Andreas Eckemark - Kanonloppet Gelleråsen, 2018-08-19

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Andreas Eckemark - Kanonloppet Gelleråsen, 2018-08-19

Post by Andreas E »

Film från race 2. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten - den kameran jag brukar använda lade av och glömde justera inställningen på den jag brukar använda bakåt när jag flyttade den.
Startade som trea i standardklassen och slutade 4a efter Thomas Phil (då Tommy Finell bestraffades med 15 sekunder för sin andra tjuvstart på lika många försök :think2: ).
Om ni tröttnar på den dåliga kvaliteten kan ni spola fram till 09:30 för att se mitt totala hjärnsläpp efter kommit ut på gräset när Tommy inte såg mig och helt glömmer bort att man ska bromsa inför Ejes. Det var en himla tur att jag inte körde in i flera bilar där (förhoppningsvis lär jag mig något av detta misstag som turligt nog inte kostade mig eller andra inblandade något:

https://youtu.be/aMA41zzEmg0

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Emberglow66
Posts: 208
Joined: Mon 03 Sep 2012, 21:23
Location: Täby

Re: Andreas Eckemark - Kanonloppet Gelleråsen, 2018-0

Post by Emberglow66 »

Inte så snyggt av mig :oops: :oops: , såg dig helt enkelt inte. Du smög efter Stomberg och han såg jag och låg kvar på högra kanten längre än jag brukar.
Men i det andra skeendet hann jag precis se dig i sidospegeln :shock: :shock: och hann precis stoppa min sväng
Ren tur att vi klarade oss båda två. :burnout:
Tommy Finell, NB-01 mazda röd
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Eckemark - Kanonloppet Gelleråse, 2018-0

Post by Andreas E »

Emberglow66 wrote:Inte så snyggt av mig :oops: :oops: , såg dig helt enkelt inte. Du smög efter Stomberg och han såg jag och låg kvar på högra kanten längre än jag brukar.
Men i det andra skeendet hann jag precis se dig i sidospegeln :shock: :shock: och hann precis stoppa min sväng
Ren tur att vi klarade oss båda två. :burnout:
Förstår att du inte såg mig med tanke på att du hade fullt fokus på Thomas och Anders genom Trösen och inför Ejes och jag var mest i döda vinkeln. Tur att du var med inför turn-in vid Ejes. :up:

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Eckemark - Kanonloppet Gelleråsen, 2018-0

Post by Andreas E »

Och så filmen från race 1. Upptäckte i line-up att kameran inne i bilen lagt av och hann inte flytta den bakre så i denna film är det bara rear-view som gäller. Startade i tredje position i standardklassen efter ett kval jag är nöjd med (personbästa på Gelleråsen med 1:19.280). Under racet blev jag omkörd av 2 modifierade bilar och pressades hårt av Tommy Finell i standardklassen. Fick till slut ge mig efter miss i depåkurvan men i mål var jag ändå trea då Tommy fick bestraffning för sin "hårfina" tjuvstart.

https://youtu.be/2JyIU0P5iYE

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply