Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Vi har blivit ombedda att skicka material till filmbolaget som gör DVD'n åt MSCC från SSM.

Skicka upp era filmer till följande adress:
ftp.hammarsjo.com
Login och lösenord fås genom PM av mig så slipper vi obehöriga!

Kan vi samla alla filmer har vi suveränt läge att göra ännu fetare PR filmer också!

// Per
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Har du mina eller ska jag skicka dem?
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Jag tror jag har alla dina. Ska kolla
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Josen »

Ljudupptagningar så rätt :) skrattar så jag gråter med :) Fredrik är underbar :up:
Bra är lyssna på Henriks rekation på 1.10.46 :lol: :lol: går inte av för hackar heller ;)

Godis HDZON :banana:

Försöker ladda upp mina två filmer - blev Fredriks film race 2 sebar ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Försöker ladda upp mina två filmer - blev Fredriks film race 2 sebar ?
Tänk på att de helst ville ha råfiler (dvs bara råklippta .dv), inte direkt små mao.
Det lämpligaste för din del är nog att spara ner på nytt band på kameran och skicka per brev, det är minst huvudvärk iaf).

Jag lyckades se lite av Fredriks film, uppochner, men jag får tanka den hemma och rota lite mer (linuxburken på jobbet är inte lika masserad).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Josen »

Tänk på att de helst ville ha råfiler (dvs bara råklippta .dv), inte direkt små mao.
Nja de får Windows Media Audio filer som jag laddar upp nu. Kommer räcka om de använder dem.

Sen får jag instämma med kommentatorer - här finns förbättringar att göra. Förälskelsen av gamla sportvagnar tar överhand :shock:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Sen får jag instämma med kommentatorer - här finns förbättringar att göra. Förälskelsen av gamla sportvagnar tar överhand :shock:
Det måste ju inte vara det ena eller det andra, men lite korrekt info om bilar och förare kommer man långt med.
Men hur original/tidtypisk en miata är behöver man ju inte bry sig om. Lite som sevenderivat, det finns några 60talare som är med, resten är rimligt nyproducerade (oavsett om de äger namnet Seven eller inte).
Det är ju inte fel att nämna att Agfors och Anders Eriksson har tävlat länge med sina bilar (sen 88/89 tror jag det är), lite historia är ju skoj, men det ska ju inte ta tid från racehändelserna.

Korrekt fakta (iaf inte helfel) är ju en bra början, sen är det inte jätteenkelt att sitta och vara "stålande" två dagar i sträck.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Niklas Falk wrote:Jag lyckades se lite av Fredriks film, uppochner, men jag får tanka den hemma och rota lite mer (linuxburken på jobbet är inte lika masserad).
Nu finns filen som .dv iaf, det var inte lite synkfel lite här och där. Nu ska det bara över till lämpligt format och upp på ftpn.
Mycket skumt ljud med nåt mycket högt brrrrr vidrationsljud som överröstar allt annat.
Kanske skulle man ha en lös MP3-inspelare som man kunde mixa in (enklare än att få in rätt ljud i kameran?).

160MB fulkonverterad film på väg upp. Optiken och ljudet är ju av en kvalite som lämpar sig på mobilslärm så det kan nog komprimeras/skalas rätt hårt egenterligen.
Se till att ha 2GBkort och gärna nåt solskydd (det blir en fin svart prick när du filmar rätt i solen). Att ljudet blir som det blir vet jag inte vad det beror på, men vibrationer kan inte uteslutas.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Niklas Falk »

http://vimeo.com/5543680 , ljudet blev inte bättre än så.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Går inte att se filmen via länken, de kräver lösenord... :think2:

Såg filmen på ftp:n. Va duktiga ni är som fick igång den! :bow: :)

Kan ni få igång rejs ett också? Jag har den så jag kan se den genom att vända på bilden via ctrl alt och piltangent men den går inte att ladda upp eller att starta i något annat program. Vet nämligen en annan Fredrik som är väldigt sugen på att få se den filmen... :wink:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Min lina vill inte ladda upp hela filmen. Startar om vi 700 mb... Den är på över 2 gb! Har du något tips Niklas om jag kan göra något med den?

Jag kan ju iofs dela ut den via torrent. Då är det ju bara att låta den gå tills det är klart..
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Min lina vill inte ladda upp hela filmen. Startar om vi 700 mb... Den är på över 2 gb! Har du något tips Niklas om jag kan göra något med den?

Jag kan ju iofs dela ut den via torrent. Då är det ju bara att låta den gå tills det är klart..
Till att börja med kan man slå av inspelningen när man gått i mål, då blir filerna inte så stora ;)

Torrenta ut den så kanske ffmpeg kan massera den också. PMa länken så inte alla suger den från din klena lina.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote: Till att börja med kan man slå av inspelningen när man gått i mål, då blir filerna inte så stora ;)
:oops:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:Ljudupptagningar så rätt :) skrattar så jag gråter med :) Fredrik är underbar :up:
Bra är lyssna på Henriks rekation på 1.10.46 :lol: :lol: går inte av för hackar heller ;)

Godis HDZON :banana:

Försöker ladda upp mina två filmer - blev Fredriks film race 2 sebar ?
Lyssnat på dom ett par ggr om dagen! :mrgreen: :mrgreen:
Andreas står i bekgrunden och skriker, "Jag vill vara med, jag vill vara med!!" :mrgreen: :mrgreen:

Blir inte mer humor än så här! :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

Finns det någon länk för oss "hangarounds" så vi också kan se dom :banana:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by gokarting.nu »

Leif Jönsson wrote:Finns det någon länk för oss "hangarounds" så vi också kan se dom :banana:

Varsågod Leif, en länk: http://www.solna.se/upload/bilder/MK/L%C3%A4nk2.jpg
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Leif Jönsson wrote:Finns det någon länk för oss "hangarounds" så vi också kan se dom :banana:
Jag gör ljudfilerna åtkomstbara för alla.. Just nu ligger dom på vår insamlingsftp för filmer från SSM. Inget hemligt men det är dumt att skylta för mycket med lösenord.
Ni som vill ha åtkomst PM:ar mig.

// Per
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by JOnas »

Sååååå kul.... :think: :o
Du borde få lite :whip: på din :ass:

:nyah:
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Leif Jönsson wrote:Finns det någon länk för oss "hangarounds" så vi också kan se dom :banana:
Han menade juh inte en sån länk juh!! :doh: :drunk: :ass:
Annars finns det ett antal ljudfiler på klubbens ftp där någon lustig prick gjort ljudupptagningar av dialoger, mer eller mindre logiska sådana, förare emellan strax efter rejs 2... :D Per skrev i nån tråd att det bara är att PM:a honom för lösenord... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

gokarting.nu wrote:
Leif Jönsson wrote:Finns det någon länk för oss "hangarounds" så vi också kan se dom :banana:

Varsågod Leif, en länk: http://www.solna.se/upload/bilder/MK/L%C3%A4nk2.jpg
Ja ja..................
Fortsätt du med att tvätta din bil bara http://img.metro.co.uk/i/pix/2008/07/ca ... 50x300.jpg :roll:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Insamling av filmmaterial från SSM 2009

Post by gokarting.nu »

Leif Jönsson wrote:
gokarting.nu wrote:
Leif Jönsson wrote:Finns det någon länk för oss "hangarounds" så vi också kan se dom :banana:

Varsågod Leif, en länk: http://www.solna.se/upload/bilder/MK/L%C3%A4nk2.jpg
Ja ja..................
Fortsätt du med att tvätta din bil bara http://img.metro.co.uk/i/pix/2008/07/ca ... 50x300.jpg :roll:
Den bilden är UNDERBAR!!! mer sånt Leif!

Var jag inte påhittig?
(..skrattade så tårarna sprutade åt mitt egna skämt...tragisk är jag!)

Hdzon´s ide med inspelningen undercover, ställer jag mig på knä inför. Mycket underhållande!
Synd bara att aldrig kommer prata i "Hans" närhet igen.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply