Utlånad Miata

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Utlånad Miata

Post by Magnus Pettson »

Jag lånade ju ut min vita till en 16-årig tjej som körde på Mantorp i våras och lovade att jag skulle fixa bilder. Eftersom jag är skitdålig på dylikt -bilder in i datorn och flytta runt.. :oops: så får den som är intresserad gå in på hennes hemsida å kolla; www.camilla.racing.se . Inte så mycke å se kanske men tittar man riktigt noga så ser man klubbens dekaler :lol: .
Camilla ska köra för Axels team i år och i.o.m att hon fick låna min bil så är jag bjuden att köra med dom på Mantorp 3 dgr i påsk :D , och de kan man ju behöva: kom inte riktigt överens med Mantorp sist, men efter 3 dgr så borde de ju gå något bättre 8) . De tråkiga med de hela är väl att Mantorp inte ingår i Cupen i år (eller) :|
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Utlånad Miata

Post by Fredrik Henriksson »

hittade inga bilder i länken, bara massa raceshopinglänkar... :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Utlånad Miata

Post by Cyberoid »

Fredrik Henriksson wrote:hittade inga bilder i länken, bara massa raceshopinglänkar... :think2:
http://www.camilla-racing.se :up:

Eller rättare sagt: http://www.camilla-racing.se/miatan.htm
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Utlånad Miata

Post by Magnus Pettson »

Ja just de, de stämmer, tack :!: Streck ska de va - inte punkt. :D
De e mycke nu...
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Utlånad Miata

Post by Cyberoid »

Magnus Pettson wrote:Ja just de, de stämmer, tack :!: Streck ska de va - inte punkt. :D
Jag var också lite nyfken. :) Hur gick det för henne? De brukar vara snabba där gokartförarna.

Och 3 dagar på Mantorp är ju inte helt fel. Möjlighet att testa en massa inställningar "back to back" s.a.s. och verkligen känna av förändringarna. :up:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Utlånad Miata

Post by Magnus Pettson »

Jo visst hon ska köra JTCC (heter det väl?) Och jag hoppas jag har tid och pengar att vara med i Påsk, för även om det inte är nån avgift så är det ju en massa annat som kostar: bränsle, däck m.m. :? :D
De e mycke nu...
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Utlånad Miata

Post by CG Leijonhufvud »

Sklla hon fortsätta köra den vita i "officiella" sammanhang får vi texta upp med klubbens logga, hör av dig!
CG Leijonhufvud
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Utlånad Miata

Post by Magnus Pettson »

Njae, hon ska inte köra min Miata utan köper in sej i teamet, inte helt gratis kan jag säga, och det blir väl Reanult eller nåt liknande. :) Men det kan nog vara rätt intressant att kolla hur det går för henne, hon ger sej j-r inte utan hon ska bli bäst :!: Och det känns ju lite kul att man hjälpt till att få henne komma igång, även om det kosta brända ventiler m.m :?
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Utlånad Miata

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote: även om det kosta brända ventiler m.m :?
ok ett mindre problem alltså. Det brukar väl normalt gå åt en växelåda eller motor per race när du är igång? ;) :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply