Hur ställer man in Hybrid?

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
Lill_John
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 65
Joined: Thu 23 Aug 2012, 23:36
Location: Partille

Hur ställer man in Hybrid?

Post by Lill_John »

Jag införskaffa mig ett Hybrid Sport ifrån Simpson och provat midjemåttet osv. men är osäker hur man ska ställa in den på "rätt" sätt. Hört att det ska vara lite krångligare än HANS men bättre när det är rätt.

Kollat egenom handboken som inte hade så värst mycket bilder som illustrera hur allt skulle sitta så undrar (eftersom jag antar att jag inte är den förste här på forumet som har Hybriden :wink: ) om någon vet hur det ska sitta. Och kanske kan hjälpa till (runt Göteborgsområdet) att ställa in den då det ska göras i stolen/bilen. :roll:

Tack på förhand :D
John Grönquist
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Hur ställer man in Hybrid?

Post by Niklas Falk »

Remmarnas (de runt kroppen) enda jobb är att placera "klumpen" på rätt ställe bakom nacken, sen är det stolen och axelremmatna som håller den på plats.
Lill_John
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 65
Joined: Thu 23 Aug 2012, 23:36
Location: Partille

Re: Hur ställer man in Hybrid?

Post by Lill_John »

Niklas Falk wrote:Remmarnas (de runt kroppen) enda jobb är att placera "klumpen" på rätt ställe bakom nacken, sen är det stolen och axelremmatna som håller den på plats.
Tänkte lite mer på primärremmen (den som löper bakom nacken) och sekundärremmen som går ner till axlarna, hur man ställer in dom så dom är helt rätt. Som den är ur lådan kan man inte röra hjälmen åt sidorna.
Jag provade att släppa på sekundärremmarna, då gick det att löpa primärremmen men ska sekundärremmarna vara så lösa tex.?

mvh
John Grönquist
Lill_John
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 65
Joined: Thu 23 Aug 2012, 23:36
Location: Partille

Re: Hur ställer man in Hybrid?

Post by Lill_John »

Det är inte förstår riktigt hur det ska vara börjar på nummer 4 (har jag för mig) på den bifogade bilden.
Så den som förstår allt om detta eller vet sen innan kanske kan förklara (visa mig :roll: :wink: ) i klartext hur det ska vara. :burnout:

https://simpsonraceproducts.com/pdf/ins ... Manual.pdf

mvh
Attachments
Skärmavbild 2014-12-29 kl. 22.39.48.png
John Grönquist
Post Reply