Till alla som ska köra cupen!

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Till alla som ska köra cupen!

Post by Per Hammarsjö »

Vi funderade lite på detta med de tre tävlingarna.

Vi har ju full valmöjlighet att välja vilka tävlingar vi vill deltaga på. Tre st ska det bli i år.
Men frågan är om fler av oss deltar om vi hoppar Mantorp som deltävling och istället tar Anderstorp eller Falkenberg.

Jag tänker mest på att Mantorp är helgen efter Kinnekulle. Många av oss kanske inte har tid att köra två helger i rad?

Kort och gott, vilka tre tävlingar skulle ni se att vi körde?

Det är vi alla tillsammans som ska köra så gör er röst hörd!

// Per
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Har, som jag nämnt tidigare, inte kört Anderstorp med Miatan, men kört med hojen där och jag ställer mig fortfarande tveksam till den banan med våra motorsvaga bilar. D e säkert kul att köra där men får jag välja håller jag mig gärna till ursprungsplanen...

/Fredrik
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Jag kommer att köra alla fem oavsett (om inget knäppt händer).
Jag hade gärna haft en vecka till emellan (men då hade det krockad med Anderstorps RP Historic GP)

Men man kanske kan locka ut fler till Falkenbergsfinalen när det varit så lång paus (två månader efter SSM) :)
Det är ju de fyra bästa som räknas i SPVM och serieavgiften är redan betald... Nä, nu ska man inte ge dumma ideér innan vi ens kommit igång :)
Post Reply