Colin Chapmans motto "To add speed, add lightness" gäller inte alla fordon. Efter att jobbat i smyg några månader blev kontraktet för fordonsprojektet offentligt på jobbet. Vad sägs om drygt 28500 hk, en marchfart på 380 km/h (vi ska testa upp till 420 km/h) och en vikt på 1000 ton med full last (Veyron känns lite mesig tycker jag...).
Att tågskrället kommer ta ett antal minuter att komma upp i 380 km/h och flera kilometer att stanna tycker jag är mindre intressant - det kommer trots allt ta kurvorna som på räls
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Mycket imponerande prestanda, men kanske ändå lite hämmat när det gäller att plocka upp brudar, eller? Fast det är klart, men Miatan blir det mest Nancyboys man attraherar ändå, så det kan väl kvitta.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Andreas K wrote:
Att tågskrället kommer ta ett antal minuter att komma upp i 380 km/h och flera kilometer att stanna tycker jag är mindre intressant - det kommer trots allt ta kurvorna som på räls
/Andreas K
Hur skall ett TÅG annars ta kurvor??? Eller nåt annat överhuvudtaget??
Alltid idealSPÅR eller??
Medtävlarna antingen bakom eller framför? ALDRIG bredvid!!
Oh gosh - what a boring life. . . . .
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Tyvärr Andreas, spelar ingen roll hur häftiga tågen är om det inte finns folk som kan se till att de
kommer fram i tid, men en bra exportprodukt kan det nog bli,
SJ
modern tåg i all ära, men glömmer aldrig en em i juni för några år sedan, strul med tågen på centralen i Stockholm, 1000 pers som svor över att inget tåg gick, hörde plötsligt ett visslande från norr, sedan ett muller och helt plötsligt kom ett ånglok med vagnar och allt och blåste förbi perrongerna. Mäktigt att se 1000 personer samtidigt virda på skallen och säga åhhhh.
När moder teknik inte funkar verkar gammal beprövad (analog) teknik hålla