Andreas Eckemark - MX-5 Cup Knutstorp 2015-07-04/05

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Andreas Eckemark - MX-5 Cup Knutstorp 2015-07-04/05

Post by Andreas E »

Film från race 1:
https://www.youtube.com/watch?v=sW5qwMp2oGg

Film från race 2;
https://www.youtube.com/watch?v=8vMyFDggQUM

Ber om ursäkt för ljudkvaliteten (ska se till att koppla in min externa mikrofon nästa gång).

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Seglan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 68
Joined: Wed 27 May 2015, 10:11
Location: Frillesås

Re: Andreas Eckemark - MX-5 Cup Knutstorp 2015-07-04/05

Post by Seglan »

Sjukt kul att se mina försök att komma om Pihl och Hans samtidigt som du inte missar en chans att komma förbi mig när jag misslyckas i mina försök!

Racing när den är som bäst :D

Sen hade det ju kunnat vara lite mindre spännande när jag fick stopp på rakan... Såg inte riktigt så farligt ut i min backspegel som det gjorde i din bil....! :shock: haha
#87 Philip Carlson

Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2634
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Eckemark - MX-5 Cup Knutstorp 2015-07-04/05

Post by Andreas E »

Seglan wrote:...
Sen hade det ju kunnat vara lite mindre spännande när jag fick stopp på rakan... Såg inte riktigt så farligt ut i min backspegel som det gjorde i din bil....! :shock: haha
Kombinationen att först vara fokuserad på att justera backspegeln och sedan var lite obeslutsam och fundera på att gå till vänster innan jag inser att det är för lite plats gjorde att det inte blev mycket marginal till slut.
Men om man bortser från brist på fokus så börjar jag iallafall få lite racevana och släppte inte av på gasen alls när jag väjde undan (brukar vara min första reaktion).

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply