Licens....

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Licens....

Post by Crazy Ivan »

Hörrni.... Snälla !!!

Jag mottager tacksamt tips på var man kan genomgå en licenskurs, gärna nära Mälardalen.

Ja - jag vet att jag är lat men jag orkar inte lägga timmar på att leta efter saker jag inte ens vet vad dom heter.
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Licens....

Post by Magnus Pettson »

Örebro Racing-klubb har licenskurs på Gälleråsen 4 april, förhoppningsvis lika bra som den varit förr om åren ( eller vad säger ni som varit med ? ) Teori ant. torsdag kväll i samma vecka och körning lördag. Ring till TK 070-9749818 , han har koll på läget och hur det kommer att gå till, hälsa från "Pettson" :)
De e mycke nu...
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Licens....

Post by Per Hammarsjö »

Vi fick faktiskt programmet från Östgöta bilsportförbund härom dagen..
____

28 mars Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing med teori och praktik - Linköping
29 mars Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing med teori och praktik - Linköping
5 april Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing med teori och praktik - Linköping
24 april Racingkurs för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping
22 maj Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping
26 juni Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping
7 augusti Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping
21 augusti Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping
11 september Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping
2 oktober Racingkurs, för behörighet till förarlicens i Racing, med teori och praktik - Linköping

Mer info:
OBS! I samtliga förarkurser ingår funktionärsutb. steg 1-2 tävlingsledning.

Östergötlands Bilsportförbunds utbildning anordnar kurser för förare, kartläsare, co-driver och funktionärer samt L-ABC-kurser = Läge, Andning, Blödning, Cirkulationssvikt) med HLR = Hjärt o lungräddning ute i era klubbar när behov uppstår, eller kanske det redan finns ? Hör av er till ÖBF:s utbildning så fixar Östergötlands Bilsportförbund utbildningen.
Vi är fullt övertygad om att kurskalendern kommer att justeras under året, det kan tillkoma kurser men det kan också vara så att någon kommer att flyttas om det är för få deltagare anmälda i tid, så det gäller verkligen att anmäla sig i tid.

Kursavgift: Teori o praktik 1.600 kr per delt. o betalas kontant kursdagen, inkl. SBF:s regelbok Racing, övrigt kursmaterial, kaffe/te, dricka, fralla, mat, kaffe, kaka och ef.m. fika samt frukt o godis.

Förfrågningar, upplysningar och Anmälan till: Östergötlands Bilsportförbunds utbildning.
Sven-Olof Sandberg, Sparres väg 1 Strålsnäs, 590 15 Boxholm.
Tfn. 0142-571 33 eller 070-60 57 133, Fax 0142-570 55, E-mail: kansli@ostergotlandnsbf.se
Kursinbjudningar, information och eventuella ändringar, se ÖBF:s hemsida: http://www.ostergotlandsbf.se
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Licens....

Post by Per Hammarsjö »

Varför inte passa på att köra den 26:e juni. Då kan ni vara med på samma bana den 25:e och köra på PR licens?
Vi kommer med stor sannolikhet ha bra instruktörer med även då.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Licens....

Post by Magnus Pettson »

Nu ska upplägget hos Ö-o rac. club vara helt klart, och det går som sagt va att ringa Tomas på: 070-9749818. Lite svårt i konkurensen från Linköping kanske.. I vilket fall kan jag intyga att kursen är bra :)
De e mycke nu...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Licens....

Post by Niklas Falk »

För den som vill ha riktigt färsk licens till första Cuprejset så finns ju SVKGs kurs ons-fre på Kinnekulle (20-22e maj). Då blir ju både du och bilen rejält inkörd på Kullen innan rejsen på söndag.
http://svkg.nu/kalender2009.htm
Post Reply