Hur var din säsong?

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Hur var din säsong?

Post by Torkel k »

Jag är en målmänniska. Jag sätter alltid upp mål för mig själv. Mål ska vara mätbara, motiverande, svåra att uppnå, men inte omöjliga. Kanske är jag bara alltför mycket ingenjör för att leva utan projektmål. Eller så är det en form av självförsvar från min hjärna :war: , som försöker dirigera galna tankar och idéer i någon form av konsekvent riktning :think: . Oavsett vilket - jag är en målmänniska.

Så vilka var mina mål för 2011? Känns lite konstigt att snacka om "säsongen som just gått" redan nu, men här är de:
- Viktigast - Att bli en märkbart bättre förare.
Detta lyckades jag med. Min körning har tydligt förbättrats mot 2010 och jag är mer konstant, trygg och snabb bakom ratten.
- Klå minst en av de andra killarna i styrgruppen. :ass:
Fail! Fasen också. Men till mitt försvar har både Waern och Ronnie gjort stora satsningar på bilarna under vintern.
- Hamna bland top 30% i Roadsport - Lyckades. Men på den sista racehelgen föll jag från en delad 5e plats till 7a. Inte helt nöjd där, men både Warn och Per gjorde kanonlopp.

Bästa resultatet under året blev en 5e plats och bästa kval var också en 5e plats. Jag förbättrade mina tider på både Knutstorp och Kinnekulle med ~2,5s, vilket jag är klart nöjd med :bananahead: . Tyvärr gjorde många andra samma framsteg, såklart. Typiskt... :cry:

Vad var era mål för 2011? Hur gick det?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Hur var din säsong?

Post by Niklas Falk »

Att nån gång under säsongen byta motor(så jag inte bara var precis utanför C), och det lyckades jag med.
Att efter säsongen fortsätta att utveckla motorn, och hur långt det ska gå fick jag lite oplanerad hjälp att bestämma mig för...
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Hur var din säsong?

Post by Lejban »

Jadu, låga mål så här första året.
  • Genomföra 4 tävlingar - MIsslyckades pga ändrade arbetsförhållanden, så pengarna räckte bara till två.
  • Hålla bilen hel - Check
  • Ha kul - Dundercheck!
Om man sedan tittar utanför MX-5 Cup, så har jag kört en hel del konbana, leder vår egen sprint cup, och ska i helgen testa mig själv mot konbaneeliten på challenge.nu. Vill ta min in på Top 10 på denna lista. Har bara kört banan en gång förut så det blir svårt, men inte omöjligt.

Kommer fortsätta att köra så mycket pengarna räcker till, för hoppningsvis alla 5 tävlingar nästa år, så här roligt som jag haft med bankörning har jag inte haft sen jag började åka skateboard för 15 år sedan (min andra passion, som jag fått lägga på hylla pga utsliten fot). Tack till alla er som gjort det så enkelt att kasta sig in i bilvärlden.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Hur var din säsong?

Post by danielj »

Min säsong blev ungefär som hoppades på.

Jag har haft 3st mål med de tävlingar jag kört

1. Komma till start
2. Komma i mål
3. Komma hem

Kinnekulle 14-15 maj
För att ha haft hela hösten och vintern så var jag ändå inte klar med allt och fick passa denna.

Mantorp 5- 6 juni
Primär tävlingen, känns som att min tekniska flag gör att mål 2 blev lite si och så.
Men jag hoppas att folk mins min bil för ljudet och inte för siffrorna :)

Knutstorp 8-10 juli
Ord kan inte beskriva hur rolig denna bana och tävling var, hoppas att alla forsatta tävlingar kommer bli lika bra.

Falkenberg 23-24 juli
För när inpå Knutstorp så blev inget här.

Anderstorp 6- 7 augusti
Har egentligen ingen ursäkt varför jag inte körde denna mer än att den kändes dyr till förhållande kör tid på banan med den minimala information som Anderstorp gav ut + att de inte svarade på mail eller telefon när jag försökte få fram mera information angående boende.
Daniel Jonsson
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Hur var din säsong?

Post by Anders R »

Torkel!
Mål är bra, tror du nådde fler av dina faktiskt.
Jag hade bara ett, o se om man efter 4 års frånvaro från racerbanor kunde göra nåt i en racerbil.
trots en massiv insatts från miata nr 95 att INTE detta skulle gå haha, så var jag någerlunda
nöjd efter ssm.
Detta har lockat till 2012.

sparkar på nr 95 varannan dag , frågan är vad ska jag göra med skrotet.?
spännande fortsättning följer.

mvh Roos
User avatar
Kraniel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 122
Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
Location: Värmdö, Stockholm
Contact:

Re: Hur var din säsong?

Post by Kraniel »

Önos kom till start. Två gånger till och med. Och den är fortfarande hel (någorlunda i alla fall). :up:

Till nästa år... ska jag försöka åstadkomma någonting också. Frågan är bara vad.
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hur var din säsong?

Post by Cyberoid »

* Vinna Mx5 Cup - Fail
* Vinna SPVM Roadsport C - Fail
* Vara ödmjuk - Check

:mrgreen: :wink:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Hur var din säsong?

Post by Torkel k »

Många kul rapporter. Men det finns ju fler bilar i cupen. Fyll på!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Hur var din säsong?

Post by Dennis Kullman »

Höjdpunkten på min säsong kom tidigt med 1.10,74-varvet på Ring Knutstorp under MSCC KM1 som jag också vann.
SSM gick resultatmässigt sådär, delvis p g a tekniska besvär, men var annars lika kul som vanligt. :up:
MX-5 Cup blev det inte mycket med i år; kanske blir det mer nästa år. Kul att se att intresset för cupen är så stort.
Hade tänkt avsluta säsongen med MSCC KM5, men tyvärr är säsongen redan över för mig.

Carpe diem

/Dennis
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Hur var din säsong?

Post by Anders Träff »

Min race säsong
Mitt mål var för bättra alla varv tider och att försöka ta mig förbi bilen fram för
Kinnekulle där blev det 6 sekunder :banana:
Mantorp ny bana där får vi se nästa år
Knutstorp 3 sekunder :cry:
Falkenberg inget race pga semester
Anderstorp ny bana personligen tycker jag att den var bästa o roligaste banan jag kört :up:

Till nästa år ska jag försöka få bort understyrningen bilen släpper inte i bak men när den släpper är det som en cobra

Tänker av sluta säsongen på knutstorp km 5 18/9

Anders
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Hur var din säsong?

Post by Torkel k »

Anders Träff wrote:Kinnekulle där blev det 6 sekunder :banana:
6 sekunder??!!! 6?! Wow... :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Hur var din säsong?

Post by Andreas E »

För min del blev 2011 en mellansäsong inför nästa säsong då jag ska köra mer. Med tanke på att jag inte gjorde ett dugg med bilen sedan 2010 (körde tom på samma däck) och att jag själv blivit ett år äldre och ett par kilo tyngre var ambitionsnivån inte så hög:
- Köra 2 deltävlingar i MX-5 Cup - Check i och med Kinnekulle och Knutstorp
- Inte vara långsammare än förra året - Check (körde på exakt samma tid på Kinnekulle och 1/2 snabbare på Knutstorp)
- Sälja bilen - Check
- Köpa ny bil - Fail (än så länge men året är ju inte slut ännu...)
- Ha kul - Check (speciellt på Knutstorp där jag hade roligaste rejset hittills)
- Försvara min titel i MX-5 Sprint Cup - Fail (kan ju lossas att det beror på att jag sålde bilen men det beror snarare på att det finns mer talagfulla förare som kör i sprintcupen)

Till nästa år är planen att ha en ny glassätarbil (NB med stora motorn) på startlinjen och målsättningen är klar: Att vinna standardklassen i MX-5 Cup + MX-5 Sprint Cup (lika bra att sticka ut hakan nu när jag inte ens har någon bil).

/Andreas E (fd Andreas K)
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Magnus Ohlsson
Posts: 36
Joined: Sun 09 Jan 2011, 12:35

Re: Hur var din säsong?

Post by Magnus Ohlsson »

min SPVM-säsong blev pga sjukdom o krock med andra evenemang inget vidare, körde bara SSM o MANTORP
som var mycket roliga tävlingar o gav ungefär väntat resultat.Men jag har också kört MSCC klubbmästerskap
vilket slutade med totalseger i roadsport c :D
livet går INTE i repris
mx-5 #84
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Hur var din säsong?

Post by Torkel k »

Magnus.... Jag är mycket besviken på dig. :nono: Efter alla bra fighter vi hade 2010 var du klart saknad 2011. Enda sättet att gottgöra detta är att gå in helhjärtat för 2012 och köra alla 5 helgerna. Gör det. :whip:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Magnus Ohlsson
Posts: 36
Joined: Sun 09 Jan 2011, 12:35

Re: Hur var din säsong?

Post by Magnus Ohlsson »

Torkel k wrote:Magnus.... Jag är mycket besviken på dig. :nono: Efter alla bra fighter vi hade 2010 var du klart saknad 2011. Enda sättet att gottgöra detta är att gå in helhjärtat för 2012 och köra alla 5 helgerna. Gör det. :whip:
Okej Okej slutar du bara köra ifrån mig så lovar jag komma o fightas alla 5 tävlingarna :racesmile:
livet går INTE i repris
mx-5 #84
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Hur var din säsong?

Post by Magnus Pettson »

För min del va det här sämsta säsongen hittills :( vilket väl inte va så konstigt då den vite inte rullat en meter
förrutom de som blev ikväll när jag lasta på kärra för att åka till rullande landsväg :D senare idag (tisdag).
Förhoppningen är att nästa år blir något bättre... Om Gälleråsen blir aktuell kommer jag inte kunna låta bli,
i alla fall den helgen även om det fortfarande är med gula Koni :burnout:

T23 hotrod går väl som sportbil.............
De e mycke nu...
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Hur var din säsong?

Post by Torkel k »

Magnus Ohlsson wrote:
Torkel k wrote:Magnus.... Jag är mycket besviken på dig. :nono: Efter alla bra fighter vi hade 2010 var du klart saknad 2011. Enda sättet att gottgöra detta är att gå in helhjärtat för 2012 och köra alla 5 helgerna. Gör det. :whip:
Okej Okej slutar du bara köra ifrån mig så lovar jag komma o fightas alla 5 tävlingarna :racesmile:
Hmmm.... Inte säker på att jag kan lova det. :P Men det är KLART du ska köra alla Roadsporthelgerna 2012. :bananahead:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Hur var din säsong?

Post by Magnus Pettson »

Bilen går bra :burnout:
och säsongen är slut :evil:

Tack Peter på Civinco :up:

Vill bara tala om att motorn, från -98-99, är oöppnad men behöver stand alone motorstyrning för att överhuvudtaget fungera i en bil från -89 (!)
De e mycke nu...
Post Reply