SSM, Knutstorp 4-6/7 Eftersnack, Resultat, bilder, Filmer

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Kvalet:

Del 1
Del 2
Del 3
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

Per Hammarsjö wrote:Mattias.. Du som kan sånt här.. Kan inte du göra ett snyggt intro man kan använda till racefilmer med Raceklubbens logga och MX5CUP loggan...

Kan vi lägga upp i filarkivet sen så alla kan använda.
Kan prova att göra något!

Vart tog loggarna vägen =)
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Working on it!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Hittade lite bilder från min kamera också..

Alltid kul med runt om bilder och inte bara fokus på bilarna runt kurbs...

Ni får ursäkta den usla JPEG komprimeringen.. Orkade inte göra det på rätt sätt..
Attachments
Niklas Falk
Niklas Falk
_V9B6273.jpg (86.61 KiB) Viewed 2190 times
Fredrik Henriksson fokusering till max!
Fredrik Henriksson fokusering till max!
_V9B6271.jpg (95.21 KiB) Viewed 2190 times
Pettssons Allfix at your service!
Pettssons Allfix at your service!
_V9B6272.JPG (148.09 KiB) Viewed 2190 times
Per Hammarsjö spänner bälte
Per Hammarsjö spänner bälte
_V9B6260.jpg (94.35 KiB) Viewed 2190 times
Josen cool-lugn
Josen cool-lugn
_V9B6250.jpg (94.77 KiB) Viewed 2190 times
Winner - Henrik Phil!
Winner - Henrik Phil!
_V9B6248.jpg (113.14 KiB) Viewed 2190 times
Goa gubbar!
Goa gubbar!
_V9B6244.JPG (149.88 KiB) Viewed 2190 times
Dennis Kullman har koll på läget
Dennis Kullman har koll på läget
_V9B6243.jpg (92.58 KiB) Viewed 2190 times
Tidning vs Tidning.
Tidning vs Tidning.
_V9B6240.jpg (110.5 KiB) Viewed 2190 times
_V9B6231.jpg
_V9B6231.jpg (91.7 KiB) Viewed 2190 times
En cola lugnar nerverna
En cola lugnar nerverna
_V9B6229.jpg (84.38 KiB) Viewed 2190 times
Fan va glad jag e
Fan va glad jag e
_V9B6228.jpg (90.94 KiB) Viewed 2190 times
Vår egen super supporter Hans Danielsson
Vår egen super supporter Hans Danielsson
_V9B6216.jpg (85.48 KiB) Viewed 2190 times
Nästa inköp! Fet husbil. Jag är såld!
Nästa inköp! Fet husbil. Jag är såld!
_V9B6210.jpg (79.35 KiB) Viewed 2190 times
Hans misstänker fusk på Henrikssons bil
Hans misstänker fusk på Henrikssons bil
_V9B6209.jpg (188.53 KiB) Viewed 2190 times
Däckbyte.. 5 sek per sida klockade vi det till.. Måste banta ser jag på dubbelhakan. :)
Däckbyte.. 5 sek per sida klockade vi det till.. Måste banta ser jag på dubbelhakan. :)
_V9B6203.jpg (117.34 KiB) Viewed 2190 times
MX-5 Cup gänget samlade kring mäklarbrickorna i basecamp. :)
MX-5 Cup gänget samlade kring mäklarbrickorna i basecamp. :)
_V9B6184.jpg (133.34 KiB) Viewed 2190 times
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Race1 i lite större upplösning (720x480):
http://www.mx5racingclub.se/uploads/SSM ... 0Race1.avi

Hittade att Canon FS100 tydligen är en mera klassisk Camcorderkonstruktion med micingång och fjärr (guld för bilinspelning) samt SDHCminne. Det är deras HDkamera utan disk. Pris ca 3å5. Med dess större optik borde den filma lite bättre än min Panasonic SDR-S10 (som i Sverige kostar lika mycket). Kanske kan man klämma dit en liten vidvinkellins också (47mm som minimum).
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

Per Hammarsjö wrote:Hittade lite bilder från min kamera också..

Alltid kul med runt om bilder och inte bara fokus på bilarna runt kurbs...

Ni får ursäkta den usla JPEG komprimeringen.. Orkade inte göra det på rätt sätt..

Henriksson ser väldigt koncentrerad ut!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Race2:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7207862590
Man ska inte växla 1-2-5-4 i starten... :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Mattias Stahre wrote:
Per Hammarsjö wrote:Hittade lite bilder från min kamera också..

Alltid kul med runt om bilder och inte bara fokus på bilarna runt kurbs...

Ni får ursäkta den usla JPEG komprimeringen.. Orkade inte göra det på rätt sätt..

Henriksson ser väldigt koncentrerad ut!
:lol: Synd att jag inte var det i starten bara, pillade med performanceboxen så att jag bommade starten totalt... :oops:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Snacka om väldokumenterat. :D
Skitkul med alla filmer; ljudet gör mycket för upplevelsen av action. 8)
Det vore kul med en MX-5 CUP 2008 CD/DVD. :wink:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Det behövs en videosida på hemsidan med uppspaltade filmer med lite korta beskrivningar. Att hitta länkar i forum eller söka på Youtube/Google Video är inte riktigt samma sak.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Japp! Har en plan där.. :)
Joakim Winkler
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 53
Joined: Thu 28 Feb 2008, 10:32
Location: Karlskrona

Post by Joakim Winkler »

Dennis Kullman wrote: Skitkul med alla filmer; ljudet gör mycket för upplevelsen av action. 8)
Som när du dyker in framför Niklas med tjutande däck och bilen smått på ställ. :D
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Joakim Winkler wrote:
Dennis Kullman wrote: Skitkul med alla filmer; ljudet gör mycket för upplevelsen av action. 8)
Som när du dyker in framför Niklas med tjutande däck och bilen smått på ställ. :D
I vänstern efter hårnålen - fin den. :twisted:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Måste säga det igen att Mattis PR film är verkligen godis - inte för att vara ego men klippet när jag passera Pär på krönet är super-nice 8) Också starten är super klippt vs musiken :)

Anders tack för dina fina bilder också :) En fråga hur ser det ut när vi kommer farande över krönet ? Inne i bilen känns det grymt fort men det verka se rätt slött ut sett från sidan ?
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

Josen wrote:Måste säga det igen att Mattis PR film är verkligen godis - inte för att vara ego men klippet när jag passera Pär på krönet är super-nice 8) Också starten är super klippt vs musiken ?
Tackar så mkt.

Fick du mitt pm Josem?
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Mattias Stahre wrote:
Josen wrote:Måste säga det igen att Mattis PR film är verkligen godis - inte för att vara ego men klippet när jag passera Pär på krönet är super-nice 8) Också starten är super klippt vs musiken ?
Tackar så mkt.

Fick du mitt pm Josem?
Nej tyvärr ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Miata på G

Post by Niklas Falk »

Hittade detta på annan plats
Dark Horse wrote:Hej alla Miata racers
Bortsett från några möjliga misshaps, så tror jag nog att just ni i Miatagänget ska vara riktigt nöjda med årets resultat så här långt. Roadsport klassen har ett antal år uppvisat ett negativt deltagar intresse, det verkar dock som Roadsport har dock fått ett rejält lyft i år och då kanske framförallt just roadsport C. Så nu till att att alla som har en bil som fungerar att ni anmäler er till de sista tävlingarna så att Nicklas ocn Per inte får vandra iväg med alla pokalerna själva.
Mvh/Dark Horse (dvs röda hulten, med alldeles för lite effekt) och den sk. expertkommentatorn på Knutstorp
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Återigen att vinna pokaler i SPVM handlar mycket om filt och ha råd att köra tävlingar, ingen nyhet direkt :(
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Jag började skriva av mig lite Knutstorpupplevelser dagen efter jag kom hem från racehelgen i Skåne men då jag jobbat med plastning i
stort sett varenda ledig minut sedan dess så har det inte blivit mer skrivet än det jag knåpade ihop den kvällen. Med en knapp vecka kvar till KM2 ser jag ingen ledig tid att skriva färdigt(minnesbilderna börjar oxå bli suddigare vilket är synd då jag skriver för att komma ihåg) så jag postar det lilla jag hann skriva om nu nån vill läsa...




Så, nu har man blivit lite piggare efter att ha fått en hel natts sömn i egna sängen. Tänkte jag skulle skrivit några rader om helgen igår kväll men det gick helt enkelt inte, hjärnan strejkade. Det har ju blivit lite sparsamt vad det gäller sömn den den sista tiden med stressmek in på småtimmarna inför helgen och och under helgen sömnförsök på en sovyta som endast tillät fosterställning, självförvållat iofs när man e optimist och köper grisen i säcken med tron att barnsovplatsen i en husbil säkerligen funkar för en 186centimeters räserföraraspirant... ;) :D

Som vanligt när jag skriver så får ni som var med stå ut med att jag kanske blandar ihop fakta och minns fel, jag skriver mest för att dra mig till minnes och få njuta av upplevelsen en gång till och kluttar därför bara ner vad som finns i skallen och så får d bli som d blir... :)

Det blev som sagt inte mycket sömn dagarna, eller veckan, innan denna rejshelg. Efter den andra MX5Cuprejset på Mantorp så hade jag bestämt mig för att lätta bilen lite då jag sett på Mylaps att min topphastighet på rakan var bland de sämsta. :shock: :( Jag visste ju sedan innan att min bil var betydligt tyngre än Josens bil (som blivit ett litet riktmärke för mig då han har samma motor med liknande chassi och jag vet att den kan gå fort) och med nästan en månad kvar till SSM så bestämde jag mig för två projekt. Det första jag tänkt göra var att gjuta en hardtopp. Eftersom jag länge lurat på det här med glasfiberplastning och jag faktiskt läst på en del om det så kändes det som om det nu var läge att påbörja detta projekt. Den andra viktmodden hittade jag på Mantorp när jag snokade runt Josens bil som stod med samtliga 4 luckor öppna i depån. ;) I skuffen hade han ett 4kilos MC-batteri sittandes med en snittsig montering och med tanke på att mitt batteri vägde ca 10kg så blev frestelsen att kopiera allt för stor när det såg så enkelt ut... :)

En månad rinner iväg rätt fort och med en Fritiof Nilsson Piraten liknande personlighet så var de helt plötsligt bara en vecka kvar till SSM och inte ett dugg hade hänt med bilen. :shock: Detta sammantaget med att det var sista veckan på jobbet innan semestern med hur mycket som helst att göra, gjorde att jag inte hann med att gjuta den planerade glasfiberhardtoppen utan fick ge upp på onsdagsvällen. Jag hann iofs i princip få färdigt gjutformen men med drygt ett dygn kvar till avfärd så fick jag se mig slagen av klockan. :(
Jäklar i den! Inne på MX5racingforumet skrev Josen att MGCC är tetiga med regeln om 7,5cm markfrigång och att han förra året fick skruva upp plastskyddet under motorn för att få igenom bilen. Själv visste jag att den hemmamoddade plåtbiten som hållt allt uppe under bilen hade släppt efter diverse kurbskontakter och att plastflärpen därför hängde oroväckande lågt, och nu hade jag bara en kväll kvar att fixa batterimodden och få till en bättre markfrigång. *Hjärnstress*
På väg hem från jobbet för att meka ser jag Per "Kamikaze" Hammarsjös Miata stå och blänka i solen utanför en husbilsfirma i Hyssna, och eftersom jag absolut inte har tid att stanna så trycker jag foten på bromsen och går ut för att leta rätt på Per inne på området :roll: varpå någon timme med slås ihjäl med diverse racediskussioner innan jag åker hem och Per åker vidare till Knutstorp någon dag tidigt för att fota den nylånade husbilen tillsammans med sin racecoach och vapendragare Mattias Stahre.

Väl hemma sätter skruvandet igång. Batterimodden flyter på fint och bilen startar. Gött, 5kg lättare, nu vinner jag! ;) Även markfrigången fixas lätt genom några strategiska snitt i plasten under bilen så att det som hänger ner kan vikas in ovanför kanten på framvagnsbalken. Så, då var man ju nästan klar och klockan hade inte ens slagit nio, jag har ju till och med tid att packa i lugn och ro. :) Javisst fasen!... Rutan måste ju i hardtoppen efter glasfiberavgjutningen. Glasrutan hämtas och passas in så att skruvhålen hamnar rätt, men... var är de små pyttemuttrarna som håller fast rutan? Åhhh.... Flera timmar senare, efter att ha provat varenda mutter i lämplig storlek, hittar jag äntligen muttrarna i ett par mekbyxor som jag nästan aldrig har på mig men givetvis hade på mig dagen jag monterade ur rutan... Nu var det väl nog med trassel? Nope! Jag trodde rutan kunde sitta temporärt endast med skruvarna även om det skulle läcka vid ev regn utan tätningsmassa, men det vissade sig att jag hade fel å de grövsta. Tätningsmassa var nödvändig för att få rutan att sitta ordentligt så det var bara att plocka ur rutan och börja leta tätningmassa bland gamla burkar och flaskor i skåpen. Nu hade jag för en gångs skull lite tur och hittade en oöppnad tub med byggsillicon som, även om den var över 5år gammal, inte hade torkat. Efter några timmars klabbande med sillicon, lister mm så satt äntligen hardtoppen på plats. Va gött! Klockan var tre men bilen var iaf klar! :) På fredagen var det tre, för egen räkning som rockie, välbehövliga träningspass och det första passet var klockan nio så det blev att ställa klockan på halv sex för att hinna ner till Knutstorp i tid...

Fredag morgon, vad är klockan? Helsike, måste ha tryckt på snoozeknappen i nån slags halvdimma och somnat om för nu var klockan strax efter åtta! :shock: In med alla grejerna i bilen och efter en snabb avcheckning att åtminstone allt "livsnödvändigt" för start fanns med var det bara att dra iväg! Ok, första träningspasset var rökt nu gällde det att hinna fram i tid till träningspass nr två som drog igång ca 11:20. Efter en något inspirerad körning kom jag fram till Knutstorp ganska precist klockan elva, en snabb incheckning senare och en avstämning via mobilen med Per så hittades miatagänget i depån. Huj, nu var det lite brått, ur med packningen, en snabb handskakning med några MX5racingforumskändisar, som man nu träffade i verklig miljö för första gången (Dennis & Henrik), som också skulle rejsa och sedan var det dags att hoppa in i rejsoverallen då Niklas som alltid har koll på schemat börjat byta om...

Väl i bilen med full racemundering kommer en flashback från racehelgen på Mantorp över en... He..ete va varmt! :shock: Med middagssolen gassande för högtryck sitter jag i bilen i lineupen när det plötsligt slår mig... Neeeej!!! Under all stress vid ankomsten så glömde jag bort att skruva av främre nummerskylten. :( Bilen gick ju varm på Mantorp när jag hade skylten på och temperaturen var inte lägre nu. Ja ja, tur iaf att man kom på det, gällde ju att hålla ordentlig koll på tempmätaren i det läget.

När funktionärerna vinkade ut oss på banan var jag inte lika nervös som jag varit under premiärturerna på Kinnekulle och Mantorp, nu var jag mer bekymrad över min motortemperatur. När jag kommer ut på banan blir allt ett enda kaos. Det var ca fyrtiotalet bilar ute på banan och upplevelsen är att det bara viner bilar om en till höger och vänster men även högt och lågt. :shock: Efter att ett varv var avverkat så känns allt ännu mer kaosartat och rörigt. Tusan vilken knepig bana! Tanken kryper på att denna asfaltslingan är för svår för mig och när jag tittar på laptimern blir jag inte fylld av självförtroende precis. :( Banan har alla möjliga konstiga krön och kurvor och känns skitsvår. Laptimern visar för de första fem varven följande serie; 1'20.8, 1'20.3, 1'20.4, 1'19.2, 1'18.2... Nån vecka innan SSM hade jag haft lite mailkontakt med Bengt Metz och då frågat vad miatan kan göra för tider på Knutan och fått svaret en tolv, en tretton tider... Yepp, nu kände man sig stark... :roll:

Redan efter tre varv såg jag att tempmätaren börjat klättra och när femte varvet var avklarat så stod mätaren nästan på max. Fabian också! Det fanns inga alternativ, det var bara att släppa gasen... :( Till skillnad mot Mantorp så åkte jag inte in i depån direkt denna gång när tempen steg utan fortsatte att köra i lägre tempo för att åtminstone försöka nöta in banan i skallen lite, den kändes verkligen jättelurig. Det återstod mer än halva träningspasset men dessa varv avverkades på dryga en trettio tider och man fick i alla fall chansen att spana lite spårval när övriga bilar drog förbi i en fart så att det kändes som om man själv stod stillaståendes.
Jag har har hittills alltid tyckt det varit en kick att komma ut på bana men med så många bilar på en för mig helt ny bana samtidigt som man hade överhettningsproblem, och därmed inte kunde gå för fullt, så kändes det skönt när den rutiga flaggan viftades...

När första träningspasset var genomfört var det dags för lunch. Uppe i miatacampingen konstaterade Niklas att besiktningskön var relativt kort så mat och däcksparkskonversation fick vänta en liten stund tills besiktningen var avklararad. I besiktningskön hamnade jag före Max Lindblom och hans Triumph. Efter en liten däcksparkskonversation med Max, där vi synade hans kaross som bitvis var gjord i trä och där en miata visst gjort lite avtryck i plåten förra året ;), så vinkades min bil ur kön för vägning. Funktionären som höll i vägningen var en trevlig man som jag sett tidigare men tyvärr inte minns namnet på. Vi pratade lite om bilen och vad jag bör tänka på som ny. Han sa bl.a att jag bör skaffa bättre bromsbelägg än de orginalbeläggen som sitter på bilen och eftersom Per "Kamikaze" Hammarsjö, som bromsar sist av alla, säger likadant så får jag nog investera i nya belägg från Pean. :)
Bilen med mig i vägde 1075kg! :shock: Trots diverse viktmoddar så har jag fortfarande den absolut tyngsta NA:n i startfältet, nästan 70kg övervikt.:( Resten av besiktningsproceduren gick också den som en dans, kändes nästan lite synd att inte markfrigången kollades när man nu lagt extra energi på det, inte logiskt för det kvittar ju, men men... :roll:

Tillbaka i depån gick jag en inspektionrunda runt Henriks och Dennis bil och efter att ha pratat lite med Dennis kring vad dom andra gjorde för tider så insåg man att man hade en lång väg att vandra då man låg ca 5 sekunder efter. :shock: Ja ja, som nybörjare hade jag ju redan från början bestämt att bara tävla mot mig själv men det är nog bara att inse att det finns för mycket tävlingsmänniska i en för att inte snegla på andras tider. Jag visste ju sedan tidigare att Niklas och Josen var snabba men nu hade det kommit in två galningar till som gjorde tider som för en annan kändes utopiska. Per hade ingen internetmottagning och kunde därför inte kolla sina tider så i min värld låg han fortfarande på en nivå som var hanterbar om jag bara fick lite mer tid på denna banan. Tiden går fort när man har kul och efter att ha ätit den dyraste lunchen på länge (ett tips, ta med mat för det är inte billigt att käka på områdets restaurang) och ljugit lite om våra miator sittandes i klubbens tältstolar så var det snart dags att köra det sista träningspasset. Just de, plocka bort nummerskylten va de ja... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Post by hdzon »

Reportage från SSM i senaste numret av Teknikens Värld
Vittjut blir ifrånkörd för att ”alla” andra hade 1,8 or.
Var det inte 1,6 orna som satte 1,8 orna på plats :wink: :?:
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Post by JOnas »

Hade varit kul att göra ett "inhopp" som novisförare (läsare) i deras Miata. :D
Gärna på Mantorp om jag själv fått välja.

Är den helt "off pace" eller? :o
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

hdzon wrote:Reportage från SSM i senaste numret av Teknikens Värld
Vittjut blir ifrånkörd för att ”alla” andra hade 1,8 or.
Var det inte 1,6 orna som satte 1,8 orna på plats :wink: :?:
Vad 1an och 3an i heaten pysslat med vet man ju aldrig... :D

Knutan är en bana man måste nöta och 1:15.7 går att förbättra en hel del även med en 1,6a.
Man får väl säga som vanligt, det är väl inte vårt fel att de inte lättat ned vittjut till klassgränsen :lol:
Joakim Winkler
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 53
Joined: Thu 28 Feb 2008, 10:32
Location: Karlskrona

Post by Joakim Winkler »

Jag gillar även kommentaren "Av ljudet att döma är några av dem preparerade." :D

Men ska de väl ha heder för att de skriver om det, dock så nämndes ju varken vi eller MX-5 Cup vilket ju är lite synd.

I nästa nummer ska de testa r-däck med Vittjut, det kan ju bli intressant om det är bra gjort.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Joakim Winkler wrote:Jag gillar även kommentaren "Av ljudet att döma är några av dem preparerade." :D
Jo, en av "dem" hade ju lagat avgassystemet med ärtsoppeburk, det låter ju snabbare :D

Nåja, lite journalistiskt frihet i artikelskrivande har man väl tagit sig själv några gånger.

Undrar om det skulle var positivt eller negativt med att inleda säsongen med frivillig effektmätning? Det kan ju bli lite tråkigt att få de självförverkligande misstankarna nedstoppade i halsen...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Joakim Winkler wrote:Jag gillar även kommentaren "Av ljudet att döma är några av dem preparerade." :D
Tror dom misstolkade min vinande bakaxel. :lol: :lol:
Fick flera frågor om varför min bil låter så fränt... :roll: :wink: Eller har Janne Rydqvist varit kreativ? :shock: :wink: :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply