Utvärdering av säsongen 2011

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Utvärdering av säsongen 2011

Post by Torkel k »

Dags att vi utvärderar årets säsong lite. Vad var bra och vad var dåligt? Det är fritt att sväva ut: Var maten superbra på SMM? Var det uselt med 4 racehelger eller var kravet om snygga bilar det mest korkade som någonsin skapats? Är omvänd startordning jättekul, men vi borde förbjuda chips och grillkorv i klubbtältet? Skriv vad ni tycker!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Torkel k »

Jag börjar själv och föregår med gott exempel:
Bra grejor: :up:
- Alla mina klubbkompisar! Vilket skönt gäng ni är! Min farsa, som knappt ens tidigare varit på en motortävling och absolut inte i någon motordepå frågar mig redan nu om kalendern för 2012 efter att ha spenderat 2 helger med MRC-gänget. Han tyckte ni var jättetrevliga.
- Den stora förbättringen vad det gäller kontakt i racen. Jag tycker mig se en klar attitydsförändring mot 2010 och det har krynklats långt mindre plåt i år än tidigare. Riktigt bra!
- Racingen: Långa kamper, sida vid sida, kurva efter kurva. Det har varit riktigt bra racing i år vid alla tillfällen. Kanske har mer respekt för plåten hjälp till även här, men bättre förutsättningar för bra racing?

Dåliga saker:
- Aktiviteten på forumet: Dåligt med film från racen och dåligt med racerapporter, samt en brist på aktivitet i biltrådarna. Varför delar inte folk med sig längre? Bättre kan vi. Man måste ju ha lite att gotta sig med under vintermånaderna också!
- Dåli fart i serien och Finalen. Visst, Anderstorps pris var klart högt och arragemanget var riktigt (!!) uselt, men det var vår final i serien. Vi i styrgruppen vill mycket gärna ha in åsikter och förslag på hur vi kan göra serien intressantare för fler, så att vi har kamp om placeringarna även nedanför 7e plats.
- SPVMs kalender. För tätt mellan racen. Men det vet alla och spvm kommer inte göra om den missen igen.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Torkel k »

Tråden flyttad då ingen hittade den i forumdelen för framtidsplaner.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Anders R »

Cha !
man kanske måste våga !! skicka ut tankar ,ider , planer ,options, visioner .
eller bara vad man redan kommit fram till. eller tror sig kommit fram till.
Det behöver inte göras offentligt på denna sida då det gärna blir polsk riksdag ( så fyndigt robert haha).
SKÄMT !!!!!!!!!

Men som nu från både spvm och denna klubb , tyck gärna men inte så nån hör!
Det är lite så det känns, o därmed håller man sig borta från att tycka.

o man har ju ärligt inget att tycka om heller som jag ser det.
Så bara att bygga in en big block i miatan o hoppas få åka .

Svar på din undran Torkel .

mvh Roos 8)
User avatar
hclund
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 207
Joined: Sun 09 May 2010, 15:02
Location: Örebro

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by hclund »

Torkel k wrote: Dåliga saker:
- Dåli fart i serien och Finalen. Visst, Anderstorps pris var klart högt och arragemanget var riktigt (!!) uselt, men det var vår final i serien. Vi i styrgruppen vill mycket gärna ha in åsikter och förslag på hur vi kan göra serien intressantare för fler, så att vi har kamp om placeringarna även nedanför 7e plats.
- SPVMs kalender. För tätt mellan racen. Men det vet alla och spvm kommer inte göra om den missen igen.
För min del hade det blivit fler tävlingar om serien hade varit mer utdragen i tid! Serieavslut i september vore inte fel! Velodroomloppet i juni vore heller inte fel! Klart Gelleråsen ska finnas med i världens bästa racing serie :wink:
Christian Lund
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Torkel k »

Anders R wrote:Men som nu från både spvm och denna klubb , tyck gärna men inte så nån hör!
Det är lite så det känns, o därmed håller man sig borta från att tycka.
Det var ju tråkigt att du tycker så, men väldigt värdefullt att få fram. Om jag förstår dig rätt så tycker du alltså att klubben inte uppmuntrar till diskussion?
hclund wrote:För min del hade det blivit fler tävlingar om serien hade varit mer utdragen i tid!
Jag tror detta gäller för väldigt många medlemmar. Själv stod jag över Falkenberg pga just det. Men SPVM har verkligen tagit till sig att årets serie blev helt felplanerad och jag tror inte det misstaget kommer göra igen. I alla fall inte på ett par år. :wink:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Josen »

Även om jag bara är en 'hang-around' så kunde min säsong inte gått bättre :D Uppskattat att ha miator omkring mig både i depån och på banan :up: Hoppas ni växer och kommer fler nästa år :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Lejban »

Bra
Underbart folk i depån och på forumet
Rolig ren racing

Kan förbättras
Informationen ifrån arrangörer
Schemat så klart

Jag undrar en sak: Vad gör SPVM, förutom att arrangera Mantorp-tävlingen och hålla reda på poängtabell?
SSK anordnade den ena tävlingen jag var på, MSCC den andra.
Jag betalade 600kr till SPVM i år, men hade jag kunnat låtit bli och ändå kört på Kinnekulle och SSM?
Jag menar, jag var inte med på Mantorp, och jag bryr mig inte ett dugg om serietabellen dom har.

Röstar även för Gelleråsen på nästa års schema.

Jag föreslår att vi skapar en ordentlig enkät och skickar till alla, så får vi svart på vitt vad folk tycker, och inte ifrån bara vi som låter mest :)
På det sättet skapas också mandat att förbättra saker utan att folk i efterhand känner att dom inte fick vara med och påverka.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Anders R »

Torkel k wrote:
Anders R wrote:Men som nu från både spvm och denna klubb , tyck gärna men inte så nån hör!
Det är lite så det känns, o därmed håller man sig borta från att tycka.
Det var ju tråkigt att du tycker så, men väldigt värdefullt att få fram. Om jag förstår dig rätt så tycker du alltså att klubben inte uppmuntrar till diskussion?
" inte uppmuntrar " Fel ordval, jag tycker denna klubb är väldigt öppen sas.men jag tror inte att en åsikt
påverkar besluten ang kommande säsong , nej ! men jag vet också sen tidigare , DET går inte att
alla tycker , nån måste hålla i rodret.

Men Fel timing där så flyr folk klassen, likväl som bra lyhördhet får folk o vara kvar.

Likväl hatta hit eller dit ,utan lånsiktig strategi, blir också en säsong oj vad många, nästa va faan tog
alla vägen?.

Gör upp en anslutning till nån arrangör etc som gäller åtminstone 3 år, så man vet vad som gäller.
Tror inte varken spvm eller mx club tjänar på att vara en vindflöjel.

Det är ett tillräckligt bra startfält för att klassen borde vara intresant.

Knutstorp. Gelleråsen ett måste. kinnekulle för fantasterna. dubblera på 2 av dom banor, o ni har 5 race helger.

Ödsla familj ,tid ,pengar etc utan träning fredag, kval ,race lörd o söndag . är helt ointressant.
inte värt investeringen sas-

Detta tycker jag då.
mvh AR 8)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Josen »

Knutstorp. Gelleråsen ett måste. kinnekulle för fantasterna. dubblera på 2 av dom banor, o ni har 5 race helger.
+1
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Utvärdering av säsongen 2011

Post by Anders R »

Josen wrote:
Knutstorp. Gelleråsen ett måste. kinnekulle för fantasterna. dubblera på 2 av dom banor, o ni har 5 race helger.
+1
Joachim
Ja löjtnant, helt rätt + 1 tävling.
tycker jag också, ger större möjlighet att välja bort en också om saken kräver det.
6 helger har nog historiskt gett mest deltagare över säsong i genomsnitt sas.

Mvh AR
Post Reply