Medlemsavgift 2012

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Medlemsavgift 2012

Post by Victor »

När är det dags att betala för nästa års medlemskap? Förra året kom det en påminnelse i form av att man var med i en dragning om en GPS om man betalade in före en viss tid (årsskiftet?) men i år har det ju inte varit något sånt så jag har inte tänkt på det överhuvudtaget. Är det bara att skicka in på klubbens konto eller hur gör man lämpligast (så att administrationen blir så smidig som möjligt)?
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Medlemsavgift 2012

Post by CG Leijonhufvud »

Nej, inte någon tävling i år, får se hur det blir nästa år :wink:

Du betalar in medlemsavgiften (400 kr för ordinarie medlem, 200 kr för stödmedlem på BankGiro: 223-0811 eller PlusGiro: 45 31 46-3) före årsskiftet. ange ditt medlemmummer.

Kolla även att kontaktuppgifterna stämmer!
CG Leijonhufvud
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Medlemsavgift 2012

Post by Lejban »

CG Leijonhufvud wrote:Hej!
Du betala in medlemsavgiften (400 kr för ordinarie medlem, 200 kr för stödmedlem på BankGiro: 223-0811 eller PlusGiro: 45 31 46-3) före årsskiftet. ange ditt medlemmummer
Betyder detta att det inte kommer nån räkning hem? (E-faktura hade vart smidigast om möjligt :up: )
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Medlemsavgift 2012

Post by hdzon »

Lejban wrote: Betyder detta att det inte kommer nån räkning hem? (E-faktura hade vart smidigast om möjligt :up: )
"Fakturan" är inbakad i julbrevet som gick ut i går.

Vi undviker att skicka försändelser via normal post bl.a. pga. miljö och ekonomiska skäl. E-faktura är nog för dyrt att hantera för föreningen, dessa lösningar brukar inte vara direkt ”gratis”.

Apropå "lotteriet" så testar vi i år att få in medlemsavgifter utan någon utlottning.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Medlemsavgift 2012

Post by CG Leijonhufvud »

Hzdon wrote:Apropå "lotteriet" så testar vi i år att få in medlemsavgifter utan någon utlottning.
Vi har höga tankar om våra medlemmars moral att betala i tid :wink:
CG Leijonhufvud
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Medlemsavgift 2012

Post by Lejban »

hdzon wrote:E-faktura är nog för dyrt att hantera för föreningen, dessa lösningar brukar inte vara direkt ”gratis”.
http://www.e-faktura.com/Pages.aspx?r_id=40049 wrote:Indikation över den totala transaktionskostnaden (exklusive eventuella tilläggstjänster) är mellan 2- 4 kr/e-faktura beroende på hur stora volymer man hanterar.
cd 160 medlemmar * 4kr = 640kr, en ganska liten slant ändå om året för att skicka automatiska fakturor till medlemmarna. Bara en idé :)
Jag hade iaf helt missat att betala medlemavgiften om inte Victor skrivit denna tråd, och om vi båda missade mailet, så är det säkert flera...

God Jul föresten :drunk:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Medlemsavgift 2012

Post by Victor »

hdzon wrote:
Lejban wrote: Betyder detta att det inte kommer nån räkning hem? (E-faktura hade vart smidigast om möjligt :up: )
"Fakturan" är inbakad i julbrevet som gick ut i går.

Vi undviker att skicka försändelser via normal post bl.a. pga. miljö och ekonomiska skäl. E-faktura är nog för dyrt att hantera för föreningen, dessa lösningar brukar inte vara direkt ”gratis”.

Apropå "lotteriet" så testar vi i år att få in medlemsavgifter utan någon utlottning.
Aha, kollade visst inte mailen igår, där fanns infon jag efterfrågade :oops:
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Medlemsavgift 2012

Post by CG Leijonhufvud »

bra Tobias, vi får kolla, allt som kan förenkla skall premieras. Hans som är vår "ekonomidirektör" får grotta i detta.
CG Leijonhufvud
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Medlemsavgift 2012

Post by Torkel k »

Jag har inte fått något email....
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Medlemsavgift 2012

Post by hdzon »

Torkel k wrote:Jag har inte fått något email....
Då har vi nog fel mailadress på dig Torkel i registret.

Skicka din "rätta" mailadress som PM till mig så skall du få ett mail.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Medlemsavgift 2012

Post by hdzon »

Torkel k wrote:Jag har inte fått något email....
Ser då ut som det kommer fram till din mailserver i alla fall:

The original message was received at Wed, 28 Dec 2011 20:33:42 +0100 from smtp-gw21.han.skanova.net [81.236.55.21]

----- The following addresses had successful delivery notifications ----- <**@******.org> (successfully delivered to mailbox)

----- Transcript of session follows ----- <**@*******.org>... Successfully delivered
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Medlemsavgift 2012

Post by Torkel k »

Vi har kört tunga antispamfilter den senaste tiden. Ska kolla med familjens systemansvarige (brorsan).
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Medlemsavgift 2012

Post by Anders R »

Victor wrote:När är det dags att betala för nästa års medlemskap? Förra året kom det en påminnelse i form av att man var med i en dragning om en GPS om man betalade in före en viss tid (årsskiftet?) men i år har det ju inte varit något sånt så jag har inte tänkt på det överhuvudtaget. Är det bara att skicka in på klubbens konto eller hur gör man lämpligast (så att administrationen blir så smidig som möjligt)?
Kan ju bara flika in jag har inte heller sett eller fått , Julbrevet !

mvh AR
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Medlemsavgift 2012

Post by hdzon »

Anders R wrote:
Victor wrote:När är det dags att betala för nästa års medlemskap? Förra året kom det en påminnelse i form av att man var med i en dragning om en GPS om man betalade in före en viss tid (årsskiftet?) men i år har det ju inte varit något sånt så jag har inte tänkt på det överhuvudtaget. Är det bara att skicka in på klubbens konto eller hur gör man lämpligast (så att administrationen blir så smidig som möjligt)?
Kan ju bara flika in jag har inte heller sett eller fått , Julbrevet !

mvh AR
Anders kolla din inbox nudå. om du inte fått det så får du nog göra som Torkel och kolla om ev. spamfilter tar bort dessa mail.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
Post Reply