Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23/5

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23/5

Post by Andreas E »

Så var det dags för årsmöte i MX-5 Racing Club.
I år sammanfaller årsmötet med den fjärde förarövningen för säsongen. Vi har valt att återvända med årsmötet till Gröndal, utanför Eskilstuna, efter att genomfört det på Eksjö trafikövningsplats förra året.

Förarövningen riktar sig till alla som vill testa Miatan på en bana under trevliga former. Under dagen kommer du att få pröva på såväl ”rundbana” som delta i MX-5 Sprint Cup deltävlingen om så önskas. Klockan 12:30 har klubben årsmöte.

I samband med årsmötet kommer klubben att bjuda alla deltagare på en lättare lunch.

Hålltider
09:00 Samling och besiktning av bilar
09:30 Förargenomgång
12:30 Årsmöte (hålls på anläggningen)
ca: 17:00 Hemresa

Årsmötet
Alla medlemmar är välkomna att medverka vid klubbens årsmöte. Årsmötet kommer att
genomföras ca 12:30 och beräknas pågå ca 45 minuter. Missa inte detta tillfälle till att påverka klubben framtid, det är er vilja som styr klubbens framtid.
Vi är därför tacksamma om du som medlem har möjlighet närvara vid årsmötet och hoppas att många medlemmar väljer att engagera sig i klubbens arbete.
Under punkten ”Övrigt” kan du ta upp sådant du känner är oklart eller vill ändra på.
Om du inte fysiskt kan närvara har du möjlighet att via fullmakt vara med och rösta.

På årsmötet kommer bl. a följande att behandlas: (fullständig dagordning årsmöte mm kommer att finns att ladda ner från hemsidan)
• Fastställande av medlemsavgifter för det kommande räkenskapsåret.
• Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande räkenskapsåret.
• Behandling av styrelsens förslag och inkomna motioner.
• Val av styrelsemedlemmar mm
• Övriga frågor.


Information om banan:
Gröndal gocartbana, som ligger utanför Eskilstuna är en riktigt rolig och knixig bana med både snabbare och långsamma kurvor på knappt 1000 meter. Bilar med starkare motor är nödvändigtvis inte snabbare här, då det svänger mest hela tiden. En bana som kräver sin förare helt enkelt.

Upplägg bankörning:
Vi börjar dagen med klassisk bankörning. Slingan kommer användas fullt ut där vissa partier kommer att konas upp för att göra banan mer utmanande.
Under dagen kommer även årets tredje deltävling i MX-5 Sprint Cup genomförs.

Anmälan/betalning
Notera att anmälan till bankörningen sker genom anmälan på hemsidan samt att betala in avgiften (380 kr för medlemmar och 650 kr för övriga) till klubbens bankgiro eller plusgiro BankGiro: 223-0811 eller PlusGiro: 45 31 46-3 och uppge ditt medlemsnummer.

Om du har frågor, ring/maila mig eller ställ fråga via forumet på hemsidan.
Andreas Eckemark andreas@mx5racingclub.se. Du kan även nå mig på tel. 076-7219531

Varmt välkomna
/Andreas E, Ordförande
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by Andreas E »

Här är dokumenten inför klubbens årsmöte som sker på Gröndal vid lunchtid den 23 maj:
Föredragningslista årsmöte 2015.doc
(92.5 KiB) Downloaded 69 times
Verksamhetsberättelse 2014.docx
(40.18 KiB) Downloaded 66 times
Verksamhetsplan 2015.docx
(39.17 KiB) Downloaded 67 times
Revisionsberättelse 2014.pdf
(267.94 KiB) Downloaded 63 times
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
MrMagu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 23
Joined: Tue 08 May 2012, 22:57
Location: Västerås

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by MrMagu »

Eftersom jag inte hade möjlighet att köra vid dagens träff på Gröndal så haltade jag runt och fotograferade istället. Som ett alternativ till Eurovisionsschlagern på TV så lade jag upp en del av dessa foton på mitt Bildgalleri här på MX-5 Racing Club.
Om du vill titta på bilderna så klickar du på Bildgalleri högst upp på sidan och letar dig fram till Users Personal Albums och under bokstaven M så finner du MrMagu's bildgalleri.
//Mats
Mats Gustafsson aka MrMagu
Västerås
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by Nille »

MrMagu wrote:Eftersom jag inte hade möjlighet att köra vid dagens träff på Gröndal så haltade jag runt och fotograferade istället. Som ett alternativ till Eurovisionsschlagern på TV så lade jag upp en del av dessa foton på mitt Bildgalleri här på MX-5 Racing Club.
Om du vill titta på bilderna så klickar du på Bildgalleri högst upp på sidan och letar dig fram till Users Personal Albums och under bokstaven M så finner du MrMagu's bildgalleri.
//Mats
:up: :racesmile:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Miatamannen
Spanjoren
Posts: 556
Joined: Wed 05 Mar 2008, 18:59
Location: Sjöbo

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by Miatamannen »

MrMagu wrote:Eftersom jag inte hade möjlighet att köra vid dagens träff på Gröndal så haltade jag runt och fotograferade istället. Som ett alternativ till Eurovisionsschlagern på TV så lade jag upp en del av dessa foton på mitt Bildgalleri här på MX-5 Racing Club.
Om du vill titta på bilderna så klickar du på Bildgalleri högst upp på sidan och letar dig fram till Users Personal Albums och under bokstaven M så finner du MrMagu's bildgalleri.
//Mats
Riktigt bra bilder !! :bow:
Får man "låna"?
Janne Bergman-Bengtsson - Sjöbo
FD Sekreterare MX-5 Racing Club

1:a plats Sprint Cup 2011 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2012 gatdäck
3:e plats Sprint Cup 2014 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2015 gatdäck, (Priade Spanien)
2:a plats Sprint Cup 2016 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2017 gatdäck
12:e plats Sprint Cup 2018 gatdäck, körde 1 race
5:e plats Sprint Cup 2019 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2020 gatdäck
6:e plats Sprint Cup 2021 gatdäck
User avatar
Jast
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 16
Joined: Thu 26 May 2011, 19:58
Location: Fjugesta

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by Jast »

Kul att se bilderna. Bra jobbat :D :up:
Janne Stalfelt
ND -16 med Tein coilovers, Wilwood bromsar och HardDog båge.
NBFL -01 sport, BC racing BR coilovers, Simons 2,5 avgas och lite extra andningshjälp.
NB - 00 som är under renovering. Såld
NA -92, K-Sport Coilovers, JRSC M45, JR grenrör, ACT 1 koppling mm. Såld
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by Lennart »

Tack för en trevlig, rolig dag på banan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Lennart Pettersson
User avatar
eklund
Posts: 2
Joined: Mon 25 May 2015, 17:48
Location: Vireda Aneby

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by eklund »

Tack för en go dag på Gröndal, sköna bilder :lol: :lol:
Niklas Eklund Miata NB -01 sport
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Varmt välkommen till årsmöte och förarövning lördagen 23

Post by Andreas E »

Lite sent men hur som helst:
Tack för förtroendet från er medlemmar för oss i styrelsen i samband med årsmötet. Och extra stort tack till de nya som ställde upp (Carin Sparr som revisor, Mats Lundin som revisorsuppleant och Anders Söderlund som ledarmot i valberedningen) i klubben liksom de som ställde upp och valdes om :up: :up:

Får även tacka Hans D som åkte långväga för att vara med och arrangera träff + årsmöte utan att köra något på banan + Janne B-B och Niklas B för hjälpen med träffen och årsmötet under dagen :up:

Trots att jag inte körde något själv var det kul att se er framfart på banan och erfarenheten mång av er fick hur halt det blir trots det ganska begränsade regnet som kom på förmiddagen. Det var även underhållande att följa duellerna i MX-5 Sprint Cupen mellan Nille och Janne i gatdäcksklassen respektive Mats och Tommy i racedäcksklassen.

Resultatet från MX-5 Sprint Cup deltävlingen hittar ni här:
viewtopic.php?f=8&t=3546

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply