En av årets första träningar.

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: En av årets första träningar.

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:
Niklas Falk wrote:Jag måste skruva tillbaka min till tävlingsskick i veckan, då kan du få provsitta den lösningen (om du ska lite söderut). Alternativt står den på GBG Motorshow om tre veckor (men då är det lite sent).
Det låter som en bra idé.
Har försökt hitta mått på OMP ARS men inte hittat något bra.
Tänkte mest för att jämföra med potentiella stolar med tanke på att du har fått in din med lite massage...
Finns inte en tumstock i världen som mäter lika bra som ARShlet självt :D
http://www.ompracing.it/pdf/en/sedili.pdf
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

TPR.

Du hade ju en fin stol o Porschen, kunde du inte flyttat med den?
Svårt att ÄNDra fästena kanske...
Kommer iof ihåg att du tyckte den stolen var lite hård, men ÄND å...
Hoppas att stolen inte blir ett för STORT problem för ditt bygge, är ju nog jobbigt att få tummen ur ARSLET normalt sett!


:rolleyes3:


...Just det, en bild för att få inlägget till ÄNDA..HAHAHAHAHAHHAA
Attachments
An.chair.for.a.real.ARS....HAHAHAHAA...jpg
An.chair.for.a.real.ARS....HAHAHAHAA...jpg (23.73 KiB) Viewed 1780 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

Fan, jag måste verkligen åka och kolla synen... :bang2:
Den skulle absolut vara intressant att titta på och sitta i, 580 mm över axlarna har jag några stolsalternativ som har, får kolla upp höftmåtten noggrannare.

Edit: Menade naturligtvis Niklas stol, inte den fint skulpturerade ovan... :D
Stolen i Porschen skulle passa pefekt i en Miata men jag vill gärna ha lite mer bredd över axlarna.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Kära race kollegor. Jag har något jag måste berätta. Det har var förmodligen min sissta tråd. Jag har kommit till en punkt i livet då jag inser att racing för mig så som många andra är bara ett sätt att kompensera för min storlek och brist på sexliv. Funderar på att sluta pga av detta. :(
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

gokarting.nu wrote:Kära race kollegor. Jag har något jag måste berätta. Det har var förmodligen min sissta tråd. Jag har kommit till en punkt i livet då jag inser att racing för mig så som många andra är bara ett sätt att kompensera för min storlek och brist på sexliv. Funderar på att sluta pga av detta. :(

It has been said that motor racing shares in common with sex the distinction of being one of the most popular, most maligned and least understood of human activities.
Sluta fundera så mycket. Dä ä bare å åk!!! :banana:


In the old days drivers were fat and tires were skinny.
Jag väger fem kilo mer än förra året, jag måste nog åka på smalare däck i år... :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Martin Wahlberg
Posts: 154
Joined: Sat 01 Mar 2008, 22:24

Re: En av årets första träningar.

Post by Martin Wahlberg »

"..back in the old days when sex was safe and motorsport was dangerous.."
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

Martin Wahlberg wrote:"..back in the old days when sex was safe and motorsport was dangerous.."
Jackie Stewart... :up: 8) :)

Så Andreas! Skit i sex det är för farligt! Racing är tryggt å bra! :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: En av årets första träningar.

Post by Crazy Ivan »

Josen wrote:Å jo jag kan nog kasta detta året i alla fall, återhämtning efter cellgiftsronden och bilbyggandet tar sin tid, vad kan ta tid med en Miata ? :) Blir säkert något race i år och om det flyter på kanske t.o.m ett på Brands Hatch i höst Sug på den du :twisted:
GLÄDER mig Josen att du verkar psykiskt opåverkad - känns så på något sätt.
Nu håller jag tummarna för att vi får se fler filmer på YouTube där du rattar en Miata som dom skall rattas..... :banana:
Keep up the good work Grabben !!!
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

gokarting.nu wrote:Kära race kollegor. Jag har något jag måste berätta. Det har var förmodligen min sissta tråd. Jag har kommit till en punkt i livet då jag inser att racing för mig så som många andra är bara ett sätt att kompensera för min storlek och brist på sexliv. Funderar på att sluta pga av detta. :(


100% off topic :lol:


...där fick jag...!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! :bow:

Skaffa aldrig anställda!
Speciellt inte sådana som ger igen!!!!!!!!!!!

Ok, detta var oväntat...MEN ROLIGT!

http://www.urbandictionary.com/define.p ... =face-rape

Jag har blivit utsatt för ett: mx-5 forum rape :banana:

Var inne på forumet och fattade inte vad Henriksson skrev...till mig..?
(..inget ovanligt iof..men ändå. :mrgreen: )


Lite bakgrund:
Detta eviga Facebook h.lvte, som jag har lika mycket förståelse för som Formelracing...

Hela dagarna ser jag personal som sitter och häckar framför skärmarna, inte så konstigt eftersom några av dom håller på med ett Go kart spel till iPhone, men det är ju inte en gång, som jag ser surfande på detta "sociala" nätverk, skulle kallas nät-VÄRK istället. :mrgreen:

Nåväl, med jämna mellanrum är någon dator "ledig" och med nåns Facebook uppe.
Har då mycket svårt att motstå skriva något, som jag anser...., roligt.... :? å skicka iväg.


Här fick jag igen.



Det bästa med detta var när telefonen ringde: -vad är det som har hänt?
Sen ramlade det in några PM också.

Kul att denna lilla samling racing galningar som aldrig kommer överens:) faktiskt är så engagerade!
Jättekul! ,jag är inte ironisk nu eller dryg, uppskattar det.
Tack.

Andreas.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

:mrgreen: :mrgreen: :banana: :mrgreen: :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: En av årets första träningar.

Post by Cyberoid »

:mrgreen: :up:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: En av årets första träningar.

Post by Torkel k »

Är man en straight man är kanske inte en Miata-racingklubb det bästa stället att försöka förbättra sitt sexliv på… :?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Sleipner wrote:Är man en straight man är kanske inte en Miata-racingklubb det bästa stället att försöka förbättra sitt sexliv på… :?
...Detta är dagens sanning Sleipner.

Lite konstigt att det inte är fullt med kvinnor(fysiska kvinnor alltså...) i vår racing serie.
Varenda frisörska har eller har haft en Miata ju :D



Josen var inte nog trygg....han lämnade skutan :mrgreen: ..som att lotus är manligt...pyttsan!


Edit: Fann en bild från Josens warmUP i somras, när Jake från Lotus "toolbox" racingteam, bjöd in honom på mjölke med bruna bönor, på sin favorit bar nära Brands Hatch.

The Blue Oyster bar hette den tydligen:)
Attachments
evandarling.Josen.goes.over.seas.for.lotus.gayracing.jpg
evandarling.Josen.goes.over.seas.for.lotus.gayracing.jpg (154.29 KiB) Viewed 1662 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: En av årets första träningar.

Post by Josen »

Josen var inte nog trygg....han lämnade skutan ..som att lotus är manligt...pyttsan!
Tack för uppmärksamheten - jag jobbar nu på manligheten via min kräm-vita Iphone och kör ett manligt go-kart spel ;)

http://blogg.gp.se/teknik/2010/04/14/gokart-i-majorna/
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:
Josen var inte nog trygg....han lämnade skutan ..som att lotus är manligt...pyttsan!
Tack för uppmärksamheten - jag jobbar nu på manligheten via min kräm-vita Iphone och kör ett manligt go-kart spel ;)

http://blogg.gp.se/teknik/2010/04/14/gokart-i-majorna/

..aj f..n,,,,en kund :oops: ...

HAHAHAHAHA.

Skoja bara Josen :D .

Lotus är SUPERMANLIGT!!!!! :bow:

Det har aldrig funnits en så OTROLIGT SEXUELLT TVÄRSÄKER MAN, som du någongång.

Tweedkavaj och allt.
Attachments
ONLY.REAL.MEN.RACE.LOTUS.CARS..FOR.REAL.JPEG
ONLY.REAL.MEN.RACE.LOTUS.CARS..FOR.REAL.JPEG (24.83 KiB) Viewed 1630 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply