Andreas Eckemark- MX-5 Cup Mantorp 2013-09-29 race 1

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Andreas Eckemark- MX-5 Cup Mantorp 2013-09-29 race 1

Post by Andreas E »

Detta är inte någon speciellt intressant race-film, speciellt som det inte blev något ljud (j-la GoPro kamera :bang2: ) men det kan förhoppningsvis locka några andra av er som har kameror att lägga ut era filmer:
http://youtu.be/qaz-AElIZSI

En liten sammanfattning:
Jag startade i position 11 (av totalt 17 bilar) efter ett mindre lyckat kval där jag inte var inte fick några fria varv innan det började regna. Jag var dock inte ensam om att misslyckas med kvalet med tanke på att Andreas Halbig stod till höger om mig i ruta 12 och Christian Lund var ytterligare 2 platser längre bak.
Till detta rejset hade jag bytt till Kumho (stort tack Per O för att du lånade ut däcken :bow: :bow: :bow: ) för att testa om det var någon skillnad mot Yokohama.
Min plan var att i starten lägga mig bakom Andreas H och så länge som möjligt hänga på honom och därigenom ta 1 eller 2 positioner. Planen lyckades delvis och jag kom förbi Olle O innan Andreas H susade iväg. Sedan var det några roliga (om än lite frustrerande varv) där jag låg bakom Bertil T utan att kunna utmana ordentligt samtidigt som jag såg Christian L komma närmare och närmare bakifrån. Bertil T fick tyvärr tekniska problem (batterikabeln skakade av) och bröt efter ungefär halva racet. Efter detta blir filmen riktigt tråkig för jag har ingen nära framför mig medans Christian L jagar mig (vilket gör att min körning blir sämre och sämre på slutet).

När det gäller däcken var Kumho även för mig snabbare än Yokohama och troligen kommer jag när det är dags att byta nästa gång (efter första tävlingshelgen 2014) är det troligt att jag chansar (blir lite av en chansning för mig eftersom jag bara kör med en uppsättning) på dessa en gång och hoppas på en regnfri säsong...

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
nrx
Posts: 8
Joined: Wed 25 Sep 2013, 13:25
Location: GAMMELSTAD

Re: Andreas Eckemark- MX-5 Cup Mantorp 2013-09-29 race 1

Post by nrx »

Hej och tack Andreas för att du delar med dig av "stum-filmen", kul att se och kul med däckreferenser din.
Tyvärr har jag inte några nya filmer att dela med mig av. Har lagt upp halvhufsade filmer från min skadade telefon på tuben..
Nu i år, om man kommer till start, ska jag byta till kamera, även om jag gillar (det är lätt för mig) harrys och Iphone :)

Länkar från Mantorp, ja det är inte en mx, utan jag "jagar" mx med... mx.ans förfader rx :banana:
https://www.youtube.com/watch?v=B7czM5nXAC0
https://www.youtube.com/watch?v=X7i4Ex8PIlo
Respektfullt,
Rikard Niva
Post Reply