Montering av dæck i skåne?

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
Niklas H
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 232
Joined: Tue 29 Apr 2008, 17:05
Location: Ljungby

Montering av dæck i skåne?

Post by Niklas H »

Halloj!

Då jag ær i dæckkøpartagen och lutar åt hankook rs-2 så tænkte jag att jag skulle plocka hem dessa från camskill. Då dæckhandlare generellt ær lite avigt instællda till att montera dæck de inte fått sælja sjælva, och dessutom tar vældigt bra betalt før rs-2'or så har jag ett litet dilemma hær..

Hur gør ni racingrævar, ni måste væl krænga på och av dæck en gång i kvarten minst, någon som har ett tips eller rent av gør det sjælv?

Hjælp uppskattas :)

(ps. ursækta wingdingsen, sitter på norskt tangentbord).
Niklas Holmlöv
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Montering av dæck i skåne?

Post by Victor »

Jag köpte däck från Camskill till 17" blinghjulen (Hankook V12) och lät Rosbergs Däck & Service AB (Bondevägen 1, bredvid ST1-macken mitt emot Netto Vildanden) lägga på dem. De är bra att ha att göra med, det var inga problem att komma med egna däck. De tog 175 kr per hjul för montering och balansering. De flesta andra brukar ta 200 kr och uppåt för 17". Jag vet dock inte om de har lägre pris för andra tumstorlekar.

Som jämförelse tar Däckonlines ombud i Gårdstånga 150 kr för 13-16" och 200 kr för 17-18" och de flesta andra skriver "från 150 kr" och tar 30 kr extra för aluminiumfälg, alltså minst 180 kr.

EDIT OT: Tror du vi vågar hoppas på några P5 SportDrive innan säsongen är slut :lol: Delarna ska vara klara på fredag, men sedan ska de monteras ihop och skickas också...
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Niklas H
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 232
Joined: Tue 29 Apr 2008, 17:05
Location: Ljungby

Re: Montering av dæck i skåne?

Post by Niklas H »

Jag har ju hoppats på min a p5 ganska længe nu, hoppas att han håller sig under året i lead time ;) (att jag nu får en mycket bættre dæmpare æn jag ursprungligen bestællde ær dock trevligt).

Då jag inte kommer att komma hem så mycket innan september så har jag lite bekymmer om leveransen kommer innan dess, svårt att hæmta ut prylarna før mig, æn mer montera, får be lægenhetsvakten :P

Tack før tipset, rosersbergs it is, balanserar bra?

Før øvrigt, vet någon om det finns någon hjulvinkelmæstare i skåne? Alltså inte en "vi stællde toe enl. fabriksspec, det ræcker gott"
Niklas Holmlöv
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Montering av dæck i skåne?

Post by Victor »

Niklas H wrote:Før øvrigt, vet någon om det finns någon hjulvinkelmæstare i skåne? Alltså inte en "vi stællde toe enl. fabriksspec, det ræcker gott"
Jag letar själv efter detta (ska ju göra hjulinställning när jag har fått på SportDrivekitet). Det verkar som Euromaster i Malmö (på Lundavägen) kan vara en kandidat i alla fall (har annons på rejsa).
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Post Reply