och varför?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Kimmen
Posts: 66
Joined: Wed 07 Jul 2010, 10:52

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Kimmen »

Josen wrote:Ja för Atorp som passar både miator och lotus - grymt kul bana :) :up:
Nej till rudskogen som bara blir krångligt och dyrt med bl.a. bla tvinga folk att uppdatera sina licenser :down:
Det räcker med en vanlig licens för att köra i Norge.
Joakim Granfors www.modsport.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Ok så de debutan-licensen duger ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Lejban »

Josen wrote:Ok så de debutan-licensen duger ?
Bilsportlicens Debut 465:-
Bilsportlicens Nationell 795:-
Bilsportlicens Internationell 2650:-

nästan alla verkar ha debutant i cuppen, ändra till Nationell är ju inte så farligt, men sist jag kollade låg Norge utanför nationen :P
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Så jag skall tvingas till > 300 kr årligen och feppla med ny licens för en tävling ?
Don't think so...
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Kimmen
Posts: 66
Joined: Wed 07 Jul 2010, 10:52

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Kimmen »

Är inte debutant-licensen bara för debutanter, dvs första året typ?

Edit: Nationell licens ska funka i dom Nordiska länderna har jag blivt lärd.
Joakim Granfors www.modsport.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Josen »

Du åker hur länge du vill på debutanlicens, finns ingen anledning att byta nationell förutom att mata SBF med mera slantar + utlandsövningar
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: plocka in gelleråsen i programet, eller ni är kork

Post by Andreas E »

Off-topic

Vet att det inte är SBF-definition men för mig personligen känns det som att:
Bilsportlicens Debut 465:- = om man är glad amatör och kör i Sverige
Bilsportlicens Nationell 795:- = om man är glad amatör och kör i Norden (inte bara Sverige)
Bilsportlicens Internationell 2650:- = om man är proffs (eller bara måste tävla på Ringen innan man dör)

Om SBF vill att man graderar upp sig från Debut till Nationell efter att man kört 1-2 år får de hitta på en bättre lösning än vad som finns idag - åtminstone för att jag som är snål ska inse värdet av att betala 330 kr extra.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply