Jag läntar efter våren!!

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Jag läntar efter våren!!

Post by Lindha »

Hej!

Jag längtar efter vår, ja egentligen efter sommar men eftersom sommaren är kort så startar jag med att längta efter vår. Vintern är härlig på sitt sätt men nu har jag skidat, skridskat, bobat, skottat och pulsat nog för gudarna ska veta att vi som bor en aning längre från ekvatorn har haft VINTER i år.

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men jag längtar efter racingsäsongen 2011 trots att den medför en mängd extra arbete även för mig. Vi har inför denna säsong bytt vår gamla husbil utan drag mot en ny som kommer ha en dragkrok inom kort. Jag kommer fokusera på att inreda med all tänkbar bekvämlighet för att kunna fortsätta serva i depån på bästa tänkbara sätt (kaffe, mat, smörgåsar, huvudvärkstabletter, Resorb mm) Jag är ju ingen biltjej, som ni nog listat ut rätt snabbt (även om min bikinitankning och lufttryckskoll kanske lurat någon) utan jag får bidra på andra sätt. I garaget under vårt hus händer det grejer och jag snappar upp diffusa saker men fokuserar på det viktiga = servetthållare från Cabanaz. Störtsköna amerikanska dinerprylar som jag ramlade över av en slump på nätet. Någon myntade skämtsamt att min mus har en välanvänd köpknapp men jag vet fler som har köpknappar. I morgon ska jag ta emot ett paquet très important från USA och inte är det något jag har beställt inte :lol: Direktleverans till garaget beställt!!

Det är mycket fokus på racing nu. Speciellt glasfiber är hot topic;) Själv fyller jag dagarna med att uppfostra nästa generations miataracers och nånstans mitt i allt har jag ju faktisk ett vanlig jobb också fast frågan är hur sjutton vi ska ha tid med det när det finns så mycket kul att göra:)

Jag längtar till sommaren och jag längtar efter att få träffa alla er igen. I sommar ska vi ha kul :racesmile:

// Lindha (Team Mätpunkten Racing)
Ele är på G...
Ele är på G...
I`m born to run, you are born to race....
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Fredrik Henriksson »

Kul att höra lite från team Ronnie! :) Våren är nära!!! :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Torkel k »

Igår längtade jag väldigt mycket efter april, för då får vi äntligen tillträde till vårt hus och jag får mitt stora, fina och uppvärmda garage. :work: :bang:

Men idag längtar jag bara tills dess att magsjukan har gått över... :-[...
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Anders R »

Lindha wrote:Hej!

Jag längtar efter vår, ja egentligen efter sommar men eftersom sommaren är kort så startar jag med att längta efter vår. Vintern är härlig på sitt sätt men nu har jag skidat, skridskat, bobat, skottat och pulsat nog för gudarna ska veta att vi som bor en aning längre från ekvatorn har haft VINTER i år.

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men jag längtar efter racingsäsongen 2011 trots att den medför en mängd extra arbete även för mig. Vi har inför denna säsong bytt vår gamla husbil utan drag mot en ny som kommer ha en dragkrok inom kort. Jag kommer fokusera på att inreda med all tänkbar bekvämlighet för att kunna fortsätta serva i depån på bästa tänkbara sätt (kaffe, mat, smörgåsar, huvudvärkstabletter, Resorb mm) Jag är ju ingen biltjej, som ni nog listat ut rätt snabbt (även om min bikinitankning och lufttryckskoll kanske lurat någon) utan jag får bidra på andra sätt. I garaget under vårt hus händer det grejer och jag snappar upp diffusa saker men fokuserar på det viktiga = servetthållare från Cabanaz. Störtsköna amerikanska dinerprylar som jag ramlade över av en slump på nätet. Någon myntade skämtsamt att min mus har en välanvänd köpknapp men jag vet fler som har köpknappar. I morgon ska jag ta emot ett paquet très important från USA och inte är det något jag har beställt inte :lol: Direktleverans till garaget beställt!!

Det är mycket fokus på racing nu. Speciellt glasfiber är hot topic;) Själv fyller jag dagarna med att uppfostra nästa generations miataracers och nånstans mitt i allt har jag ju faktisk ett vanlig jobb också fast frågan är hur sjutton vi ska ha tid med det när det finns så mycket kul att göra:)

Jag längtar till sommaren och jag längtar efter att få träffa alla er igen. I sommar ska vi ha kul :racesmile:

// Lindha (Team Mätpunkten Racing)
P1030102.JPG
Våren måste vara här strax för jag bestämde idag att den jävla snöskyffeln var sista gång jag använde!!
Kul föresten att läsa att miata cup inte bara var " Herr middag med dans" haha :up:

Ang bild ! ja det skall provas i tid om det ska bli nåt ! man får se upp där helt klart.

Mvh A.Roos
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Lindha »

Torkel: Fy vad tråkigt!!! Hoppas du tillfrisknat idag. Vill bara tillägga ett AJ eller möjligtvis AJ paus AJ....(internt skämt om Torkels skills i boendebokning kring Falkenberg)

Anders: Ja jag bidrar så gott jag kan till att "motverka" killarkanklubben :shock: Jag är the odd one i depån och gillar det sociala (familjära om man vill) i Miataracing.

Att knäppa kul kort är en av mina uppgifter....
P1030368.JPG
I`m born to run, you are born to race....
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Torkel k »

Lindha wrote:Vill bara tillägga ett AJ eller möjligtvis AJ paus AJ....(internt skämt om Torkels skills i boendebokning kring Falkenberg)
"Oodögrabben... Intöörnätt!"

Men jag lärde mig något värdefullt av detta: Även välmarinerade fyllegubbar :drunk: med skumma nattliga vanor "Aj :whip: Aaj!" kan göra riktigt schysta hemsidor! Jag kommer att tälta i depån i år... alternativ sova i min 945a. :war:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Cyberoid »

Torkel k wrote:
Lindha wrote:Vill bara tillägga ett AJ eller möjligtvis AJ paus AJ....(internt skämt om Torkels skills i boendebokning kring Falkenberg)
"Oodögrabben... Intöörnätt!"

Men jag lärde mig något värdefullt av detta: Även välmarinerade fyllegubbar :drunk: med skumma nattliga vanor "Aj :whip: Aaj!" kan göra riktigt schysta hemsidor! Jag kommer att tälta i depån i år... alternativ sova i min 945a. :war:

Hahaha!! Det där hade jag glömt. Vilket ställe...! :mrgreen:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Torkel k »

Lindha wrote:Att knäppa kul kort är en av mina uppgifter....
Jag och Andri skratta så vi grät när vi såg den bilden. Det ser ut som om tältstolparna sjunkigt ned i marken! :lol:

Bildrubriker? Jag börjar: "Fanns det verkligen bara i Small?"
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Lindha »

Torkel k wrote:
Lindha wrote:Att knäppa kul kort är en av mina uppgifter....
Jag och Andri skratta så vi grät när vi såg den bilden. Det ser ut som om tältstolparna sjunkigt ned i marken! :lol:

Bildrubriker? Jag börjar: "Fanns det verkligen bara i Small?"
Ja jag tycker bilden är hur kul som helst för det ser ut som om ni bara står där...typ: det blev inte bättre än såhär men vi ska minsann visa dem att det går att använda ändå :think2:


Kolla in denna då?
Stingrocka??
Stingrocka??
I`m born to run, you are born to race....
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Torkel k »

"Miatarockan kan om somrarna ses lura i sandfållor runt banorna för att vid tillälle attackera en intet ont anande MG."
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Lindha »

Nej men vi skall aktivt verka för att undvikanden av sandfållor efterlevs!

Idag är det vår utanför mitt kontor, även om termometern visade -12 i morse och jag kan konstatera att det närmar sig hörrni :banana: Husbilen har fått drag och teamets besiktningsperson (läs jag) får äran att besöka statens bilprovningsanstalt inom kort. Mazdan har fått ett tak och står på hjul (tror jag) vilket borde vara ett steg närmre att den tas ut ur garaget :think2: Eller?

Idag rättar jag nationella fysikprov och laddar för att gå hem och jobba ännu mera. Stress, stress, stress! Vadå stress, tänker ni nu som ligger med hela kroppen i onaturliga ställningar varje dag för att färdigställa den bil som ni så hurtigt rev ner i molekyler i höstas?? Men jo, jag kan berätta för er att även vi "medföljare" känner av pressen att bli klar, eller press och press. Vi får iaf många konstiga arbetsuppgifter: Typ: Gör du nåt viktigt? Inte, vad bra, susa in till firman i Sala med ett namn som inte går att uttala, kliv in genom den andra dörren från höger och och säg att du ska hämta ett nav och en lagom bit aluminium i lagom tjocklek..... Oh me like sådana önskningar. Den typen av önskningar är nästan värd en weekend i Barcelona eller en Balenciagaväska 8) Tips: till våren vill alla kvinnor ha en ny fräsch handväska för den sommarväska man hade förra året är ju bara för 2010 (eller så blev den klämd mellan 2st Toyo R-däck i bakluckan på en XC-90 och hämtade sig inte riktigt från den resan mer) Ni väljer själv, men båda varianterna funkar.

Solen lyser så nu kör vi :racesmile:

Kram
I`m born to run, you are born to race....
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Magnus Pettson »

Men innan de blir "riktig" vår så måste sjö-isen hålla för ett par svängar till eftersom jag måste ut med enav mina
Fordar :shock: som har blivit 4-hjulsdriven under vintern och bara blivit testad 1 gång (i lördags och de va lite att rätta till...) Och Miatan har jag inte börjat med, men de är ju inte så mycket att göra med den :roll: ska bara... och kassan är tom :cry: Men sen så :banana: :burnout:
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Magnus Pettson »

Angående ovanstående påstående: kassan är tom: Är det nån som är sugen på en MorganWannabe ?
De e mycke nu...
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Anders Träff »

Jag håller med dig Lindha :up: våra fruar sambos,flickvänner måste underhållas lik väl som bilen. Så vi åker till
kap verde på måndag 29* o sol ser det ut som :banana: . Så nu hoppas jag få åka hel race säsong, man kan ju alltid drömma i vilket fall. bilen står på hjul hardtoppen monterad återstår lite fix huvudbrytare, hjulinställning fästa batteri o rutor till dörrar o hardtop :burnout:

M.V.H
Anders
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Lindha »

Anders Träff wrote:Jag håller med dig Lindha :up: våra fruar sambos,flickvänner måste underhållas lik väl som bilen. Så vi åker till
kap verde på måndag 29* o sol ser det ut som :banana: . Så nu hoppas jag få åka hel race säsong, man kan ju alltid drömma i vilket fall. bilen står på hjul hardtoppen monterad återstår lite fix huvudbrytare, hjulinställning fästa batteri o rutor till dörrar o hardtop :burnout:

M.V.H
Anders
Kan inte du skicka detta som ett mail, ett sms eller ännu helllre buda detta inlägg till min man?? :bow:

//Lindha
I`m born to run, you are born to race....
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Anders Träff »

Då blir jag hängd

Anders
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by TPR »

Det verkar som de flesta jobbar hårt i garagen för här på forumet är det ganska lugnt. :up:
Vissa har man ju knappt sett några livstecken från sedan förra säsongen... :think2:

Själv längtar jag också efter våren, framför allt nu när jag ligger hemma med förkylning.
Men ångesten växer eftersom mekningen inte alls går så fort som jag hade hoppats, 3 tim per vecka räcker inte när allt, precis ALLT, strular och sitter som berget... :bang2:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Torkel k »

TPR wrote:Men ångesten växer eftersom mekningen inte alls går så fort som jag hade hoppats, 3 tim per vecka räcker inte när allt, precis ALLT, strular och sitter som berget... :bang2:
Vilken storlek på hammare använder du? Har du en större hammare? :bang:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by TPR »

Hittade en större slägga idag och då gick det bättre, i kombination med en kortare förlängning till ringnyckeln, dvs en som får plats under bilen...
Så nu är åtminstone vänster fram nerplockat! :-)
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Lindha »

I had spring and then I lost it....det var frost i morse när jag for till jobbet :evil:

Jag har oljat in altanen och min man har målat bilen, vi är inte riktigt överens om färgvalet men jag ger mig. Det är bara det att den är så, så, så vit....Och vitt är ju som en marängbrudklänning från tidigt 80-tal. Fluffig och söt men utan sting liksom. Tröstar mig med att vitt är en mixtur av alla färger enligt optikens underbara lära. Jag skulle dock aldrig köpa en vit Balenciaga, när det finns så många andra underbara färger. Smaka på Coral Rose (en orange) eller Ocean Indigo eller Forrest Wonder...men nädå, jag kommer lära mig leva med vit :shock:

Inte långt kvar nu grabbar, hoppas alla hinner få ihop allt.

Torkel: Ont, det gör ont, det gör ont en stund på natten. AJ, AJ, AJ
Tomas Pihl: Jag hoppas verkligen att jag får äran att träffa det lilla underverket i sommar? Förlåt, men jag menar din son och inte din Miata:)
Dennis: I år har jag en hel husbil till förfogande och kommer kunna göra grymma smörgåsar:)
Henrik Pihl, Waern, Dennis: Jag har ett lager med Resorb in case värmen slår till igen.
Halbig: Jag lovar att åtminstone tanka bilen en gång (någon vänlig själv kanske kan dokumentera)
Hans D: Du kanske är den vänliga själen precis som förra året. Jag lovar att ta med mig datorn och uppdatera facebook samt hålla koll på väder åtminstone en gång i timmen om det krävs. Kommer du?


Till alla: Jag lovar att fortsätta susa runt på min depåcykel och jag lovar att prata om exakt allt annat förutom bilar:) Vad lovar ni?

Gamla depåpolare samt nya, nu kör vi :racesmile:
R.I.P den guldiga färgen!
R.I.P den guldiga färgen!
Kram Lindha
I`m born to run, you are born to race....
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by Dennis Kullman »

Nu blev jag ju ännu mera sugen på depåliv - och racing, förstås! :D
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Jag läntar efter våren!!

Post by TPR »

Lindha wrote:Tomas Pihl: Jag hoppas verkligen att jag får äran att träffa det lilla underverket i sommar? Förlåt, men jag menar din son och inte din Miata:)
Varför är det aldrig någon som vill se min Miata...? :think2:

Operation Övertalning är påbörjad, hoppas kunna få med mig underverket till Kinnekulle om två veckor.
Annars lär det nog bli till SSM tror jag.
Han ligger här på golvet framför mig och leker med sin Porsche. Och något slags troll. Tror jag att det är iaf...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Post Reply