Anders Träff Anderstorp

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Anders Träff Anderstorp

Post by Anders Träff »

Vad sysslar porschen med? det syns att han kör ut på banan. han förstörde min dag jag låg 3;a när detta hände !


http://youtu.be/wfLLSHB2Wnk
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Anders Träff Anderstorp

Post by Josen »

Hej

I från 944:an, tror inte han körde ut med mening ut det blev så i snurren, men kanske skulle han låtit bilen gå framåt istället för att försöka styra in den -> inte vänt..

Men det är lätt att vara efterklok..

https://www.youtube.com/watch?v=_D0RawAK6G8
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Anders Träff Anderstorp

Post by Anders Träff »

Jag år nog hålla med dig det är en race incident. men på min film ser det ut som han kör upp, det blir tydligt att så inte är fallet när man ser hans film!
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Anders Träff Anderstorp

Post by Andreas E »

Anders Träff wrote:Jag år nog hålla med dig det är en race incident. men på min film ser det ut som han kör upp, det blir tydligt att så inte är fallet när man ser hans film!
Hur som helst väldigt tråkigt att du drabbades så hårt av att han var lite för "ivrig" att komma upp på banan igen. Men det kunde samtidigt blivit värre om du inte hunnit styra ut på gräset och smällt in i honom - tur att du hann fatta beslut om att gå på utsidan om honom i gräset i tid.

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Anders Träff Anderstorp

Post by gokarting.nu »

Anders, känns som att du haft missflyt de sista tävlingarna.
(feber o raceincidents)

På Falkenberg kommer allt gå som tåget för dig, nu har du haft ditt krångel. :burnout:

Du gjorde ett bra val(tycker lilla jag), vi vet alla hur svårt det är att på flit köra av banan.
Tror inte det slutat väl om du valt att gå vänster ist, då hade vi nog båda kört in i honom.

Jag följde bara dig, uppfattade väldigt sent att han stod där han stod.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply