SSM, Knutstorp 4-6/7 Eftersnack, Resultat, bilder, Filmer

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

SSM, Knutstorp 4-6/7 Eftersnack, Resultat, bilder, Filmer

Post by Niklas Falk »

Anmälan
Inbjudan finns inte elektronisk vad jag kan hitta men detta är det viktigaste inknackat från pappersinbjudan.
Anmälningsavgift: 2300:- inkl transponderhyra, fri extra träning fredag och elanslutning. Efteranmälningsavgift uttages.
Förarsammanträde 2008-07-05 (lördag)

Anmälningsavgift 2300:- skall insättas på MGCC PlusGiro 630925-6 före 2006-06-23 (dvs måndag efter midsommar). Efteranmälningsavgift (400:-) kommer att tas ut vid sen anmälan/inbetalning!
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Anmälan till SSM, Knutstorp 4-6/7 är uppe

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:Anmälan
Inbjudan finns inte elektronisk vad jag kan hitta men detta är det viktigaste inknackat från pappersinbjudan.
Anmälningsavgift: 2300:- inkl transponderhyra, fri extra träning fredag och elanslutning. Efteranmälningsavgift uttages.
Förarsammanträde 2008-07-05 (lördag)

Anmälningsavgift 2300:- skall insättas på MGCC PlusGiro 630925-6 före 2006-06-23 (dvs måndag efter midsommar). Efteranmälningsavgift (400:-) kommer att tas ut vid sen anmälan/inbetalning!
Krävs det vagnsbok för att köra SSM? Jag hittar inget i inbjudan?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Anmälan till SSM, Knutstorp 4-6/7 är uppe

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Krävs det vagnsbok för att köra SSM? Jag hittar inget i inbjudan?
Jajemensan, det är så underförstått att det inte nämns.
Möjligen anses vagnboken ingå under "full överensstämmelse med FIA och SBFs bestämelser".
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

MGCC KM + SSM för 5 000:-

Ni som eventuellt tänkt åka KM och SSM har väl inte missat årets erbjudande att köra till paketpris. (Se serieinbjudan till KM på MGCC:s hemsida)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Anders Ohlsson wrote:MGCC KM + SSM för 5 000:-

Ni som eventuellt tänkt åka KM och SSM har väl inte missat årets erbjudande att köra till paketpris. (Se serieinbjudan till KM på MGCC:s hemsida)
Skall du åka SSM Anders ?
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Ja, det är väl tanken. Måste ju ta revansch på på förra årets snöppliga insats vid SSM :wink:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Vet inte om man måste anmäla sig till SSM när man kör via SPVM?
Här är anmälan iallafall..
http://www.sportvagnsmeeting.se/cms/ind ... &Itemid=58

Ser ut som det blir en del miator! SWEET!

Räknar kallt med Henriksson och Pettsson.. Mats kanske? :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Anmäld... :)

Kanon att man får träningsmöjlighet på fredagen!

Kommer Mathias med? E ju läge att knäppa lite PR-kort med så många startande Miator. 8) :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Per Hammarsjö wrote: Ser ut som det blir en del miator! SWEET!

Räknar kallt med Henriksson och Pettsson.. Mats kanske? :)
Idag lyfte jag ur gamla motorn, så kanske, kanske....
M.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Jo men visst det är klart att man ska va me :!: :D Har bara nåra justeringar att göra. Men det är frågan om man måste anmäla sej separat när man anmält sej till SPVM. Jag står inte i listan som vissa andra. Har ni anmält er separat? Kanske blir tokigt om man anmäler sej dubbelt? Gör det i alla fall så blir man väl inte utanför :? Det törs jag inte riskera..
Som sagt: hur många blir vi?
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Anmäld :D
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

8 Miator anmälda :!: och då saknas åtminstonde Mats & Josen :!:
Vilket Miatarejs :!: :!: :D
De e mycke nu...
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Var är Mazda Sverige kan man fråga sig i ett event som detta :shock:

- Hur kan vi få Mazda Svergie att pusha sina produkter i ett event som detta ?

- Vem av oss tar en kontakt med Mazda Svergie ?

SSM har väl högsta 'bling' faktorn ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Var är Mazda Sverige kan man fråga sig i ett event som detta :shock:

- Hur kan vi få Mazda Svergie att pusha sina produkter i ett event som detta ?

- Vem av oss tar en kontakt med Mazda Svergie ?
Lugn, Mazda bearbetas kontinuerligt men det tar lite tid. SSM kommer att möjliggöra bra PR-material för nästa säsong då vi hoppas att Mazda är mera med på noterna.
Med ett fåtal månaders framförhållning (men vi har tjatat länge) händer inte mycket.

Med stabilt växande deltagande under 2008 så är det ju bara att extrapolera det inför 2009 (15 Miator på SSM 2009 kanske, ingen omöjlighet om vi kan få med Mazda). Allt måste dock vara klart innan nyår så vi kan locka in nya ekipage med ett tydligt koncept under vintern.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Lugn, Mazda bearbetas kontinuerligt men det tar lite tid. SSM kommer att möjliggöra bra PR-material för nästa säsong då vi hoppas att Mazda är mera med på noterna.
Är lugn 8) - men vi måste väl få lite fart på detta om Mazda Svergie inte är intresserade kan vi ju vända oss åt annat håll ? Lite störande att vi inte ens kan få rabatt på reserv-delar när vi ändå promotar Mazda märket så hårt ? Finns ju stora reservdels firmor som är lite mera på hugget än tröga OEM:er

Är tanken att vi presentera stora startfält utan att Mazda har hjälp till på något sätt och sen hoppas på att de är 'snälla' ?

SSM kommer säkert att locka fram miatorna mycket tror jag på via rimliga start-kostnader. SSK och Mantorp avgifterna håller ju inte för att få stora start-fält.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:8 Miator anmälda :!: och då saknas åtminstonde Mats & Josen :!:
Vilket Miatarejs :!: :!: :D
Kommer bli skitfränt!!! 8) :twisted: :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Tat lugnt.. Mazda är med på noterna men som jag sa på Mantorp känns det larvigt att slå på stora trumman innan vi vet vad det kommer bli av detta.. Nu ser det ju grymt ljust ut..

Jag ville inte göra det med anledning till personlig/ekonomisk vinning utan verkligen kunna erbjuda något tillbaka.. Och det kändes lite svårt att göra det när bara 3 miator var anmälda till Kinnekulle.. Därför beslöt jag att vi skulle skjuta upp det..
Sen gick det ju fort men då hade vi redan bestämt att skjuta på Mazdas "stora" inblandning till 2009. Däremot så har dom redan sponsrat oss i år med att pröjsa för bilder från Racefoto. Det innebär att vi har bra PR material med oss i portföljen. Som motprestation ska måste vi ha mazda loggon på bilarna.. Men dom har jag med mig till SSM..

Jag har kontinuerlig kontakt med Per L på Mazda till 2009 kommer vi definitivt ha något klart.

Under Aug-okt ska vi sätta allt på papper inför nästa år.

Men jag är inte främmande för att ha flera sponsorer?! Den som pröjsar mest får titeln Cup sponsor...

Ja just det. Rabatt på reservdelar.. Det tror jag vi får.. Glömde kolla hur vi avtalat där men jag vet att vi erbjöds något finurligt på ett tidigare möte jag hade i våras.. Ska kika på det och återkommer.. Kanske vi kan få Mazda att göra något på SSM? Kollar!

// Per
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Kanske vi kan få Mazda att göra något på SSM? Kollar!
Tänk om vi kunde locka ner Per L till SSM så han kunde träffa oss alla. Att alla i kör kommer att efterfråga tillgång till Mazda Motorsports sortiment är en lågoddsare (kunde frakten till närmaste Mazdahandlare dessutom vara noll så är det taget direkt). :)
Men vi får tänka på att göra bra PR utåt så vi lockar fler samt kanske får upp ögonen (hos Mazda och utövare) på Mazda som budgetracing.
Vi ska nog inte förvänta oss samma satnsning som Mazda gör i USA men halvvägs gör inte ont, alls :).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

OK det finns hopp då m.a.o :)
Att få köpa reservdelar till inköpspriser + någon procent skulle locka många att vara med i klubben/köra tävlingar. Tycker krav skulle vara deltagande i minst 2 tävlingar eller liknade som finns på U.S sidan.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

bra förslag.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

I alla fall borde priser ner på mx5parts.com nivå - idag köper man ju delar därifrån p.g.a Mazda i Svergie tydlingen har antal procents mera pålägg ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:I alla fall borde priser ner på mx5parts.com nivå - idag köper man ju delar därifrån p.g.a Mazda i Svergie tydlingen har antal procents mera pålägg ?
Mazda Sverige har inga reservdelar, alla hämtar direkt från Mazda Europes lager i Belgien. Det är saker som detta som gör att det kan vara svårt för en liten marknadschef i Sverige att påverka märkbart.
Det finns ju en rabattklubb man kan vara medlem i för att få 10% på Eklunds iaf (då är de bara lite dyrare än MX5parts, och ibland billigare när man räknar frakt).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Niklas Falk wrote:
Josen wrote:I alla fall borde priser ner på mx5parts.com nivå - idag köper man ju delar därifrån p.g.a Mazda i Svergie tydlingen har antal procents mera pålägg ?
Mazda Sverige har inga reservdelar, alla hämtar direkt från Mazda Europes lager i Belgien. Det är saker som detta som gör att det kan vara svårt för en liten marknadschef i Sverige att påverka märkbart.
Det finns ju en rabattklubb man kan vara medlem i för att få 10% på Eklunds iaf (då är de bara lite dyrare än MX5parts, och ibland billigare när man räknar frakt).
Varför skall vi då prata med Mazda Sverige - bättre att prata med Mazda Global och fråga om vi får köpa reservdelar direkt från lagret ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Varför skall vi då prata med Mazda Sverige - bättre att prata med Mazda Global och fråga om vi får köpa reservdelar direkt från lagret ?
Man använder den kanal som kan ha nåt intresse av att lyssna.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Undrar om man kan få betala i Euro istället. De vill tydligen bara ha 220 såna i anmälningsavgift istället för 2300SEK.
Jag tror nån har räknat lite åt fel håll :D

Men det erbjudandet gäller nog bara internationella gäster som dessutom kan betala cash på plats utan extra avgift.

Undrar om man kan hävda att norr om Åsen är tillräckligt utsocknes :D

Betalning innan nästa måndag, annars 400kr extra.

8 Miator av 10 i C, resten av Roadsport har inte riktigt vaknat än men vi borde bli närmare 30 i startfältet. Det blir lite brum brum ner mot första sväng :)
Hoppas att kameran överlever helgen.
Post Reply