Hittar ju en hel bunt underbara Spec Miata i USA för fina pengar...
En del verkar ju ha sin "title" kvar med - regpapper alltså...
Ska förmodligen åka till USA i sommar/höst... blir ju lite sugen på att skicka hem en sån bil när man väl är där...
ex: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1993-1-6 ... 240%3A1318
Spec Miata är inget för Sverige väl?
Spec Miata är inget för Sverige väl?
Miataförgiftad
Roger Gustafsson, Karlskrona
Roger Gustafsson, Karlskrona
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Jänkarnas SPEC-burar funkar inte här tyvärr (SBF).
Köp Max miata istället(se säljes). Mer godis till reapris hittar man inte. i med en bur i den och bilen är så komplett den kan bli.
Köp Max miata istället(se säljes). Mer godis till reapris hittar man inte. i med en bur i den och bilen är så komplett den kan bli.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Är det helt omöjligt att köra med dom här för SBF menar du? Eller är det bara för att någon sträva lutar 2 grader fel?
Som vanlig banbil är det ju coolt..
Som vanlig banbil är det ju coolt..
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Framåtsträvorna är "böjda" och går ut i dörren vad jag minns och det får de inte göra här. Vet inte om resten är enligt SBF-riktlinjer...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Ahh... Det stämmer ju.. Konstigt kan man tycka då böj mot "olyckan" borde vara säkrare än rakt rör...
Man kan ju bygga om och besiktiga som amatörbyggd?
Man kan ju bygga om och besiktiga som amatörbyggd?
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Billiga är de iallafall...
Mycket bil för pengarna.
En dag kanske FIA och SFI kommer överrens... tänk vad bra det hade varit.
Mycket bil för pengarna.
En dag kanske FIA och SFI kommer överrens... tänk vad bra det hade varit.
Miataförgiftad
Roger Gustafsson, Karlskrona
Roger Gustafsson, Karlskrona
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Nja, vette katten om det är så billigt, ens om de är gratis. Räkna med halv 40'-Containerfrakt för att få hem den, sen tull+moms på hela klabbet.Taklampa wrote:Billiga är de iallafall...
Mycket bil för pengarna.
En dag kanske FIA och SFI kommer överrens... tänk vad bra det hade varit.
För att göra modsportare av dem (ignorera gatreggning ett tag) så ska buren byggas om på fler än ett ställe. Efter detta har du visserligen en ok tävlingsbil med chassi som inte är värt mycket (ombygge av dämparna anses lämpligt om du inte tävlar mot en massa exakt likadana bilar) och en motor som är optimerad men ändå otrimmad.
Ska det gatreggas så måste du bygga om till original innan du kan få svenska plåtar, sen kan du börja bygga Roadsportbil. Amatörbygge (som inte behöver utgå från svenskreggad bil) kräver mer ändringar än du vill göra normalt (kasta ut lämpligt antal konstruktionsdeltaljer och ersätt med egna).
En Spec Miata är ju inget speciellt komplicerat, buren och chassit som är det speciella är bägge två inte lämpat för nåt annat än just Spec Miata i USA.
Men om du stoppar tre i en container (plocka av stötfångarskalen för att knô in dem. Så har du reservdelsbilar (du väljer själv hur många delar du plockar över till svenskreggat rejsobjekt).
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
nja, snackade med en kollega som tar in bilar från us, han sa att max tie för frakten o sen skriver de bilen som skrot eller med lååågt värde, han räknar på 30% på priset du har på kvittot för färdig i sverige.
alltså priset i usa plus 30% (priset på kvittot)
han har tagit in nya mustanger som gått in i sverige med 10,000$ på kvittot utan problem
alltså priset i usa plus 30% (priset på kvittot)
han har tagit in nya mustanger som gått in i sverige med 10,000$ på kvittot utan problem
Miataförgiftad
Roger Gustafsson, Karlskrona
Roger Gustafsson, Karlskrona
Re: Spec Miata är inget för Sverige väl?
Vad felas chassiet?
Det var väl lite det jag menade med SFI o FIA. Hade de kommit överrens hade det ju underlättat.
Syftet med båda organisationerna är ju faktiskt detsamma
Det var väl lite det jag menade med SFI o FIA. Hade de kommit överrens hade det ju underlättat.
Syftet med båda organisationerna är ju faktiskt detsamma
Miataförgiftad
Roger Gustafsson, Karlskrona
Roger Gustafsson, Karlskrona