Sponsorer

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Sponsorer

Post by Fredrik Henriksson »

Jag undrar lite varför vi inte har några sponsorer till Cupen? Visst, det är lågkonjunktur men de har inte bättre konjunktur i Holland och där har dom lyckats skaffa spons, och engelsmännen skall vi inte snacka om med TV-sändningar mm. I Holland så tror dom att det växer lite och att dom får ihop 12bilar till nästa år. vi har i år haft 14 bilar som varit igång i cupen med sannolik utökning till nästa år vilket borde göra våra förutsättningar än bättre.

http://www.max5racing.nl/sponsors.html

Ska se om jag kan ringa runt lite i vinter. Men ska man jaga spons så måste vi få fram ett vettigt presentationsmaterial samt uppslag på vilka företag som kan vara intresserade, helst med en vinkling "varför?"...

Så fram med alla idéer ni har!! :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Sponsorer

Post by CG Leijonhufvud »

jepp, helt rätt. därför jag tog en trevande kontakt med Yokohama och fick dem att komma till Kullen. Frågan är nu hur vi kan köra vidare med dem. VAd gäller sponsorer brukar det vara så att det är lättare att knyta an fler när man har några... (ingen vill vara först..)

MAO bara att jaga runt...
CG Leijonhufvud
Post Reply