Hur får vi ner start-avgifterna ?

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Hur får vi ner start-avgifterna ?

Post by Josen »

Nu närmar sig ju första tävlingen och vi är 4 st anmälda. Nu vet jag inte vad SSK drar till med för start-avgift men under 2500:- tror jag inte på. Nu kostar det 500:- att hyra en transponder också :( PÅ detta kommer SPVM avgiften på 500:-.

Så allvarligt talat funderar jag på dra mig ur. 3500:- för 1 träning 1 kval och 2 heat ger ca 40 varv. Hela MGCC ligger på 2500:- :shock:

Jag satsar då på SSM och Falkenberg istället. Mera köra och burkar vara billgare.

Jag tror jag skall ta upp snacket med BMW folket igen vi måste hitta någon lösning på detta. Billigare lär det inte bli med SPVM tåget....
Måste man byta till en Bimmer för att kunna rejsa billigt och seröst.
Alfa folket kanske vi kan prata med också ( har ju varit nej där förrut )

/Joachim
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Hur får vi ner start-avgifterna ?

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Så allvarligt talat funderar jag på dra mig ur. 3500:- för 1 träning 1 kval och 2 heat ger ca 40 varv. Hela MGCC ligger på 2500:- :shock:
Vänta lite tills du får se priset för årets KM-serie (lite mer än indexhöjning om jag är rätt informerad)...
Och kommer det lite bilar/publik till SSM så blir KM ännu dyrare...

Det är ju hela 11 veckor kvar till start, vi får hoppas att fler får tummen ur och serieanmäler sig.

Det pågår försök att få Mazda intresserad, annars är generaltipset att fylla banlicensen till brädden så kostnaden delas av flera. Alternativet är att ragga sponsorer (personliga eller till serien), men då måste man ha nåt värdefullt att erbjuda i motprestation (lite höna eller ägg, sen är inte klubbracing så värdefullt om man inte kan använda det som del i varumärkesbyggande).

SSK tar ju ganska bra betalt för Sveriges billigaste bana. Förra året var det 2300 + träning (400kr för fredagen, minns inte om det var per pass).
Den personliga transpondern har jag nog tjänat in efter säsong tre eller fyra (den kostar inte hyra överallt).

Kostnaderna är inte direkt indexreglerade, banhyrorna går upp snabbare än så. De flesta arrangärer (BMW och Alfa inkluderat) har lite problem att bibehålla det gamla samkvämet när kostnaderna skenar iväg. Det blir mera "jag har minsann betalt" än "kostnaden är så rimlig att jag kan ta lite vekt arr". Kraven öka mao med kostnaderna och samtidigt försöker man förbilliga allt annat vilket gör att det inte känns lika prisvärt.

Det som kan vara lite jobbigt att svälja är att alla på en tävlingshelg betalar för banminuterna (och de är inte billiga). Stora klasser hjälper mao de mindre (eftersom kostnaden inte belastas klassvis som tur är). Detta gör ju att alla tjänar på att locka med så många tävlande som möjligt, oavsett klass.
Att sprida tävlandet på så många platser/klasser som möjligt är ju knappast ett förbilligande sätt iaf. Detta är i mina ögon den främsta anledningen till att köra i en klass och med en arrangör där man passar in oavsett om man är tre bilar eller 20. Ett trebilsheat tror jag inte förarna är villiga att betala fullkostnad för.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Vänta lite tills du får se priset för årets KM-serie (lite mer än indexhöjning om jag är rätt informerad)...
Och kommer det lite bilar/publik till SSM så blir KM ännu dyrare...
Ja men går det upp med 500:-/1000:- kr så är ju det fortfarande billigare än en SSK helg ?
Sen att SPVM vill köra Mantorp på en dag och pröjsa 2000:- för en dag ( inte mera körning ) är ju lite skumt.

Men hur skall vi göra ?
Vi får inga start-fält med avgifter på 3500:- per helg + allt annat Niklas.

Vart tog klubb-racingen vägen ? Verkar mer och mer bli till för sponsorer och egna firman som allt kan dras på :(
Det som kan vara lite jobbigt att svälja är att alla på en tävlingshelg betalar för banminuterna (och de är inte billiga). Stora klasser hjälper mao de mindre (eftersom kostnaden inte belastas klassvis som tur är). Detta gör ju att alla tjänar på att locka med så många tävlande som möjligt, oavsett klass.
Att sprida tävlandet på så många platser/klasser som möjligt är ju knappast ett förbilligande sätt iaf. Detta är i mina ögon den främsta anledningen till att köra i en klass och med en arrangör där man passar in oavsett om man är tre bilar eller 20. Ett trebilsheat tror jag inte förarna är villiga att betala fullkostnad för
Men när tror du en arrangör sänker anmälnings-avgifterna på eget bevåg för att många deltar dvs ger tillbaka ?

/Joachim
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Jag har inte läst in mig så djupt på alla tävlingsformer, regler mm utan vill bara köra och har tänkt att MX5cup verkar vara ett enkelt sätt att komma igång. Så med okunskapen beskriven ställer jag några frågor som jag säkert borde veta svaret på vid det här laget. :wink: :)
Vad är det som gör att MGCC är så mkt billigare/enklare och varför kan vi inte köra cupen under dessa enklare former. Vad jag fattat för behövs inte vagnsbok. Har för mig att frågan ventilerats tidigare men minns inte riktigt.

Är vi bara 4? Är det kostnaden och mek med vagnsbok mm som gör att folk inte hakar på? Trodde vi skulle bli ganska många, d har ju surrats en del på forumet...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Har man gungor och karuseller så går det som klubb att låta viss prioriterad verksamhet kontinuerligt gå med förlust.

Som sagt, det är 11 veckor kvar. Men de går fortare än man tror.
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Re: Hur får vi ner start-avgifterna ?

Post by Anders Ohlsson »

Josen wrote:
Hela MGCC ligger på 2500:- :shock:
Årets MGCC KM lär kosta ca 3 500:- enligt vad jag har hört. Beror på att vi "slipper" Bulltofta till förmån för ytterligare en körning på Sturup bl.a. Vad jag förstår har väl inte banhyrorna legat stilla precis utan det är åter ganska rejäla höjningar i år igen. För mig lutar det åt att det bara blir MGCC KM i år igen.

Att till detta åka full MX-5 Cup innebär att man måste upp med minst 10 000:- till i rena startavgifter och transporter, boende mm (nej jag tänker inte ligga i tält). Om möjligt kanske jag gör ett nytt försök i SSM men mer än så finns inte pengar till just nu.

Tyvärr är det ju så att verkligheten hinner ifatt ibland när familjen undrar vad hände med vår semester t.ex. :roll:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Har dröjt lite med anmälan :? det var inte meningen att göra nån orolig, nu hjälper det väl inte så mycket att jag har anm. mej men det kan ju mycket väl vara fler som gjort som jag: inte tyckt det varit så bråttom.. Vet inte om det finns nåt sista datum? I vilket fall kan man konstatera att det är mycket bra om de som dragit på anmälan gör det så fort som möjligt :!: :) Sen har jag en hel del att göra med bilen så det blir knappt med tid :? men jag ska absolut göra vad jag kan :!: Kinnekulle är ju roligast så den tävlingen vill man ju inte missa. Vagnbok har jag så jag kan ju hålla på (som vanligt :( ) till sista dan..
De e mycke nu...
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Jag har avsiktligt väntat med anmälan eftersom jag dels fortfarande bygger/inreder hemmet, tränar, försöker få ihop bilen - och dessutom ska gifta mig i sommar (vilket om inte annat drabbar budgeten).
Om jag bara hinner få vagnbok, så vill jag fortfarande köra som planerat, men om kostnaderna löper amok måste jag också tänka om. I så fall kommer jag sannolikt att välja samma strategi som Anders, d v s MGCC KM + SSM.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Årets MGCC KM lär kosta ca 3 500:- enligt vad jag har hört
Var hörde du det ? Årsmötet ?
fortfarande bygger/inreder hemmet, tränar, försöker få ihop bilen - och dessutom ska gifta mig i sommar (vilket om inte annat drabbar budgeten).
Dags att bli man i sitt hus snart ;) ?

Söderut finns ju också Hyllinges KM att åka som var riktigt kul även om klass-indelningen var lite skum :shock:

De som bor söderut är ju bortskämda med MGCC / Hyllinges men jag vill gärna åka på andra banor än Knutan och Strurup (F5) och vi vill ju skapa en MX5-Cup för alla även de som finns norrut ?

Få ner avgifterna
- Tjata på SPVM ( Niklas du är ju inne i detta )
- Ta upp kontakten med BMW/Alfa klubbarna ?
- Prata med RHK ( kan det gå ;) ) ?

Alfa klubben borde gå eftersom de tillåter bågar i bilarna, värre med BMW folket som kräver hel-bur. Vagns-boken kommer vi inte undan.

Om man tittar på start-fältet i SPVM så är det mera dedikerade racers där. Modsport/Roadsport A dominerar och de bilarna kräver mera och då är inte start-avgiferna avgörande. Men för 'vanligt' folk som vill rejsa med rimlig insats (läs Miata) är start-avgifterna avgörande. Sen kosta allt pengar så konceptet som BMW/Alfa/PCRS har hittar är det som fungerar och vi borde följa och tyvärr inte SPVM som inte erbjuder något mer egentligen ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Om man tittar på start-fältet i SPVM så är det mera dedikerade racers där. Modsport/Roadsport A dominerar och de bilarna kräver mera och då är inte start-avgiferna avgörande. Men för 'vanligt' folk som vill rejsa med rimlig insats (läs Miata) är start-avgifterna avgörande. Sen kosta allt pengar så konceptet som BMW/Alfa/PCRS har hittar är det som fungerar och vi borde följa och tyvärr inte SPVM som inte erbjuder något mer egentligen ?
Absolut största skillnaden är å ena sidan klubbar som har möjlighet att hålla kostnaderna nere med stort ideellt engangemang och uppoffringar och den andra fullfinansierad racing (fortfrande mycket ideellt men mindre personliga uppoffringar).

Visst kan vi fixa en budget och köra helt själva, det är bara att krafsa ihop 60 ekipage, funktionärer, tidtagare etc så är det inga problem att täcka en heldag för tusenlappen (på Kinnekulle, lägg på minst 50% på andra banor). PCSR är ju ett koncept man kan kopiera, det är bara att man måste komma en bra bit från kravelstadiet innan man kan springa.

Jag vet att det finns motstånd från Alfister att släppa in nåt annat och BMW har fullt schema som det är (de vill ha kvar tävling+gatbil i samma arr).
Men framtiden kanske har nåt annat i sitt sköte när Roadsport kanske kommer att släppa in fler biltyper (inte för att jag tror att det lockar över befintiliga förare i Alfa, BMW och PCSR). Men det blir kanske 2009 eller 2010. Inkluderandet av fler bilar på dispens (tex 2+2 etc) bestäms helt och hållet av förarföreningen.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Tja, om det visar sig att de flesta väljer MGCC så blir d nog d för min del också. Man vill ju köra där de flesta är. :? Det är väl bara att avvakta då...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Visst kan vi fixa en budget och köra helt själva, det är bara att krafsa ihop 60 ekipage, funktionärer, tidtagare etc så är det inga problem att täcka en heldag för tusenlappen (på Kinnekulle, lägg på minst 50% på andra banor). PCSR är ju ett koncept man kan kopiera, det är bara att man måste komma en bra bit från kravelstadiet innan man kan springa.


Håller med - men hur skall vi få in mera folk ?

Vi har ju en ban-träff på Kullen i sommar.
- Kan vi köra en tävling på den ?
- Vi kan ju kopiera MGCC upplägget och köra tid och ett skoj rejs ?
- Kan vi bjuda in andra klubbar/bilar att köra för att dra pengar ?

Kanske kan vi be några från Alfa klubben / el BMW att hjälpa oss med just roddandet av tävligen ? Ta det som en test-tävling ?
Hjälper gärna till med praktikst arbete. Tror andra och bidrar.

Vi är för små men skulle vi kunna skapa en ban-träff (öppet för alla) med Miata-cup i ?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Vi har ju en ban-träff på Kullen i sommar.
- Kan vi köra en tävling på den ?
- Vi kan ju kopiera MGCC upplägget och köra tid och ett skoj rejs ?
- Kan vi bjuda in andra klubbar/bilar att köra för att dra pengar ?
Det är lite mer pyssel runt en tävling än vad som planerats den 18/7. Fulla posteringar (med funktionärslicens) runt hela banan och transpondertidtagning är det som poppar upp i huvét med en gång som områden som inte är med nu. Budgeten för dagen dubblas lätt (inte alls säker på vad det skulle kosta att få dit tex Race Consulting för tidtagning) och det är inget som planerats för året.
Får vi stor uppslutning i MIata Cup iår så kanske det kan blir fler saker nästa år men då behövs det fler som drar i tåtarna också (inte bara på plats).
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Det är ju fler som är på gång.. En del väntar för att se om bilen ska bli klar andra på om pengarna räcker.

