Philip Carlson Knutstorp 2015

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Seglan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 68
Joined: Wed 27 May 2015, 10:11
Location: Frillesås

Philip Carlson Knutstorp 2015

Post by Seglan »

Race 2: https://www.youtube.com/watch?v=82auR4dqiZs

Grymt kul race att jaga sig igenom fältet efter att jag brutit race 1. Tack Pihl för grymt roliga fajter! Tyvärr fick jag bryta då något så löjligt som min gasvajer hoppade av.... :(

Vill också tacka MX-5 racing klubb för det grymma klubb tältet och er support till alla!
#87 Philip Carlson

Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
User avatar
Matte P
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 235
Joined: Mon 07 Oct 2013, 08:36
Location: Falkenberg

Re: Philip Carlson Knutstorp 2015

Post by Matte P »

Såg roligt ut så länge det varade, snopet slut!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Philip Carlson Knutstorp 2015

Post by TPR »

Bra film! :D
Jag har en likadan fast tvärtom, lyckas dock som vanligt inte få ut den på Youtube... :bang2:

Rätt så nöjd med omkörningen på yttern efter korta rakan på första varvet (vid 3.39), mindre nöjd med första omkörningsförsöket av Hans N vid 7.23 men som tur var så hade Hans bra koll.

Intressant att se att min helt standard motor verkar ha lite mer ork på rakan, tycker inte det ser ut som bättre utgångar. :think2:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Seglan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 68
Joined: Wed 27 May 2015, 10:11
Location: Frillesås

Re: Philip Carlson Knutstorp 2015

Post by Seglan »

TPR wrote:Bra film! :D
Jag har en likadan fast tvärtom, lyckas dock som vanligt inte få ut den på Youtube... :bang2:

Rätt så nöjd med omkörningen på yttern efter korta rakan på första varvet (vid 3.39), mindre nöjd med första omkörningsförsöket av Hans N vid 7.23 men som tur var så hade Hans bra koll.

Intressant att se att min helt standard motor verkar ha lite mer ork på rakan, tycker inte det ser ut som bättre utgångar. :think2:
Hade varit riktigt kul att se filmen från din bil med! Mycket täta fajter blev det! :burnout:

Tycker det är riktigt imponerande att se vilken koll du ändå hade bakåt på mig samtidigt som du försökte attackera Hans. Du kom ur ballans när du missade omkörningen på Hans och den chansen tog jag men kom inte hela vägen runt! Sen hur du låser upp det spåret på nästa varv när jag gör ett nytt försök är riktigt imponerande!

Har ju trotts allt 1,8an på 133 hk så känns som jag tappar lite på toppen... :( Men kan erkänna att jag inte är helt nöjd med att bli ifrån åkt rakt fram av din standard motor... Så nu blir det mer modifieringar som jag förhoppningsvis kan få klart och testa till MX-5 Klubbens ban dag på Kinnekulle den 31a!
#87 Philip Carlson

Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Post Reply