Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Hej racingfreaks!

Som anställd på en biltidning har man ibland vissa förmåner. Köra Kia Picanto, Renault Gonorré och ibland bjuder Mazda in till långloppsrace. Ett långlopp på Adria Raceway! Kåtslag?! ;)

29 nya MX-5 NC. En för varje Europeiskt land. Förutom England som har 3 bilar och tyskland som har två.
Ett par länder fuskar dessutom genom att ha proffsförare från FIA GT och andra feta klasser. Det syns tydligt i tidsresultatet.

Hur som måste ju bara dela med mig av detta! Men första inlägget får bli snabbt för det bjuds på dryck och mat i restaurangen om 5 minuter...

Idag har vi kört två träningspass a 90 minuter styck samt ett kval - Super Pole.
Vi är 5 st från olika svenska biltidningar, Teknikens Värld (Linus Pröjtz), Auto Motor & Sport (Richard Sjösten), Bilsport (Gert Karlsson), Aftonbladet (Martin Ström) och så lilla jag från lilla Automobil.

Det regnar rätt mycket och är rejält halt. Första passet var ok. Lite dugg men blött på banan, andra passet lite värre och super-pole som jag fick äran att köra var det noll grepp. Däcken vi kör på är Italienska budgetsportdäck/Slicks. Inga slicks idag som sagt.

Första passet hade vi 7:e bästa varvtid. Andra 9:e. Och i kvalet slutade vi 8:a men hoppas på att bli framflyttade då två team framför uppenbart har fuskat med antal varv. Vi får se.

Slänger upp ett par bilder och fortsätter rapporten när jag fått lite energi i mig.
Attachments
IMG_0126.jpg
IMG_0126.jpg (376.23 KiB) Viewed 3967 times
IMG_0121.jpg
IMG_0121.jpg (370.28 KiB) Viewed 3967 times
IMG_0117.jpg
IMG_0117.jpg (257.88 KiB) Viewed 3967 times
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by CG Leijonhufvud »

snyggt, du har väl med dig en MX5 streemer att smeta ut på bilarna?
CG Leijonhufvud
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by ephas »

Ja, jag är avundsjuk på dina arbetsuppgifter... :evil:


:wink:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Magnus Pettson »

De måste kännas bra (?) att komma hem till din egen pärla efteråt :) åxo lite avundsjuk...
De e mycke nu...
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Cyberoid »

Skitkul Per!! :up: Lycka till i racet.

Kommer du att logga något av körningen med film så man kan följa din framfart?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Fredrik Henriksson »

Fan va fräckt!! :banana: Kör skiten ur bilen och skjortan av dom andra!!! 8) :twisted: :burnout:

Hoppas på film!!! 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Torkel k »

Jag avskyr dig. Jag hoppas Renaulten gör så din snorre vissnar. Inte alls avundsjuk...

Nej, allvarligt talat: Grattis och ha så kul! Håll nu den Svenska fanan högt, kör så det ryker och rapportera tillbaka till din hejarklack här på forumet.

+1 för film!! (finns det gridgirls, förrsten?)
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Niklas Falk »

Bara 4 av 29 team, de sjabblade bort pallplatsen pga strul vid sista förarbytet (tankade fast det inte behövdes och fick inte ihop bältet).

Jag säger då det, journalister... :P :mrgreen:

:burnout: :banana: :bow:


En av bilarna kommer att finnas på en bana nära dig i slutet av juli.... Säger ett hoppfullt rykte iaf :racesmile:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Fredrik Henriksson »

4:a av 29!! Grymt bra!! Förväntar mig rapport inom kort! 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Tja folks!

Internetuppkopplingen funkade ju precis som man förväntar sig i Italien. Kom aldrig ut på nätet igen.

Nu är jag hemma! Japp vi slutade fyra! I det ballaste racet och eventet jag varit med om!

Jag har inte loggat men hade en kamera framåt på träningen! Dessvärre så dog kameran innan starten gick så på racet har jag bara bakåt i 60 minuter.
Däremot hade Mazda filmfotografer runt banan så jag har rätt snyggt filmmaterial. Tyvärr så syns inte vår bil så mycket men jag ska försöka jaga reda på lite mer material!

Men först ska jag äta och leka med min grabb som jag inte sett på hela veckan! Sen ska jag skriva en skön rapport och gödsla bilder på er!!!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Fredrik Henriksson »

8) :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Dennis Kullman »

Jag är inte heller avundsjuk... :bang2:
Grattis till tredjeplatsen bland de som INTE vann. :twisted: :wink:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Det här blev lååångt.. :)

Race report, MX-5 Open Race 2010, Adria Raceway

Bil: Mazda MX-5 Sport 2.0 MME Race Car Version (31 bilar byggda. 29 deltagande)
Förare: Per Hammarsjö, Martin Ström, Linus Pröjtz, Gert Karlsson, Richard Sjösten
Teamchef: Per Lidström

Tisdag 9/2
Vi anländer till Venedig på eftermiddagen och blir snabbt infösta på en buss som går direkt till banan. Några av oss hade hoppats på att få köra jubileumsmodellen samtidigt men Mazda har beslutat att vänta till efter visningen på Genevesalongen.

Väl framme på Adria Raceway provar vi våra måttsydda raceoveraller ;) och granskar bilen. Den ser riktigt ball ut. Buren är kraftig och bra byggd. Bultad i golvet! (Mazda lovar att återkomma om vem som gjort den och om den kommer gå att köpa)
Hela anläggningen och eventet utstrålar extrem hög klass. Vi delar depåbox med Ungern, Slovakien och Tjeckien.

Hela gänget känner sig som riktiga fabriksförare med våra overaller, teamchef och egna mekaniker. Nåja, två gubbar som vi delade med de andra tre teamen.

Ungrarna skryter om att en av deras förare, förutom biljournalist, även är raceförare på proffsnivå. FIA GT.
Även Belgien, Portugal samt Nederländerna har proffsförare. Belgien sägs ha två förare från FIA GT. (Med lite reservation, har inte fått startlistan så jag kan inte bekräfta namnen ännu).
Så det känns lite trist att redan från början veta(tro) att man är chanslös.

På bilen sitter snygga, och relativt lätta fälgar med Marangoni-slicks (Low budget) monterade! Dessvärre visar väderrapporten regn under nästkommande dag så vi räknar med att få köra på Marangoni regndäck. Stenhårda budgetmackor!
Efter att ha klämt och känt så är det dags att bege sig mot hotellet. En bussresa på över en timme. Märklig planering men folk från vissa länder är bortskämda med hotell.
På väg till bussen går vi förbi en skön samling miator. En race NA och en NB MX-5 Cup Schweiz. Gissar att den är specad likt Falks belgiska bil. Ett par originaldroskor och längst bort min favorit, Superlight!

Onsdag 10/2
Vaknar 06:00. Lite känningar efter vinet igår men har ett par timmar på mig att återhämta skallen inför första träningspass.

10:30-12:00 Träningsheat no 1.
Banan är blöt men det duggar bara lite lätt. Regndäcken sitter på och våra mekaniker har ställt in bilen för vätan.
Jag drar längsta strået och får börja köra. Fan så nervöst. Sätta hela ansvaret i händerna på mig. Man vill ju inte krascha för då är det över för hela gänget.
Men det går bra. Banan är visserligen hal, mycket tack vare de hårda däcken.
Många kurvor är helt omöjliga att inte hänga ut baken i. Varje förare i teamet var tvungna att köra minst 5 tidsvarv var per träningspass. Kan låta enkelt när man har 90 minuter på sig men när varje varv tar mellan 1.55 och 2.11 (beroende på förare) plus förarbyte så rinner tiden snabbt iväg. Jag får mina 5 varv och sätter stintens 6:e bästa varvid. 1.52.XX.
Bästa tid är givetvis ett proffs. Tror det var nederländernas förare som satte 1.46.
Fia GT kör eller använder banan i sin serie så samtliga dessa förare har varit här förut. Fan tänker hela gänget. Det är ju helt kört!
Min tid står sig faktiskt hela heatet. 6:a! Inte så illa tänker vi.
Richard Sjösten från Automotor & sport är bara 2 tiondelar långsammare än mig och Linus Pröjtz (Teknikens Värld) ca 2 sekunder. Gert och Martin halkade efter något mer i träningarna och tycker inte riktigt dom känner sig hemma i bilen och banan. Martin som har minst racerutin av oss alla låter vi köra sista stinten och också mycket längre än oss. Detta kommer visa sig ge gott resultat!
Men att bara få 5 varv per förare på hela heatet var något mindre än vi hoppats på. Banan, 2,7km, är inte jättesvår men det är flera kurvor vi har svårt att hitta optimalt blötspår.

13:00 - 14:30 Träningsheat 2
Nu regnar det mer. Banan är mycket blötare och det märks också på varvtiderna.
Min bästa landar på 1.55 och bästa proffs på 1.51. Nu går det brett i stort sett varje kurva. Men banan börjar sitta och jag känner mig nöjd med att mitt tidsglapp gentemot proffsen minskat. Även de andra i laget får till bättre tider i förhållande till vädret. Vi slutar med 8:e bästa varvtid.

Vid det här laget har jag kört totalt 10 tidevarv, 4 ut och invarv. Inte så mycket för en ny bana och bil. Men mina varvtider är väldigt jämna.

16:00 - 16:30 Kval: Super Pole
Snabbaste föraren får också sätta kvaltid. Fan så nervös jag är. Här kan man klanta sig rejält tänker jag.
Ett utvarv, ett tidevarv och ett invarv. En chans helt enkelt!
Och nu är banan riktigt blöt och det har börjat mörkna. I strålkastarskenet ser banan ut som en spegelbild.
Nederländerna som varit snabba i träningarna klantar sig och hamnar långt bak i startfältet. En mindre att bry sig om!
Jag får till större delen av banan riktigt bra men i näst sista böjjen sticker avslet ut rejält och jag riktigt känner hur sekunden försvinner. Fan! 1.59 blir tiden. Men dock en 8:e plats på griden. Snabbaste bil, Belgien 1.55. Stora skillnader beroende på vätan helt enkelt!
Den som kör kvalet ska också starta första stinten i racet. Det kommer bli rullande start bakom safety car. En riktigt fräck RX-8!

Vid första förarmötet var tävlingsdomaren extrem tydligt med att alla förare skulle köra minst 5 tidsvarv per heat. Våra grannar i Norge räknade snabbt ut att 13 länder inte hade gjort detta och lämnade protest. 4 av dessa team låg framför oss vid starten. Fan så nöjda vi blev när vi skulle få starta 4:a! Trodde vi ja! I Italien kan man tydligen göra som man vill. Regeln följdes inte!

Torsdag 11/2

Warmup 10:30 - 11:00
30 minuters warmup. Hur hinner man med det på fem förare och förarbyten? Vi bestämde oss för att bara köra ett utvarv och ett invarv så alla fick känna på banan som den här morgonen var mycket torrare! De två sista förarna Martin och Richard fick dock 1 tidsvarv då dom körde sist. 1.46 satte Richard som bästa tid. Det blev en bra måttstock även för mig då vi kört väldigt jämt under träningarna. Martin sänkte sin varvid till 1.51! Hans extravarv vid träningen gjorde resultat!

Race 13:00-17:00

Start och Stint 1 - Per
Jag fick som sagt ta första stinten och skulle också få köra lite mer då Martin valde att bara köra de obligatoriska 25 minuter som var kravet.
Lite smånervös var jag men inte värre än under SPVM racen. Rullande start är man ju rätt van vid och efter att ha kört bakom Niklas Falk ett par gånger har jag även lärt mig knepen! :)
Banan var riktigt blöt. Ungefär som träningsheat 1. Dvs jag förväntade mig varvtider runt 1.50.
Direkt då starten gick hängde jag på toppklungan på 9 bilar. Jag plockade rätt snabbt två placeringar från England och Tyskland. De första 15 varven tog jag 4 placeringar och mina varvtider hade trillat ner på 1.46 tider. Väl på 4:e placering blev det en lång kamp med den Ungerska föraren. Här hände samtidigt en rolig sak i depån. Innan racet frågade ungrarna vem som var vår snabbaste förare. Killarna pekade på mig och jag möte ett par ganska förvånade blickar. Kan nästan läsa deras tankar. "En halvknubbig lirare med brillor.. Ok lätt match! "
När jag väl under racet jagade ikapp och inledde min fajt med ungraren så frågade dom i depån, vem den här svenska killen var. Vilken serie kör han i? Svaret blev, Nää, han e fotograf. Haha! :) Så förvånade dom blev när en fet fotograf spöade deras proffs!
Tillbaka till banan. Låg och jagade länge innan jag till slut kom om och faktiskt drog ifrån. Satte även här min bästa varvtid. 1.44.8. Bara 8 tiondelar från Belgiens proffsförare som körde på 1.43.9 (Stintens bästa varvtid). Fy fan så nöjd jag blev!
Därefter var det bara att hålla honom bakom. Många varvningar var det också och oftast inget problem förutom Danmark som fuckade och hela tiden täppte till trots att dom fick blåflagg. Jag slutade min stint som 3:a!

Stint 2 - Martin
Förarbytet med tankning gick hyfsat. Vi missade lite på ett bälte men förlorade bara några sekunder. Martin kom ut som femte bil.
Vart efter blev fästet bättre då regnet helt avtagit. Och det märktes på varvtiderna! Martin var nere under 1.50 och fick som bäst 1.48.

Stint 3 - Linus.
Kom ut 9:a men jobbade sig snabbt ner till 6:a. Detta vartefter de andra team körde in i depå för förarbyte. Under den här stinten var Linus den snabbaste föraren på banan. Han var nere på 1.44.7. Snabbare än mig men till mitt försvar hade spåren gått från pölar till fuktig bana! :) Linus jagade på och återtog tredjeplatsen innan det var dags att lämna över till Gert.

Stint 4 - Gert
Gert kom ut som 5:a och jag tror den placeringen hölls kvar under hela delen av stinten. Vid sista förarbytet kom dock vår miss. Det var enbart de två förarna som fick vara inblandade vid bytet. Tanka och bälta på. Vi andra kunde bara stå och titta på. I all stress glömdes det bort att kolla på soppamätaren så vi tankade i onödan. Sen immade Gert's visir igen så dom hade ett helvete med att spänna bältena. Här förlorade vi nästan en minut mot vårt största hot ungern.

Stint 5 - Richard
Richard gick ut som 8. Jagade upp till 5:e plats och till slut tog fjärdeplatsen. Med 20 minuter kvar att fyra timmars racer insåg vi att det misslyckade depåstoppet kostade oss en pallplats och att bara en avåkning framför kunde rädda situationen.
Richard körde dock extremt proffsigt och var näst snabbast på banan 1.42.2. Sista stinten hade också de andra teamen valt att sätta någon av sina snabbaste förare så det var jämna tider bland topp fyra! Vi slutade 4:a. Ca 40 sekunder bakom ungrarna. 1 varv bakom Portugal och Belgien. Fan så nära! Men samtidigt överträffade vi våra förväntningar med råge. Top 5 var målet. Top 10 hade känts ok.
Att vi skulle köra så tajt med proffsen i första och sista stint var en stor överraskning.

Frågor på det? :)

Det var ett så sjukt kul event med roliga och duktiga kollegor! Jag överraskade mig själv med ett extremt bra resultat. Trodde inte jag skulle vara snabbast i teamet och farmför allt inte trycka till proffsförare! Är riktigt taggad att fixa iordning bilen ordentligt till årets säsong. För det är helt uppenbart att en bra byggd och inställd gör en jävla skillnad.

Ta ner mig på jorden igen! :)
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Några bilder!

Lägger upp ett album i bildgalleriet sen istället för att ha alla här!
Attachments
Open_Race_track_pics002.jpg
Open_Race_track_pics002.jpg (195.24 KiB) Viewed 3807 times
Open_Race_track_pics012.jpg
Open_Race_track_pics012.jpg (148.76 KiB) Viewed 3807 times
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Fredrik Henriksson »

Jäkligt kul och inspirerande läsning Per, man längtar ju till sommaren än mer nu!!! :banana: 8) :burnout:

Kul att det gick så bra för dig! :up: :D Dina teamkompisar skulle ju hållt sig till saningen och svarat att du kör i en av dom mest prestigefyllda klasserna i sverige nämligen MX-5Cup! :wink: :banana: :bow:

Varför skall du ner på jorden igen? trvligare vy på hög höjd. I´m impressed! 8) :banana: :bow:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Jimmy »

Riktigt trevlig läsning!
Kul att det gick så bra som det gjorde och grattis till fjärdeplatsen! :D :up:
Väldigt färgglatt startfält med, ser fram emot mer bilder. :racesmile:
Jimmy Visshed
#97
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Nu ligger lite bilder uppe i galleriet. Kommer lägga upp mer så småningom men måste nog låta de gå till tidningen först samt kolla med Mazda så allt är ok. :)
Ska också försöka fixa upp lite film.

http://www.mx5racingclub.se/galleri/thu ... p?album=31

Car Magazine Blogg från racet: http://www.carmagazine.co.uk/Community/ ... nt-block=0
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Måns Wilke »

Nice.

Vet Du mer vad som är gjort med bilarna? Väghållningen? Bromsarna? motorn? Andning/avgas? mm?
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Ska sammanställa det så småningom.
Vad jag vet direkt är:

Sachs dämpare med hårdare fjädrar. Helt ok men lite mjukare än mina 90/70.
Något hårdare krängare
Bromsar: Original. Pagid belägg.
Motor: Original inkl luftfilter.
Avgassystem: Något form av sportavgas från katten och bak. Lät väldigt bra. Går ut som två pipor i mitten bak.

Alla dessa grejor ska tydligen gå att köpa direkt från Mazda. Special parts no...

Utöver det var den lättad och innerdörrar, mittkonsol var ersatt med kolfiber eller kolfiberlook.
Bakluckan och sittbrunn var helt plåtren.
Som synes på bilderna hade dom även tagit fram en "Roadster bula" bakom stolarna. Men den tror jag är unik för dessa bilar.

Svar till Torkel. Japp gridgirls fanns det! Men jag var fast i bilen så jag kunde inte inspektera saken närmre.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by gokarting.nu »

Grattis Per.

Vilken superbra text du plitat ner!!!!

Stiligt kört, misstänker att du som vanligt bromsade ifrån folk?!

...du är ju inte bara fotograf faktiskt....
Attachments
Miata-rocker-mouse.jpg
Miata-rocker-mouse.jpg (28.68 KiB) Viewed 3741 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Lennart »

Grattis Per och resten av teamet. Kul skrivet !! :up:

Kanske en liten bild på den tuffa Rx-8:an saknas.Tycker jag. :lol:
Lennart Pettersson
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Peter Sandström »

Är ganska (läs väldigt) nyfiken på vad det sitter för fälgar på bilen? Liknar OZ Ultraleggera eller ATS Racelight/DTC, men det är väl ingen av dessa!? Har du mått mm vore det perfekt då jag står i valet o kvalet att klicka i "Bekräfta" på 4 st 6ULR 9x17 ET 48 hos Emilio/949racing då dessa inte direkt blir gratis... :mrgreen:
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Peter Sandström »

Peter Sandström wrote:Är ganska (läs väldigt) nyfiken på vad det sitter för fälgar på bilen? Liknar OZ Ultraleggera eller ATS Racelight/DTC, men det är väl ingen av dessa!? Har du mått mm vore det perfekt då jag står i valet o kvalet att klicka i "Bekräfta" på 4 st 6ULR 9x17 ET 48 hos Emilio/949racing då dessa inte direkt blir gratis... :mrgreen:
Svarar delvis på min egen fråga då jag har luskat ut att det är Motec fälgar på bilen. Liknar deras Nitro, men denna är nog en ren racefälg då den har 5 bulthål medans Nitro har dubbla bultcirklar.. Funkar med ET 40 på 7,5:an då det knappast är 9 tummaren på bilen, men man har lätt rullade hjulhuskanter vilket krävs med ET 40! Tyvärr går det inte att utläsa datan på fälgen, så det är svårt att säga vilken bredd/ET det är, men snygga är dom iallafall...

http://www.carmagazine.co.uk/upload/222 ... 10repo.jpg

http://www.motec-wheels.de/de_nitro_bro ... kiert.html

Kan tillägga att 6ULR 17x9 till NC:n landar på ca 350 dollar styck inkl frakten + tull o moms..

Blev lite OT här.....
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Per Hammarsjö »

Ska grotta lite i pressmaterialet!
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Mazda MX-5 OPEN Race 2010

Post by Magnus Pettson »

GRATTIS :!: Per. Vilken j-a grej :shock: Har blivit ännu lite mer avundsjuk :? Fick du med bilen hem eller? Kommer Automobile med repotage i brevlådan :?: :roll:
De e mycke nu...
Post Reply