SPVM är det som funkar anser jag. Jag tänker inte lägga ner energi på att hitta annan serie vi kan köra i.
Sen om det är mycket pengar eller inte det är väl upp till var och en men vi kan inte anpassa oss till att någon inte har råd att köra. Då får man väl köra en tävling mindre eller hålla sig till en annan serie?

Förlåt om jag låter sur men ska det vara någon nivå och att cupen ska ha en chans att bli växa till sig så är det i SPVM vi ska köra.

Vi har dessutom full support från SPVM och lite mediautrymme tack vare dom också.

Jag tror på att tjata på Mazda. En spons från dom på 30tkr är inte speciellt mycket pengar för en japansk jätte och vi skulle kanske få ner startkostnaderna till hälften varje race.
Som motprestation levererar vi bilder/texter till deras kundtidning och kanske kan göra något jippo någongång tillsammans med Mazda.. (Mazda hyr bana för ÅF?)

Men för att få ihop till detta måste vi nog visa ett par bilar i startlistan. Som för övrigt inte är bindande.. Så alla som har ambitionen att köra i år snälla anmäl er så jag kan visa lite för Mazda.

Mvh,
Per
Last edited by Per Hammarsjö on Sun 09 Mar 2008, 18:40, edited 1 time in total.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Per Hammarsjö wrote:Det är ju fler som är på gång.. En del väntar för att se om bilen ska bli klar andra på om pengarna räcker.

SPVM är det som funkar anser jag. Jag tänker inte lägga ner energi på att hitta annan serie vi kan köra i.
Sen om det är mycket pengar eller inte det är väl upp till var och en men vi kan inte anpassa oss till att någon inte har råd att köra. Då får man väl köra en tävling mindre eller hålla sig till en annan serie?

Förlåt om jag låter sur men ska det vara någon nivå och att cupen ska ha en chans att bli växa till sig så är det i SPVM vi ska köra.

Mvh,
Per
Jag är ledsen Pär men håller inte alls med dig. Tyvärr så tror jag inte på att cupen kommer att växa med start-avgifter med dessa summor. Tycker du själv att en helgs tävlande skall kosta drygt 3000:- i start-avgifter ?
Att det är upp till var och en är självklart men förklara varför då varför SPVM/SSK har allt mindre Roadsport-start fält och BMW/Alfa/PCRS blir allt fler ?
Jag tror på att tjata på Mazda. En spons från dom på 30tkr är inte speciellt mycket pengar för en japansk jätte och vi skulle kanske få ner startkostnaderna till hälften varje race.
Som motprestation levererar vi bilder/texter till deras kundtidning och kanske kan göra något jippo någongång tillsammans med Mazda.. (Mazda hyr bana för ÅF?)
Låter kanon men inte vill inte vara motvals-kärring men Mazda kommer när det finns något stort inte innan.

Varför är ni så inne på SPVM ?
Last edited by Josen on Sun 09 Mar 2008, 18:42, edited 1 time in total.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Redigerade min text.. Läs igen..

BMW och Alfa klubben är stora och mycket pengar går till bankörning/Cup.
Porscheklubben har fetspons från Porsche. :)

Det kostar att åka racing idag.. Att hyra en bana två helgdagar är mycket stålar. Slå ut det på antalet deltagare så blir det dyrt.
Banhyran har ju gått upp extremt mycket sista åren.

Det bästa för oss i starten hade varit att köra tillsammans med Alfa eller BMW men dom har ju inte plats för oss.

// Per
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Varför är ni så inne på SPVM ?
Vad finns det annars som skulle kunna funka smidigt? Och som är riktig racing...?

EDIT: SPVM kör både i syd och i öst. Har en fungerade organistation. Så för oss är det väldigt lite jobb att köra en egen serie. Vi behöver bara bilarna.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Per Hammarsjö wrote:Redigerade min text.. Läs igen..

BMW och Alfa klubben är stora och mycket pengar går till bankörning/Cup.
Porscheklubben har fetspons från Porsche. :)

// Per
Nja stämmer inte riktigt ban-körningar BMW betalas stor del av gat-bilarna likaväl Alfa. PCSR har mera spons. Sen är det en-dagars arr vilket drar ner kostnaderna.
SSK stora 'bekymmer' är alla betalda funktionärer som kostar. 30 pers som skall ha sitt. Funktionärer har blivit en belastning på ett sätt. Ett moment 22 läge...

Ja men varför via SPVM egenligen ? Vi kan ju tala med SSK direkt - är säker på att vi får åka med dem i egen klass i det fallet. Eller är det 'bling' faktorn att får starta med övriga som drar ;)
Last edited by Josen on Sun 09 Mar 2008, 18:48, edited 1 time in total.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Nja stämmer inte riktigt ban-körningar BMW betalas stor del av gat-bilarna likaväl Alfa. PCSR har mera spons. Sen är det en-dagars arr vilket drar ner kostnaderna.
Var lite det jag menade.. Men vi har ju inte en chans att köra detta själva som dom har. Varken pengar eller folk.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Jag har noll erfarenhet av SSK så berätta gärna; vad kostar det? Var kör dom?
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Per Hammarsjö wrote:
Nja stämmer inte riktigt ban-körningar BMW betalas stor del av gat-bilarna likaväl Alfa. PCSR har mera spons. Sen är det en-dagars arr vilket drar ner kostnaderna.
Var lite det jag menade.. Men vi har ju inte en chans att köra detta själva som dom har. Varken pengar eller folk.
Jodå - som jag tidigare sa gör på samma sätt som BMW på en ban-träff. Skillande mellan oss och BMW är att vi öppnar för alla bilar ( inte bara Mazda ) och på så sätt finasierar vår dag.

Visst detta kräver att vi får igång en organistion och utbildar oss till funktionärer. Vi är ju medlmar i motor-klubbar och där tar vi utbildningen.
För de som är på gång att börja köra är detta perfekt att komma och se.

Men vi kan ta hjälp och lära av hur BMW/Alfa gör. De hjälper oss säkert. SPVM kommer bara att bli dyrare och dyrare.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Per Hammarsjö wrote:Jag har noll erfarenhet av SSK så berätta gärna; vad kostar det? Var kör dom?
www.sskracing.com --> tävlingar. Där finns ett schema över året.

Vad jag menar med att skippa SPVM är att eftersom vi har denna klubben nu så behövs väl egenligen inte en förarförering till att pyta till ? Sen om arrangören säger att vi åker tillsammans med Roadsport så är vet det OK. Men att serien skall vara kopplade hårt till SPVM ser jag ingen poäng med ? Eller är de sportvagns-traditionen som vi vill bibehålla ?
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Påläst..

Lite iallafall..

Tänkte inte så långt. Det är ju dom som arrar Sportvagnsmeeting på kullen ja..

Men jag undrar vad man får betala per race där? Same?
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Per Hammarsjö wrote:Påläst..

Lite iallafall..

Tänkte inte så långt. Det är ju dom som arrar Sportvagnsmeeting på kullen ja..

Men jag undrar vad man får betala per race där? Same?
Skall vi fråga dem ?
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Vad jag menar med att skippa SPVM är att eftersom vi har denna klubben nu så behövs väl egenligen inte en förarförering till att pyta till ? Sen om arrangören säger att vi åker tillsammans med Roadsport så är vet det OK. Men att serien skall vara kopplade hårt till SPVM ser jag ingen poäng med ? Eller är de sportvagns-traditionen som vi vill bibehålla ?
Förarförening.. Nää.. Det kanske man kan deala bort. Vet inte om man vad man betalar för riktigt i SPVM.. Dvs den 500:- per år... Hemsidan vet jag...
Någon kanske vet?

Jag skiter i sportvagns-traditionen. Jag vill bara ha en smidig arrangör som vi kan köra detta med i framtiden. SPVM, SSK.. För mig spelar det ingen roll. Det viktigaste är att vi får ett fett startfält så fort som möjlgt.

Kanske vi till nästa år eller kanske ännu längre fram (om man ska vara realistisk) kan kika på BMW/CAR upplägget.
Post Reply