SSM, Knutstorp 4-6/7 Eftersnack, Resultat, bilder, Filmer

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Mattias vilken fim ! Bugar och tackar. :)
Är det OK att länka denna från rejsas eftersnack ? Vi måste väl pusha lite där också ?
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

Josen wrote:Mattias vilken fim ! Bugar och tackar. :)
Är det OK att länka denna från rejsas eftersnack ? Vi måste väl pusha lite där också ?
Självklart!
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Jag har lagt upp ett webfotogalleri med alla mina bilder från söndagens race (och lite depåliv).

Finns på min hemsida: http://hem.passagen.se/mx5racing

Alla deltagande Miator finns med på ett flertal bilder! :shock:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Anders Ohlsson wrote:Jag har lagt upp ett webfotogalleri med alla mina bilder från söndagens race (och lite depåliv).

Finns på min hemsida: http://hem.passagen.se/mx5racing

Alla deltagande Miator finns med på ett flertal bilder! :shock:
Kanonbilder Anders!

Tur att det finns folk som fotat lite. :) E ju svårt att göra det när man rattar...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Fan va med drag det var i den där trailern Mattias.. Grymt! Du borde bli cupens officiella klippare! :) För en gångs skull var det helt ok med musik till racefilm.. :)

När kommer hela filmerna upp? Du lägger inte dom på Youtube va? Vore smutt att ha hela UNCUT Version!

Har just fått bilder från racefoto som ligger på spvm's hemsida! Ska sortera ut MX-5 CUP sen.. Är det ok Anders att lägga upp dina bilder där också?

// Per
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Per Hammarsjö wrote: Har just fått bilder från racefoto som ligger på spvm's hemsida! Ska sortera ut MX-5 CUP sen.. Är det ok Anders att lägga upp dina bilder där också?

// Per
Det är ok. Skriv gärna vem som är upphovsman bara :wink:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Absolut!!
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

Per Hammarsjö wrote:Fan va med drag det var i den där trailern Mattias.. Grymt! Du borde bli cupens officiella klippare! :) För en gångs skull var det helt ok med musik till racefilm.. :)

När kommer hela filmerna upp? Du lägger inte dom på Youtube va? Vore smutt att ha hela UNCUT Version!

Har just fått bilder från racefoto som ligger på spvm's hemsida! Ska sortera ut MX-5 CUP sen.. Är det ok Anders att lägga upp dina bilder där också?

// Per
Tycker musik funkar till racefilmer när man klipper upp filmen till händelser och inte bara en lång film =)

Kommer kommer, ska på licenskurs för gokart ikväll =)

(kan du skicka loggarna från racen Per?)
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Post by JOnas »

:D 8) Najs från Pers onboard kamera!
Ser härligt tajt ut. Close racing eller!!
Men jag visste inte att du Niklas var sladdis..:wink: Å Per fångar "The Moment" inte en , utan två gånger. 8)

Det drar sannerligen i miata-tarmen :?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Men jag saknade Niklas plöjjning i gruset... Första kurvan.. Den får vi väl njuta av sen!

Skickar sie logs Mattias. @gmail?
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Post by JOnas »

saknade Niklas plöjjning i gruset... Första kurvan.. Den får vi väl njuta av sen!
Jag tyckte han visade lite tendenser i vänstern upp mot "idioten". Showade han mer alltså..?? :o :wink:
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

Per Hammarsjö wrote:Men jag saknade Niklas plöjjning i gruset... Första kurvan.. Den får vi väl njuta av sen!

Skickar sie logs Mattias. @gmail?

mail.stahre@gmail.com
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Post by Mattias Stahre »

JOnas wrote:
saknade Niklas plöjjning i gruset... Första kurvan.. Den får vi väl njuta av sen!
Jag tyckte han visade lite tendenser i vänstern upp mot "idioten". Showade han mer alltså..?? :o :wink:
Japp, under träningen eller var det kvalet kanske?

Har bara spelat in racen från kameran än så länge.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Mattias Stahre wrote:Har till att börja med klippt ihop en liten trailer från helgens race sett från ombordkameran i Pers bil.

http://www.youtube.com/watch?v=Vd-kGiZvX7U

Hela filmen från rejsen kommer!
NU äntligen kom jag hem så man kunde glutta på härligheten, vilken PR-film :shock: :D
Inte visste jag att vi körde med så mycket driftvinklar hela tiden...

Vill du klippa mer Mattias (hela rejset från olika kameror)?
Du kan få mina Rejs som DVfiler om du vill. Jag kan välja på lite olika DV-varianter tydligen:
DV AVI Type 1
DV AVI Type 2
Raw DV
Quicktime DV (tyvärr utgråad eftersom den borde funka bäst)

Race1 Part1: http://youtube.com/watch?v=qdieUw_tNYc
Race1 Part2: http://youtube.com/watch?v=1kK_woEFEMo
Last edited by Niklas Falk on Tue 08 Jul 2008, 20:19, edited 3 times in total.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Fasen vilken najs race vi hade Heat 1.. 5 bilar som hängde på varandra i flera varv. Bytte placering, kubades..
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Mattias.. Du som kan sånt här.. Kan inte du göra ett snyggt intro man kan använda till racefilmer med Raceklubbens logga och MX5CUP loggan...

Kan vi lägga upp i filarkivet sen så alla kan använda.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Bra fim Niklas - verkligen tajt. Du var snäll där Per mot mig på krönet. Trodde inte du skulle släppa in mig ;)
Så störda av 944:an tycket jag inte ni verkade vara ?
Med ljud bilr det ännu bättre :)
Tyckte mera Rolf sabbade 'C-starten' mera :shock:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Josen wrote:Bra fim Niklas - verkligen tajt. Du var snäll där Per mot mig på krönet. Trodde inte du skulle släppa in mig ;)
Så störda av 944:an tycket jag inte ni verkade vara ?
Med ljud bilr det ännu bättre :)
Tyckte mera Rolf sabbade 'C-starten' mera :shock:
Jo.. Sånt där måste jag träna på.. Mycket snack om snuttacklingar så där innan race men när det väl kommer till kritan då fegar jag.. Nästa gång så ska du få lacka om dörren.. ;)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Nu också en film från Race 1.
Bra kämpat/kört Henrik :) - att en lite miata kan ta så mycket plats på slutet av rakan är imponerande ;)
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:
Nu också en film från Race 1.
Bra kämpat/kört Henrik :) - att en lite miata kan ta så mycket plats på slutet av rakan är imponerande ;)
Synd att man inte kan se vad som sker bakom/runt bilen. Det blir ju lite konstiga spår ibland. Niklas var ju tekniskt sett förbi mig på första varvet efter idioten. Sen har jag Per 1 dm bakom mig ut på rakan när jag missar växel. Och i slutet är det du som dyker i inbromsningarna. :shock:

Jag blir nervös bara jag kollar på det! :o
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:Bra fim Niklas - verkligen tajt. Du var snäll där Per mot mig på krönet. Trodde inte du skulle släppa in mig ;)
Så störda av 944:an tycket jag inte ni verkade vara ?
Med ljud bilr det ännu bättre :)
Tyckte mera Rolf sabbade 'C-starten' mera :shock:
Vilka fajter ni hade! Kul med så många omkörningar. Jag pratade med han som körde 944:an och han uppskattade verkligen fajterna. "Kul för publiken också..." tyckte han. :D
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Synd att man inte kan se vad som sker bakom/runt bilen. Det blir ju lite konstiga spår ibland. Niklas var ju tekniskt sett förbi mig på första varvet efter idioten. Sen har jag Per 1 dm bakom mig ut på rakan när jag missar växel. Och i slutet är det du som dyker i inbromsningarna. :shock:

Jag blir nervös bara jag kollar på det! :o
Jag skulle kalla det att vi kör sida vid sida från idioten till bäcken i stort sett.
Jisses vad våra små bilar kränger och hoppar runt när man överkör dem, det börjar likna Spec Miatas beteende men med lite större marginaler mellan bilarna (och det får det gärna fortsätta att vara, polera en kofångare är inte samma sak som att rikta plåt).
Det är ju små stridsvagnar vi kör runt med i stort sett, de verkar tåla det mesta (men man kan behöva kolla över bäramsbultar, spindelleder och hjullager ibland).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Vill inte vara tråkmåns men när det blir så här tätt fundera jag på helbur mer och mer. Tror det går fort när det spårar ur och kultar.
Allt är frid och fröjd om ingen händer men skadar någon sig allvarligt det är det slut åkt med cupen. Tänkte på det när vi gick tre i bredd i slutet av rakan.
Så att den silvriga miatan (NB) hade byggt vidare på CC-bågen och gjort en demonterbar helbur. Kanske det är läge ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Kanske det är läge ?
Det är bättre att montera säkerhetsutrustning före än efter...
Men val av säkerhetsnivå utöver minimum är upp till var och en men jag kan hålla med om att det kunde gått illa när vi studsade som pingpongbollar uppför backen mot hårnålen (efter ett lite besök på gräset till höger).
I slutet på rakan är det ganska väldefinerat och man hamnar i grusfållan, man kommer inte ut på banan igen med fart.

Nu har mina filmer ljud på Youtube iaf, jag testar även en laddning till Google Video för att se vilken som är trevligast.

Race1 på Google Video som en hel film:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5409876161
Post Reply