Gör om klubben till MX-5/RX7/RX8 racing club ?

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Gör om klubben till MX-5/RX7/RX8 racing club ?

Post by Josen »

Borde vi inte slå oss samman ed RX7/RX8 mot bilar som köra bana och vill rejsa i Roadsport ?
Visst finns Wankelregistret men för dedikeradare räser RX:or finns väl inget
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Gör om klubben till MX-5/RX7/RX8 racing club ?

Post by Niklas Falk »

Du syftar mot "Mazda Sportcar Club" tex?
MPSmodellerna av 2,3,5,6 tillhör ju inte karosserier som vi vill ha in i Roadsport (den grumliga gränsen börjar klarna). Men det måste ju en klubb ta hänsyn till iofs.

Det börjar visas lite intresse för RoadsportB från några ägare till Råttor (1261kg, trimmat eller ej med årets reglemente).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Gör om klubben till MX-5/RX7/RX8 racing club ?

Post by Josen »

Ja typ Mazda Sport Car Club - varför begränsa oss till MX-5 ? OK MX-5 är kanske störst som biltyp men tror vi har mycket gemensamt och kan vinna mycket på att samla alla under en klubb med intiktningen att föreningslivet är till för att vi kan köra mycket och inte tvärtom ;)

/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Gör om klubben till MX-5/RX7/RX8 racing club ?

Post by Niklas Falk »

Om vi skyndar oss riktigt mycket så är ju förkortningen MSCC ledig (i nån vecka till) :D

Att vi börjat med MX5 är ju naturligt men Wanklarna kan tillföra ganska mycket (breddning av erfarenheter etc).
Det enkla är ju att inte hålla på gränserna utan vara öppna för märkesfränder. Vi måste ju inte rekrytera aktivt och skapa irritation. Vi är ju enda Mazdafokuserade klubb under SBF's paraply (tror att jag inte har fel).
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Gör om klubben till MX-5/RX7/RX8 racing club ?

Post by Lennart »

Strålande Stickan! :banana: :bow:
Jag tycker det vore bra så kanske jag kan hitta någon klass att köra lite kompressormatat i också.
Jag är övertygad om att det finns intresse både hos Rx-7- och -8- ägare.
Har framfört förslag att man ska slå ihop alla Mazdaklubbar med separata forum, som Porscheklubben där forumet är delat efter bilmodell och olika intresseinriktningar. Har en känsla av att vi tillsammans kan förhandla fram bra försäkringar, reservdelspriser, däckpriser och många andra förmåner som underlättar för bankörandet och annat.
Lennart Pettersson
Post Reply