Enkät 2008

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Enkät 2008

Post by Fredrik Henriksson »

Läste precis enkätsvaren och några saker blev man glad av att läsa och några saker blev man mindre glad av att läsa.
Till det glada hör ju att det är så många som uttrycker sig positivt om klubben och att det är mkt på gång framöver. Jättekul att klubben skall arrangera bänträff även nästa år, och lika roligt är det att det satsas på konbanekörningen framöver så att det inte bara fokuseras på bankörningen(även om det är banåka som ligger mig närmast).

En annan grej som är helt fantastiskt är ju att det är närmare 30st som planerar att ställa upp i cupen inom de närmsta 2åren!! :shock: :D

Mindre kul är det ju att en del medlemmar tycker det är för mkt fokus på bankörningen och att vi som håller på med den tjafsar för mkt kring lättning, trimning mm. Även i enkätsvaren finns synpunkter som enligt ovan åsikt kan klassas som tjafs.
Jag håller med om att det är en del tjafs, vilket jag inte tycker är kul. Inser också att det bl.a annat är min bil/mig man syftar till när det "tjafsas" på forum och i enkät och har därför funderat lite.

Jag vill inte att folk skall titta snett på min bil/mig för att jag har en annan ambition med min racing och därför kanske, i en del medlemmars ögon, kan anses gå emot framtidsvisionen av cupen, jag avstår hellre medverkan isf och håller mig, enligt ett av enkätsförslagen, till roadsport C inom SPVM och MGCC.

Min fokus kommer aldrig vara att vilja visa att jag är den bästa föraren i ett heat där alla har näst intill identiska bilar. Det är just därför valet föll på roadsport då där finns bilar av många sorter representerade och det gäller att bygga sin bil så att den blir konkurrenskraftig.

Är ambitionen hos de flesta medlemmarna som skall köra cupen att det skall vara bruksbilar med god marginal till gränserna i roadsport C-reglementet och att man kommer att behöva "försvara" sin bil om man skruvat en del med den? Isf är det nog bättre att jag inte kör cupen då det bara skulle skapa irritation, både hos mig och de som anser att de inte fått visa sin skicklighet.

Skriver dessa rader då jag tycker det är bättre att ventilera nu än att diskussion uppstår efter tävling om man nu skulle lyckas vid något tillfälle. (Såg tendenser till detta redan efter tävling i höstas när jag satte en vettig tid.)

/Fredrik
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

STOPP & belägg :!: Cluben ska va till för alla och olika smakriktningar, likaså cupen. Om alla hade precis likadana bilar och samma åsikter kunde man ju lika gärna stänga cluben: finns inget att dikutera isf. Nej det roliga är ju att det är olikheter :D Skulle det bli för jävligt med åsikter vad det gäller utrustande av bilar osv får vi väl dela upp cupen i 2 klasser, svårare än så ska det inte behöva bli. Tycker att det är skitroligt just det här med att folk provar olika grejer och ventilerar desamma: det ärju det som är utveckligt, j-r vilka bilar det kommer bli så småningom :twisted: Sen måste vi självklart hålla oss till de regler som gäller, vilka kan ändras med tiden eller man byter klass.

KÖR HÅRT :!:
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:STOPP & belägg :!: Cluben ska va till för alla och olika smakriktningar, likaså cupen. Om alla hade precis likadana bilar och samma åsikter kunde man ju lika gärna stänga cluben::!:

Vår Racingclub har jag ju inte tänkt att lämna, inte heller tävlandet. :)
Magnus Pettson wrote:Tycker att det är skitroligt just det här med att folk provar olika grejer och ventilerar desamma: det ärju det som är utveckligt, j-r vilka bilar det kommer bli så småningom :twisted:

Tycker precis likadant, älskar att testa bilen efter man fixat med nåt. :) Ventilerar iofs inte så mkt vad det gäller mitt bygge här på forumet längre, men konkurrerar jag inte cupen så irriterar nog inte byggbilder mm lika mkt... :bang: :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Enkät 2008

Post by Cyberoid »

