Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
seved
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 167
Joined: Sun 28 Aug 2011, 10:46
Location: Linköping

Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by seved »

Tack för en härlig säsong :bow: :bow: :bow: Här är finalen som det såg ut från #77 :racesmile:

Förresten, någon input vad gäller missljudet de sista varven? Diff:en som sjunger på sista versen???

Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by Niklas Falk »

seved wrote:Förresten, någon input vad gäller missljudet de sista varven? Diff:en som sjunger på sista versen???
Det måste vara GPSrelaterat, eftersom det bara låter på rakan. :think2:

Du kör i samma hastighet utför backen mot Ginstkurvan och samma höga varv överallt. Men just ljudmässigt låter det inte som transmissionsvinande utan som vibrerande inredningsdetalj (tex kant på aluplåt mot stål) eller elektroniktjut.
User avatar
seved
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 167
Joined: Sun 28 Aug 2011, 10:46
Location: Linköping

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by seved »

Niklas Falk wrote:Det måste vara GPSrelaterat, eftersom det bara låter på rakan. :think2:
Tack Niklas!!! Det verkar vara kopplat till 'glipan' i cab:en precis ovanför hjälmen... Vid 13.00 och 13.50 tjuter det och 'glipan' är öppen. Hoppas att tejp är lösningen på missljudet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by Anders Träff »

En kanon film! läste inte dit sista in lägg innan men det lät inte lager utan mer som vind :up:

Anders nr82
Björn Mullaart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 5
Joined: Mon 08 Jul 2013, 22:47

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by Björn Mullaart »

Kanonfilm! Kul att du även filmar bakåt, där syns min snurrning mitt i chikanen (efter knuff bakifrån) tydligt. Bra jobbat av alla förare bakom att undvika kollision.

Jag har upplevt exakt samma ljudfenomen som du orsakat av i mitt fall två stora glipor mellan hardtopen och vindruteramen. Ordentlig tejpning löste problemet.

Björn
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by TPR »

Finn ett fel... :oops:
Start Falkenberg.jpg
På min film syns det att även Ulf får lite hjälp med att putta på dig, Björn.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Björn Mullaart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 5
Joined: Mon 08 Jul 2013, 22:47

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by Björn Mullaart »

Vad gör du på gräset Thomas? Snyggt räddat :mrgreen: Verkar som du var av igen senare i chikanen :mrgreen: :mrgreen:

Vem puttade Ulf? Var det Niklas K?
User avatar
chriss
Posts: 694
Joined: Fri 15 Jul 2011, 02:13

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by chriss »

Snyggt kört och fina omkörningar :up: Du och Per kan det där med SidebySide på baksidan :D
Starkt av dig att våga stoppa in nosen när du är snabbare, det vågar inte jag ännu :oops:

Vi får samla all film matrial från starten då och puzzla ihop händelse förloppet. Jag är bakom klungan och där ser man att det knuffas en del ;)
Chriss Rice
Göteborg
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by TPR »

Björn Mullaart wrote:Vad gör du på gräset Thomas? Snyggt räddat :mrgreen: Verkar som du var av igen senare i chikanen :mrgreen: :mrgreen:

Vem puttade Ulf? Var det Niklas K?
Fick för mig att jag skulle bromsa mig förbi Hans N... :bang2:
Hade gott om plats framåt tyckte jag men helt plötsligt stod Bertil still framför, fick slänga mig in på gräset och där bromsar det inte så mycket. Försökte vrida bilen till höger innan jag kom upp på asfalten vilket lyckades ganska bra.
Sedan höll jag ytterspår men när du snurrade var vi fyra bilar i bredd, med mig längst ut. :(
Även Bertil på insidan av mig hade alla hjul i gruset, så jag var lååångt ute, spåren syns i Johans film varvet efter.
Syns även bra på Chris film.

Japp, Niklas K.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by Andreas E »

Kul film att kolla på och snyggt kört som vanligt :bow: :bow:

Lite spännande i Ginstkurvan ett par gånger - tur att bilen inte tog mer skada när det blev kontakt. :up:

Var även kul att få se starten i race 1 från din bakåtriktade kamera så jag fick se mig själv från en annan vinkel - på din film syns hur nära det var att Fieron gled in i mig vid inbromsningen.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Thomas Thorén
Posts: 328
Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
Location: Göteborg

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by Thomas Thorén »

Grymt kört och grymt satsat! :up:
Ledsen för stängningen, svårt att minnas men jag tror jag tänker att jag bromsar i min vanliga racelinje.
Tekniskt sett skall jag ju se dig och släppa upp dig där, lovar lösa större spegel till nästa år! :bang2:
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
User avatar
seved
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 167
Joined: Sun 28 Aug 2011, 10:46
Location: Linköping

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by seved »

Thomas Thorén wrote:Tekniskt sett skall jag ju se dig och släppa upp dig där, lovar lösa större spegel till nästa år! :bang2:
Heh, man måste ju försöka när man ligger så långt uppe.

Hrrm, inte omöjligt att du ligger ännu längre fram nästa säsong :up: :up: :up: Blir nog utmaning för mig att bara komma så långt upp att jag ligger precis bakom nr. 64 :burnout: ...
... och nästa gång är jag nog klokare och försöker omkörning på innern istället för yttern :oops:
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Johan Hedström, Falkenberg 2014, Race 1 & 2

Post by gokarting.nu »

Riktigt underhållande Johan, snyggt räddat också.


Såna utflykter skrämmer slag på vem som helst :applause:
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply