Banåka

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
Dick Larsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1
Joined: Thu 28 Feb 2008, 21:53
Location: Kristianstad

Banåka

Post by Dick Larsson »

Hej! Nyregistrerad idag!
Vill köra bana men är inte redo att satsa fullt ut på tävling med allt vad det innebär av regler, kostnader mm. Har varit lite orolig att jag skulle känna mig hemlös nu mellan Miataklubbens utflyktsturer och MX-5 klubbens fulla tävlingssatsning. Verkar dock mera lovande nu med inbjudan till Alfaklubbens banåka mm. Hoppas o tror att det är fler än jag i klubben som vill köra på bana o ha kul på ett mindre pretantiöst sätt? Hur ser klubbledningen på detta?

Med bästa vårhälsnigar från Skåne/Dick
Röd Miata NA-91, CC-båge, 2,5 tums JR-system, cold air-intake, Mocal oljekylare, JR-krängare, ACT-koppling, NB-bromsar, KYB-stötdämpare, Lesjöforsfjädrar, Bimarco Cobra, 6P-bälte, OZ-superleggera, racinglicens (önskar bara jag kunde köra också....)
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Hej!

Banåka är vad klubben handlar om...

Tävlingsdelen är ingenting som är ekonomiskt subventionerat av klubben utan varje deltagare betalar var för sig.

Vår fokus är och förblir på banåkning för nybörjare till proffs. Sen om det leder till att några börjar tävla så är det bara kul!

Vi kommer jobba för att det blir mer spridning på träffarna i landet. Vet att det är lite dåligt med träffar i syd. Just nu har vi ingen som velat åta sig att arrangera träffar i syd. Men jag tror det kommer släppa vad det lider.

Själva är det en bit att åka för många av oss för att arrangera ett endagarsträff i ex skåne..

Prio i år är just att "köpa" in oss på platser hos andra klubbar för att få spridning i landet. Vi har ytterligare en träff på gång på Sturup som vi hoppas gå i hamn.

Men åter igen ett utrop för en banansvarig i syd! :)

// Per
Post Reply