Fredrik Henriksson wrote:En annan grej som är helt fantastiskt är ju att det är närmare 30st som planerar att ställa upp i cupen inom de
närmsta 2åren!! :shock: :D
Att max hälften av alla som "planerar" att köra verkligen kommer ut på banan är nog en ganska välkänt. Så blir vi 15st inom 3 år så är det ju inte det helt fel det heller. :D
Fredrik Henriksson wrote: Mindre kul är det ju att en del medlemmar tycker det är för mkt fokus på bankörningen och att vi som håller på med den tjafsar för mkt kring lättning, trimning mm. Även i enkätsvaren finns synpunkter som enligt ovan åsikt kan klassas som tjafs.
Hur fasen kan en racing club har för mycket fokus på bankörning?! Vad ska vi annars fokusera på? Konbanekörning i alla ära men det är faktiskt inte racing på något vis och jag tycker inte att det ska vara någon sorts huvudaktivitet.
Fredrik Henriksson wrote: Jag vill inte att folk skall titta snett på min bil/mig för att jag har en annan ambition med min racing och därför kanske, i en del medlemmars ögon, kan anses gå emot framtidsvisionen av cupen, jag avstår hellre medverkan isf och håller mig, enligt ett av enkätsförslagen, till roadsport C inom SPVM och MGCC.

Är ambitionen hos de flesta medlemmarna som skall köra cupen att det skall vara bruksbilar med god marginal till gränserna i roadsport C-reglementet och att man kommer att behöva "försvara" sin bil om man skruvat en del med den? Isf är det nog bättre att jag inte kör cupen då det bara skulle skapa irritation, både hos mig och de som anser att de inte fått visa sin skicklighet. /Fredrik
Igen då, hur skulle man kunna ha en för hög ambition för sin satsning? Det finns ett reglemente som styr och så länge man håller sin inom det så får man väl göra precis vad man vill? Vill man påverka reglementet så har det givits många tillfällen till det. Men att irritera sig på att andra modifierar sin bil för att den ska fungera bättre bara för att man inte själv vill göra samma sak tycker jag är en tråkig inställning. Då ser jag också hellre två olika klasser men vi kanske ska se till att komma ut och åka lite först? :wink: :wink: Jag tror inte de som varit med och åkt hittills har haft några problem med modifieringar?

Vart hittar man enkät svaren f.ö.?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

STOPP OCH RACINGBELÄGG!!! :)

Det är medlemmarna som gör klubben och forumet oavsett vad man själv har för inriktning!

Edit: ska bara tillägga att styrelsen skiljer på två saker. Racing och Banåka. Banåka är både konbana och bandag på ex Kinnekulle.

Nr 1 - Fokus.
Under vårt styrelsemöte kom vi fram till att VI i STYRELSEN ska framhäva banåka mer än racing. Men det är ju som sagt en klubb för de som vill köra med sin bil på bana. Oavsett om det handlar om tävling eller bara piska sin bil på en banträff.
Men det handlar inte om att vi ska hålla på med mindre racing. Men vi måste få de som bara vill köra banträffar att känna sig mer välkomna. Så det är styrelsens framtoning det handlar om. Inte medlemmarnas. Ert ord är självklart fritt!

Nr 2 - Forumet
Här skriver du om vad du vill och hur du vill. Vill du snacka racing så gör det! Ingen kan klandra dig för det. Det är ju trots allt en av klubbens inriktningar.
Vi kan men vill framför allt INTE styra forumet åt det ena eller andra hållet. Så det är bara att tjata på.
Vill man inte snacka racing så är det bara att starta trådar som inte handlar om det. Det är lika välkommet det!
Det vi ska göra är att få de olika kategorierna och syfta lite mindre på racing så löser det sig nog.

Så tat lugnt polarn! Och tjata på om din superbil! :) Jag tror att även de som bara vill hålla på med bankörning är intresserade av ditt bygge.

Roadsport C reglementet kommer vi nog inte gå ifrån. Det är en stor apparat att byta reglemente och många bilar skulle med största sannolikhet behöva byggas om. Själv anser jag att Roadsport C är jättebra för cupen. Trots att det inte är perfekt för miatan just nu så har vi ju alla samma förutsättning - Miatan.

// Per

Enkätsvaren:
viewtopic.php?t=623
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Enkät 2008

Post by Fredrik Henriksson »

Cyberoid wrote:
Fredrik Henriksson wrote:En annan grej som är helt fantastiskt är ju att det är närmare 30st som planerar att ställa upp i cupen inom de
närmsta 2åren!! :shock: :D
Att max hälften av alla som "planerar" att köra verkligen kommer ut på banan är nog en ganska välkänt. Så blir vi 15st inom 3 år så är det ju inte det helt fel det heller. :D
Fredrik Henriksson wrote: Mindre kul är det ju att en del medlemmar tycker det är för mkt fokus på bankörningen och att vi som håller på med den tjafsar för mkt kring lättning, trimning mm. Även i enkätsvaren finns synpunkter som enligt ovan åsikt kan klassas som tjafs.
Hur fasen kan en racing club har för mycket fokus på bankörning?! Vad ska vi annars fokusera på? Konbanekörning i alla ära men det är faktiskt inte racing på något vis och jag tycker inte att det ska vara någon sorts huvudaktivitet.
Fredrik Henriksson wrote: Jag vill inte att folk skall titta snett på min bil/mig för att jag har en annan ambition med min racing och därför kanske, i en del medlemmars ögon, kan anses gå emot framtidsvisionen av cupen, jag avstår hellre medverkan isf och håller mig, enligt ett av enkätsförslagen, till roadsport C inom SPVM och MGCC.

Är ambitionen hos de flesta medlemmarna som skall köra cupen att det skall vara bruksbilar med god marginal till gränserna i roadsport C-reglementet och att man kommer att behöva "försvara" sin bil om man skruvat en del med den? Isf är det nog bättre att jag inte kör cupen då det bara skulle skapa irritation, både hos mig och de som anser att de inte fått visa sin skicklighet. /Fredrik
Igen då, hur skulle man kunna ha en för hög ambition för sin satsning? Det finns ett reglemente som styr och så länge man håller sin inom det så får man väl göra precis vad man vill? Vill man påverka reglementet så har det givits många tillfällen till det. Men att irritera sig på att andra modifierar sin bil för att den ska fungera bättre bara för att man inte själv vill göra samma sak tycker jag är en tråkig inställning. Då ser jag också hellre två olika klasser men vi kanske ska se till att komma ut och åka lite först? :wink: :wink: Jag tror inte de som varit med och åkt hittills har haft några problem med modifieringar?

Vart hittar man enkät svaren f.ö.?
Håller med, vi har ett reglemente och det borde vara ok om man håller sig inom de ramarna. Blir därför lite trött att ständigt behöva ta kritiken när man inte gjort något fel. Är dock på bättre humör idag än igår när jag läste enkäten så idag rinner det av... :lol:

Jag gissar på 16st till start denna sommar... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:
Så tat lugnt polarn! Och tjata på om din superbil! :) Jag tror att även de som bara vill hålla på med bankörning är intresserade av ditt bygge.
Superbil! :lol: Menar ju inte att min bil e så mkt bättre än era, håller nog Niklas bil som snäppet vassare, och övrigas bilar i toppen är ju riktigt kompetenta banbilar. :) Tror också att det finns en och annan som gillar att läsa om byggprojekt, å fåfängan gör ju att man gillar att visa sitt bygge. :oops: Men får det motsatt effekt e d ju liksom inte värt d... :?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Det är ju alltid en nackdel om det upplevs dyrt, komplicerat och extremt för att kunna "vara med och leka". Men jag tycker att det finns jättemånga exempel med bilar som på håll ser aldeles normala ut (H Pihl tex).

Uj, va många olika pappersprojekt man skulle kunna skissa på med Miatabas, men såna diskussioner ska nog inte ventileras alltför öppet, det finns ju de som kan få för sig att nån gör verklighet av dem.
(Tidig NA, syradoppad maxlättad med bur, Maxtrimmad 1.5L MZR i RoadsportB/ModsportII, gatreggad som ombyggt fordon med NClåda/diff+Största Wilwood man får in i 15" (dvs Minikittet))

Det som upplevs som tjafs kan ju delvis vara diskussioner som innehåller inlärningskurva. Det är ju inte ovanligt att man på ett forum svarar så gott man kan med målsättningen att lära sig mera. Därför kan det ju trevas åt diverse håll i trådan innan man (ibland) kommer fram till nån slutsats. Koppla detta till att diskussioner ofta spretar iväg åt oväntat håll så kan det naturligtvis upplevas tjafsigt.

Men jag hoppas innerligt att ingen skall kännas sig främmande för att ställa frågor om de spörsmål som finns. Vi är ju ett antal som karvat och skruvat i bilarna på ganska genomgående nivå. Att en del anser inredningsdetaljer som nåt som är ivägen (på hyllan i garaget) får väl kanske anses som en jargång som man får ignorera, om betoningan blir lite rå och påträngande är det bara att vara övertydlig om frågeställningen så rättar vi in oss i ledet.
Men visst är det så att vissa ämnen engagerar fler av forumnarkomanerna och då kan påskfjädrarna ryka lite ibland. ::)
Last edited by Niklas Falk on Mon 08 Dec 2008, 21:26, edited 1 time in total.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote: (Tidig NA, syradoppad maxlättad med bur, Maxtrimmad 1.5L MZR i RoadsportB/ModsportII, gatreggad som ombyggt fordon med NClåda/diff+Största Wilwood man får in i 15" (dvs Minikittet))
Sån trevlig text skall skrivas med stora bokstäver... :wink: 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:
Niklas Falk wrote:(Tidig NA, syradoppad maxlättad med bur, Maxtrimmad 1.5L MZR i RoadsportB/ModsportII, gatreggad som ombyggt fordon med NClåda/diff+Största Wilwood man får in i 15" (dvs Minikittet))
Sån trevlig text skall skrivas med stora bokstäver... :wink: 8)
Avgas på passagerarsidan, mycket svalare än idag, mer plats för stol... NCn's PPF får kortas om det behövs, bränsle/bromsledningar behöver kanske byta sida :) Dyrt som stryk att göra men lite skoj att det är bara Mazdadelar

Angående enkäten i stort tyckte jag det var trevligt med så stor svarsfrekvens. Dessutom var det nyttigt att så många var så frispråkiga med sina svar (på ett sätt som jag misstänker att man inte är i ett foruminlägg där det kommer motsvar/kommentar snabbt som ögat).
Jag antar att detta är nåt som är kanske lämpligt att göra varje höst, naturligtvis med uppdaterade frågor.
Klubbens existens bör ifrågasättas litegrand kontinuerligt, det är bara nyttigt.
Last edited by Niklas Falk on Mon 08 Dec 2008, 21:34, edited 1 time in total.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:Dyrt som stryk att göra men lite skoj att det är bara Mazdadelar
Det bästa e ju att det e billigare att drömma... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Lite otydlig där...

Superbil = Syftar på superjobbet du gjort med allt plastjobb...! :)
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Post by Crazy Ivan »

Du skall veta Fredrik att det är många mer än jag som häpnar över din flit i garaget !!

Klart kul att läsa dina detaljerade beskrivningar.
Hmmm....går det inte att göra motorblocket i nån polymer.........

F_n man kanske får för sig att piska på nån stackars garageslav att göra nåt liknande.......då slipper jag banta själv. :shock:
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Enkät 2008

Post by Cyberoid »

Fredrik Henriksson wrote:
Håller med, vi har ett reglemente och det borde vara ok om man håller sig inom de ramarna. Blir därför lite trött att ständigt behöva ta kritiken när man inte gjort något fel. Är dock på bättre humör idag än igår när jag läste enkäten så idag rinner det av... :lol:

Jag gissar på 16st till start denna sommar... :)
Jo, det är lätt att tröttna på tjötet på forumet ibland. På båda håll tydligen! :wink: Men man brukar lugna ner sig ganska snabbt igen. 8) :D

Men jag tycker det är viktigt att ALLA kan komma ut och åka detta året och att vi inte begränsar oss för mycket uppåt eller nedåt. Då tar vi död på hela grejen innan den ens kommit igång. Man kan inte förvänta sig att ligga i topp om man inte satsar fullt ut som med allting annat. Och att hindra andra att utvecklas tror jag inte är vägen frammåt.

Uppåt borde det vara Roadsport C reglementet som sätter stopp och nedåt en grundlig säkerhetsnivå. Att införa bankörningar utan krav på skyddsbåde är ingenting som jag förspråkar. Men det är min högst personliga åsikt och det är klubben och dess medlemmar som styr naturligtvis.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:... exempel med bilar som på håll ser aldeles normala ut (H Pihl tex).
Klubbens "Sleeper"... :twisted: 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Lite otydlig där...

Superbil = Syftar på superjobbet du gjort med allt plastjobb...! :)
Aha, fatta fel, tack! :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Crazy Ivan wrote:Du skall veta Fredrik att det är många mer än jag som häpnar över din flit i garaget !!

Klart kul att läsa dina detaljerade beskrivningar.
Hmmm....går det inte att göra motorblocket i nån polymer.........

F_n man kanske får för sig att piska på nån stackars garageslav att göra nåt liknande.......då slipper jag banta själv. :shock:
Garageslav :idea: Tala om var man handlar så ska jag oxå ha en... :D

Tycker själv d e skitkul att läsa om andras projekt så det är ju glädjande att höra att man inte är ensam om att se positivt på när det postas bilder och "how to försök"... :)
Banta? :think2: Inte för att du är den tyngsta jag sett, men måste man banta för att skruva? :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Enkät 2008

Post by Fredrik Henriksson »

Cyberoid wrote:
Fredrik Henriksson wrote:
Håller med, vi har ett reglemente och det borde vara ok om man håller sig inom de ramarna. Blir därför lite trött att ständigt behöva ta kritiken när man inte gjort något fel. Är dock på bättre humör idag än igår när jag läste enkäten så idag rinner det av... :lol:

Jag gissar på 16st till start denna sommar... :)
Jo, det är lätt att tröttna på tjötet på forumet ibland. På båda håll tydligen! :wink: Men man brukar lugna ner sig ganska snabbt igen. 8) :D

Men jag tycker det är viktigt att ALLA kan komma ut och åka detta året och att vi inte begränsar oss för mycket uppåt eller nedåt. Då tar vi död på hela grejen innan den ens kommit igång. Man kan inte förvänta sig att ligga i topp om man inte satsar fullt ut som med allting annat. Och att hindra andra att utvecklas tror jag inte är vägen frammåt.

Uppåt borde det vara Roadsport C reglementet som sätter stopp och nedåt en grundlig säkerhetsnivå. Att införa bankörningar utan krav på skyddsbåde är ingenting som jag förspråkar. Men det är min högst personliga åsikt och det är klubben och dess medlemmar som styr naturligtvis.
Håller med, UT Å KÖR!!! 8) :twisted: :bananahead: :ass:

:ass: Var tvungen att lägga med den för att jag bara var tvungen att få med den nånstans(årets smiliey)....
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Jari Olavison
Posts: 137
Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
Location: Skövde

Post by Jari Olavison »

Crazy Ivan wrote:Du skall veta Fredrik att det är många mer än jag som häpnar över din flit i garaget !!

Klart kul att läsa dina detaljerade beskrivningar.
Hmmm....går det inte att göra motorblocket i nån polymer.........

F_n man kanske får för sig att piska på nån stackars garageslav att göra nåt liknande.......då slipper jag banta själv. :shock:
Håller med Ivan gällande ditt meckande, Fredrik! Otroligt kul att läsa om dina projekt...har du DAMP?;)

Själv gillar jag bankörning på "riktig" bana mer än konbana. Vågar inte riktigt ta steget fullt ut till riktiga race av flera anledningar: ekonomi, tid, mekplats, rädd om bilen... m.m. (osså, just det en fru som förstår vitsen med att bränna tusenlappar på däck, startavgifter m.m. ;)

Keep on mecking and racing!
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
User avatar
Magnus Claesson
Posts: 224
Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
Location: Bollebygd
Contact:

Post by Magnus Claesson »

Jari Olavison wrote: Håller med Ivan gällande ditt meckande, Fredrik! Otroligt kul att läsa om dina projekt...har du DAMP?;)
Killen jobbar ju på bank så det är klart han vill skruva när han är hemma! DAMP och engagemang är nog samma sak när det gäller Fredrik men sen har han ju inget riktigt jobb heller! :lol:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Claesson wrote:
Jari Olavison wrote: Håller med Ivan gällande ditt meckande, Fredrik! Otroligt kul att läsa om dina projekt...har du DAMP?;)
Killen jobbar ju på bank så det är klart han vill skruva när han är hemma! DAMP och engagemang är nog samma sak när det gäller Fredrik men sen har han ju inget riktigt jobb heller! :lol:
Tycker det är du som har ett hobbyjobb som får skruva t.o.m. på arbetstid... :wink: :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply