Är ett medlemskap ngt för mig?

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
Henrik B
Posts: 7
Joined: Sat 24 Oct 2009, 20:46
Location: Kullavik

Är ett medlemskap ngt för mig?

Post by Henrik B »

Hej!

Jag är idag medlem i miataklubben och stormtrivs med klubben. Är inne på min tredje miata, en 2010 års modell.

Dock vill jag komplettera träffarna med miataklubben med lite mer aggressiv körning (konbanekörning och lättare bankörning). Jag är inte ute efter att tävla utan att träffa likasinnade och pressa bilen lite mer under ordnade former.

Är MX-5 racing klubben något för mig, eller finns det någon annan klubb som tar emot miator som erbjuder det jag eftersöker?

Jag bor strax utanför Göteborg och hoppas på att kunna finna något inte allt för långt ifrån.

Mvh
Henke
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Är ett medlemskap ngt för mig?

Post by Conny Lundell »

Henrik B wrote:Hej!

Jag är idag medlem i miataklubben och stormtrivs med klubben. Är inne på min tredje miata, en 2010 års modell.

Dock vill jag komplettera träffarna med miataklubben med lite mer aggressiv körning (konbanekörning och lättare bankörning). Jag är inte ute efter att tävla utan att träffa likasinnade och pressa bilen lite mer under ordnade former.

Är MX-5 racing klubben något för mig, eller finns det någon annan klubb som tar emot miator som erbjuder det jag eftersöker?

Jag bor strax utanför Göteborg och hoppas på att kunna finna något inte allt för långt ifrån.

Mvh
Henke
Hejsan Henrik!

Det du skriver stämmer in bra på mig också och jag gick med i denna klubben i år. Men jag provade förra året på Kinnekulle och den träffen var väldigt kul trots att det ös regnade. Jag har kört en konbana hittills i år men har anmält mig till en till och så blir det Kinnekulle nästa Fredag.
Man behöver inte vara proffs för att vara med och köra. Du kan prova på att åka på en träff innan du blir medlem och se hur det är. Varför inte redan den 12/8 på Bankalaset på Kinnekulle. Om man åker på två träffar eller mer så är medlemsavgiften redan intjänad :)

mvh: Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Bernie
Posts: 70
Joined: Sat 06 Mar 2010, 00:09

Re: Är ett medlemskap ngt för mig?

Post by Bernie »

Självklart skall du vara med i MX-5 Racing Club. Ingen vidare motivering krävs. Connys förslag låter toppen, prova! (Och klubben kommer garanterat få ännu en medlem :D )

Sedan kan du göra som jag och många andra, dubbla. Sportvagnsklubben Göteborg är nämligen också väl värd att vara med i. SVKG:s tävlingssektion arrangerar årligen vårrus, racingskola, bankalas och höstrusk. Alla finfina tillställningar med en härlig blandning bilar, trevlig folk och märkligt nog alltid strålande väder. Därutöver arrangerar touringsektionen en hel rad trevligheter. På hemsidan hittar du mer information.

http://svkg.se/
Jonas Bernhardt
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Är ett medlemskap ngt för mig?

Post by Anders R »

jag har lekt i allt möjligt, men tycker definitivt du ska vara med här.
Jag har personligen alldrig mött så många som vill ens väl o hjälper till
när det krisar som i mx club.
( nu är jag inne på att putsa minst 5 bilen i klassen phuu! )

mvh AR
Henrik B
Posts: 7
Joined: Sat 24 Oct 2009, 20:46
Location: Kullavik

Re: Är ett medlemskap ngt för mig?

Post by Henrik B »

Tackar för infon! Jag har bokat in träffen i Eksjö den 27:e, skall bli riktigt kul att prova på!! Finns hjälm att låna?

Sportvagnsklubben i Göteborg låter intressant, skall kika igenom hemsidan under kvällen.

Mvh
Henke
Post Reply