Andreas Eckemark- MX-5 Cup SSM/Knutstorp 2013-07-07 race 2

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Andreas Eckemark- MX-5 Cup SSM/Knutstorp 2013-07-07 race 2

Post by Andreas E »

Klantade till det så jag fick istället för en film av race 1 (som var det roligast jag kört hittills) en stillbild på mig när jag sätter på kameran :bang2:
Men inför race 2 var jag lite mer noggrann och såg till att den snurrade igång innan line-up (sorry för kass ljud pga nercabbat och Gopro-kamera där jag var slö och inte kopplade in den externa mikrofonen jag har):
http://youtu.be/H4Uh-eQAy4U

Startade på 13:e plats av totalt 29 bilar (2:a plats i Standard-klassen). Fick en bra start och undvek precis Anders T som missade starten pga en viss gul bil som tjuvade. Fastnade dock bakom Björn M (som precis som mig var lite försiktig i starten) vilket gjorde att 3 bilar passerade i första kurvan och det innebär att det var 4 bilar mellan mig och Jan-Eric som jag hade förhoppning att fightas med om segern i standardklassen :(
Hur som helst hade jag efter detta flera händelserika varv med roliga fighter (tack Lars F, Alexander S, Lars F, Anders T och Olle O för det) :up: .
Slutade på 15:e plats (2 i standardklassen). Även om det inte fick så fort och jag tappade ett par placeringar var detta ett riktigt kul race för min del och jag ser redan nu fram emot SSM 2014 :!:

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Olle Olsson
Posts: 39
Joined: Wed 11 Mar 2009, 13:11

Re: Andreas Eckemark- MX-5 Cup SSM/Knutstorp 2013-07-07 race

Post by Olle Olsson »

Hej Andreas!
Tack själv för en god kamp och en trevlig film :D . Man lär sig mycket genom att se sig själva så jag
undrar om inte filmen ger mig mer än dig.
En sak kan man klart konstatera. Du måste sätta fast din backspegel.
Du lägger mer tid på den än att växla :banana:
Jag vill även tacka alla andra för en mycket trevlig helg.
Stora racing hälsningar.Olle
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Eckemark- MX-5 Cup SSM/Knutstorp 2013-07-07 race

Post by Andreas E »

Olle Olsson wrote:Hej Andreas!
Tack själv för en god kamp och en trevlig film :D . Man lär sig mycket genom att se sig själva så jag
undrar om inte filmen ger mig mer än dig.
En sak kan man klart konstatera. Du måste sätta fast din backspegel.
Du lägger mer tid på den än att växla :banana:
Jag vill även tacka alla andra för en mycket trevlig helg.
Stora racing hälsningar.Olle
Har försökt få fast backspeglen med både tejp och lim utan framgång (båda "justerlederna" har lite för mycket glapp). Om någon har tips hur man får den att sitta bättre skulle jag vara mycket tacksam :bow:
Alternativet är annars att sluta köra över curbs så ofta :wink:

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Andreas Eckemark- MX-5 Cup SSM/Knutstorp 2013-07-07 race

Post by Lejban »

Andreas E wrote:Om någon har tips hur man får den att sitta bättre skulle jag vara mycket tacksam :bow:
/Andreas E
Jag hade helt missat att det faktist bara är att skruva åt en stjärnskruv på baksidan av spegel, så efter 8 race av sudd kunde jag faktist se bakåt dom två sista på falkenberg förra året ;)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Eckemark- MX-5 Cup SSM/Knutstorp 2013-07-07 race

Post by Andreas E »

Lejban wrote:
Andreas E wrote:Om någon har tips hur man får den att sitta bättre skulle jag vara mycket tacksam :bow:
/Andreas E
Jag hade helt missat att det faktist bara är att skruva åt en stjärnskruv på baksidan av spegel, så efter 8 race av sudd kunde jag faktist se bakåt dom två sista på falkenberg förra året ;)
Tyvärr är det en annan lösning på NB (iallafall på NBFL) med två "kulor" med en led mellan. Det är denna leden som har lite för stora hål jämfört med "kulorna" som sitter i varsin ände av leden.
Försökte i höstas ta loss spegeln från rutan för att komma åt bättre att öka friktionen mellan led och "kulorna" men lyckades inte trots en del våld (då andra lyckats spräcka rutan när de försökt få bort spegeln vågade jag inte ta i så mycket)

/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply