Hur få reda på vilka NA 1.8 som har torsen?
Hur få reda på vilka NA 1.8 som har torsen?
Står det i bilens papper, eller är det en ren chansning om bilens ägare inte vet?
Christian Olsson
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Hur få reda på vilka NA 1.8 som har torsen?
Alla svensksålda NA-NB 1.8 bilar har Torsen. I Tyskland är det blandat. Det enklaste är att provköra. Jag har ägt båda sorter och odiffat märks tydligt. Gasa på kraftigt ur asfalterad korsning för att få till ett bredställ, har du odiffat spinner bara innerhjulet... Annars finns det bildguide på Miata.net för att särskilja...Pingen wrote:Står det i bilens papper, eller är det en ren chansning om bilens ägare inte vet?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Hur få reda på vilka NA 1.8 som har torsen?
Hur är det med diffen i UK?
Edit: Såg att det som skiljer en diffad bakaxel från en vanlig på utsidan, är gummidämpningen på fästet till kardanen. Tack för länken
Edit: Såg att det som skiljer en diffad bakaxel från en vanlig på utsidan, är gummidämpningen på fästet till kardanen. Tack för länken
Christian Olsson