Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by P-O Håkansson »

Hej!

Mitt paket från IL Motorsport försvann hos DPD i Hamburg i torsdags förra veckan!! I paketet fanns en spindel till vänster bak till min NB.

Finns det någon som har en sådan liggandes hemma? Den behövs för att säkra en av bröderna Jönssons deltagande vid SSM!!!

Alternativt, finns det någon som kan tänka sig att hyra ut sin bil under helgen eller känner ny till någon bil som bara står och samlar damm? Mycket bra ersättning och villkor utlovas.

Alla tips om reservdelar eller bilar att hyra mottages varmt.

Ring 046 - 10 48 10 / 0706 - 97 66 25 (går till samma mobil) eller hem tel 040 - 26 22 94

Tack,
P-O
(ursäkta alla utropstecken, men jag är verkligen desperat!!! 8) )
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by Lejban »

Jimmy's bil står nog startklar i Kumla...

viewtopic.php?f=9&t=1978
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by P-O Håkansson »

Lejban wrote:Jimmy's bil står nog startklar i Kumla...

viewtopic.php?f=9&t=1978
Har försökt få tag på honom, hans mobil var inte på...

Tack,
P-O
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by Fredrik Henriksson »

Jag har nog en spindel till en 95:a med ABS-krans. Jag har bara mekat NA så jag är osäker på om den passar.
Isf följer drivaxeln med (den passar i NB:s torsen klump) då det är ett h-vete att få loss drivaxeln när den inte sitter på bilen och man saknar mutterknackare.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Jag har nog en spindel till en 95:a med ABS-krans. Jag har bara mekat NA så jag är osäker på om den passar.
Isf följer drivaxeln med (den passar i NB:s torsen klump) då det är ett h-vete att få loss drivaxeln när den inte sitter på bilen och man saknar mutterknackare.
NBns upright har lagerenheten 5mm längre ut (det är här som spårviddsskillnaen (förutom 5mm lägre offset) kommer ifrån). NBns drivaxel är därför 5mm längre.
NA-upright och NA axel gör att det passar perfekt (vet inte om CVknuten tar upp 5mm skillnad (NAupright+NBaxel eller tvärt om) utan problem), med 5mm spacer blir det inte är nån skillnad alls praktiskt.
NB-rear-knuckle.jpg
Men om man lägger uprights lösa på hyllan skadar det inte att märka dem så man vet vart de kommer ifrån (tom hö vä kan kräva sina hjärnceller att klura ut när man gräver i skrot)...
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by P-O Håkansson »

Hej

Jimmy Vissheds bil skall nu vara infixad istället för min. Tack för er snabba support!

Mvh,
P-o
User avatar
Bejon
Posts: 20
Joined: Mon 16 Nov 2009, 17:00
Location: Höör

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by Bejon »

Testa att ringa Granths Bildemontering i Flyinge, enl uppgift har dom skrotat en NB för ett tag sedan. Jag skall hämta en baklampa till min NB när jag passerar där.

http://granaths.se/
Bengt Jönsson
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Re: Desperat behov av v spindel bak till NB till SSM!!!

Post by P-O Håkansson »

Bejon wrote:Testa att ringa Granths Bildemontering i Flyinge, enl uppgift har dom skrotat en NB för ett tag sedan. Jag skall hämta en baklampa till min NB när jag passerar där.

http://granaths.se/
Tack Bengt, hade redan kollat, de har naturligtvis höger men inte vänster...

Är laga.se och bildelsbasen.se samma sak förresten? Verkar väldigt lika, som hemnet och bovision kanske?

Tror att jag är "off the hook" nu i och med att en ersättningsbil hittade (hade svårt att sova i natt efter nattmek, tack för insatsen Anders Hedlund!) och önskar bröderna Jönsson en spännande fight!

Mvh,
P-O
Post Reply