Licens

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
mickeh
Posts: 90
Joined: Thu 05 Jun 2008, 09:02

Licens

Post by mickeh »

I morgon, fredag (26/6), är det licenskurs på Sviesta. Jag har anmält mig och kommer gå den kursen. Är det något speciellt att tänka på? Jag har inte riktigt kedjan klar för mig hur licensansökan går till. Tänkte om nån vänlig själ kunde förklara för mig?

Några konkreta frågor:
* Jag har förstått att jag ska ha med mig en lapp som de ska fylla i som jag sen ska skicka till klubben för att komplettera ansökan. Sen då? Ska jag bara vänta på att licensen dimper ner i brevlådan och betala?

* Om jag går denna kurs nu, kan jag tillgodose mig den nästa år också då jag ev. tänkt köra cupen? Är då bara att förnya licensen?

* Viktigast av allt; ska jag köra med eller utan hardtop i 30 graders värme?? :lol: :think2: Klart man är rejsig och kör med hardtop?? *svett* :roll: :burnout:
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: Licens

Post by Crazy Ivan »

mickeh wrote:I morgon, fredag (26/6), är det licenskurs på Sviesta. Jag har anmält mig och kommer gå den kursen. Är det något speciellt att tänka på? Jag har inte riktigt kedjan klar för mig hur licensansökan går till. Tänkte om nån vänlig själ kunde förklara för mig?

Några konkreta frågor:
* Jag har förstått att jag ska ha med mig en lapp som de ska fylla i som jag sen ska skicka till klubben för att komplettera ansökan. Sen då? Ska jag bara vänta på att licensen dimper ner i brevlådan och betala?

* Om jag går denna kurs nu, kan jag tillgodose mig den nästa år också då jag ev. tänkt köra cupen? Är då bara att förnya licensen?

* Viktigast av allt; ska jag köra med eller utan hardtop i 30 graders värme?? :lol: :think2: Klart man är rejsig och kör med hardtop?? *svett* :roll: :burnout:
Lappen fick vi att fylla i där nere i våras när vi gick kursen. (Behövde alltså inte ta med någon.)
När den är inskickad till klubben tar det lite tid sen kommer licensen OM du betalat. . . . . .
Ja, du har din licens så länge du förnyar den varje år.
Viktigaste frågan:
HT eller ej??? Vet inte - förekommer båda delarna vad jag vet.
(Själv körde jag med Svenssonbil :oops: )
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Licens

Post by Andreas E »

Efter avklarad licenskurs får du en blankett. Denna skickar du till MX-5 Racing Club. Vi skickar sedan in den till SBF. De kommer när de processat den skicka ett inbetalningskort till dig. När du betalt så får du kortet.

Mer info om vart du skickar blanketten hittar du här:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?p ... acing-club

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply