Serieanmälan är uppe!!!

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Serieanmälan är uppe!!!

Post by Fredrik Henriksson »

Se till att anmäla er om ni har för avsikt att köra. Anmälan är inte bindande så fyll i era intentioner... :)
http://www.spvm.se/index.php?page=serieanmalan2011
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Lejban »

Anmäld :) Får jag ett startnummer nu?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Får jag ett startnummer nu?
Nån gång under vintern... 70-99 är sekvensen som brukar användas för Roadsport C.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Fredrik Henriksson »

Jag körde 94 på båda bilarna förra året efter ett missförstånd på SSM (samma ägare med två olika MX-5:or blev för mkt för sekretariatet). Är det ok att fortsätta med det även om det blir nr 94 med en annan bil i Roadsport C? Blir en annan 94:a i Modsport också, rörigt detta... :rolleyes3: :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Bilar brukar ha kvar nummer i tre år ungefär (tex Dahlins 93 kanske blir ledigt nu tex).
94an kanske blir kvar och väntar på dig Fredrik...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Fredrik Henriksson »

Så jag får ett nytt nummer till Modsportaren och min nya budgetroadsportare får inte heller den ärva 94:an som satt på min gamla C-räser? :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Så jag får ett nytt nummer till Modsportaren och min nya budgetroadsportare får inte heller den ärva 94:an som satt på min gamla C-räser? :think2:
Du kan säkert beålla 94 till C-räsern, i Modsport är det ju ingen perfekt ordning på numren så 94 kanske funkar där med (för den svarte). Jan är bättre på detta eftersom det är han som delar ut den, men jag har snappat upp en del eftersom det är jag som petar in det på serieanmälan de senaste åren.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Nu är även vagndeklarationssystemet live.

Jag tror att det skall fungera att köra det helt elektroniskt och samla signaturer på papper hos serietekniker vid tävlingen (dvs förare behöver bara fylla i, inte komma ihåg att ta med ett papper).
Dessutom blir det bättre och bättre 3Gtäckning vid banorna (nja, Anderstorp är inte lysande) så det kan gå att köra live.

Jag hoppas att förenklingen och öppenheten ses som en förbättring. Signaturerna behövs ju enbart när det blir strid på kniven och nån väger för lite och "det hade jag ingen aaning om"...
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Torkel k »

Niklas Falk wrote:Jag hoppas att förenklingen och öppenheten ses som en förbättring.
Superbra Niklas!! :up:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Fredrik Henriksson »

14st MX-5:or är redan anmälda till Cupen och då vet man en drös som ännu inte fått tummen ur att anmäla sig. Var ska detta sluta!! :D 8) :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:14st MX-5:or är redan anmälda till Cupen och då vet man en drös som ännu inte fått tummen ur att anmäla sig. Var ska detta sluta!! :D 8) :burnout:
A- och B-final... 8)
och ett litet Mazdaöverskott i depån.. fattas bara några wanklar...
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Cyberoid »

Fredrik Henriksson wrote:14st MX-5:or är redan anmälda till Cupen och då vet man en drös som ännu inte fått tummen ur att anmäla sig. Var ska detta sluta!! :D 8) :burnout:
Men bara 2st vagnsdeklarationer. Passa på att knappa ihop en deklaration redan nu om det skulle uppstå några frågetecken. :up:

Förvånad att se att så många väljer bort att köra Falkenberg.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Men bara 2st vagnsdeklarationer. Passa på att knappa ihop en deklaration redan nu om det skulle uppstå några frågetecken. :up:
Skönt att se att den fungerade för nån annan än mig, jag började misstänka att det var nåt fel eftersom inga kom in.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:
Cyberoid wrote:Men bara 2st vagnsdeklarationer. Passa på att knappa ihop en deklaration redan nu om det skulle uppstå några frågetecken. :up:
Skönt att se att den fungerade för nån annan än mig, jag började misstänka att det var nåt fel eftersom inga kom in.
:lol:
Det är ju inte det mest spännande man kan göra en söndagskväll. Och inte självklar när man gör den första gången. Men nu finns det några mallar som man kan kopiera/tjuvkika på.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by TPR »

Kul att se att flera ska köra hela SPVM, dvs även Falkenberg, jämfört med i år.
Än så länge bara en icke-Miata i Roadsport C men han kommer nog bli mannen att slå i år... :bow:
Den farten Henrik hade första året, helt ny på samtliga banor tror jag, samt de förbättringar som görs på Porschen = :up:

Även kul att se att Björn Niklasson har anmält sig till hela serien.
Har jobbat i det dolda men där finns det en hel del rutin, framför allt från Rallycross. :up: :D
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:Även kul att se att Björn Niklasson har anmält sig till hela serien.
Har jobbat i det dolda men där finns det en hel del rutin, framför allt från Rallycross. :up: :D
På Motorshowen förra vintern kom frågan "Hur många skärmar och dörrar går åt per helg?" :P
Vi får väl ta upp kampen med cyklisterna i träning Stensjö runt :D (en ganska bra mappningsrunda faktiskt)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Josen »

Niklas Falk wrote:
TPR wrote:Även kul att se att Björn Niklasson har anmält sig till hela serien.
Har jobbat i det dolda men där finns det en hel del rutin, framför allt från Rallycross. :up: :D
På Motorshowen förra vintern kom frågan "Hur många skärmar och dörrar går åt per helg?" :P
Vi får väl ta upp kampen med cyklisterna i träning Stensjö runt :D (en ganska bra mappningsrunda faktiskt)
Vadå vi Niklas skall du inte köra B i år, eller fegar du ur nu ? ;) Värst vad du är aktiv detta nu när vi skall tävla i mot varandra i B igen ;) Du skall gå vidare nu ju.... ;)
Har du lagat alla bucklor nu så du får starta i år - du fick ju tillsägelse hörde jag ;) :work: :D ?

/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Serieanmälan är uppe!!!

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Vadå vi Niklas skall du inte köra B i år, eller fegar du ur nu ? ;) Värst vad du är aktiv detta nu när vi skall tävla i mot varandra i B igen ;) Du skall gå vidare nu ju.... ;)
Har du lagat alla bucklor nu så du får starta i år - du fick ju tillsägelse hörde jag ;) :work: :D ?
Att coacha fram fler förare kan man ju göra trots att man kör i annan klass.
Mappa motor kommer bli ännu viktigare i år, så Stensjörundan kommer att få många besök (och några högfartsbesök till Ubbhult om det inte är för många "mopeder" i vägen).

Det ska skakas lite färgburk också innan Kinnekulle, och kanske hänger karosspanelerna på plats med lite mindre tejp än förra året. Eller så hittar jag vinyl i rätt färg :D
Post Reply