Anders Träff Falkenberg 2012-09-07-09

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Anders Träff Falkenberg 2012-09-07-09

Post by Anders Träff »

Race rapport Falkenberg 120907-09
Kommer ner till Falkenberg på torsdag kväll hinner precis lasta av bilen innan det börjar regna, blåste gjorde det redan. Så det var bara att krypa in i husbilen och kura. När vi vaknade på morgonen så trodde jag att vi skulle vara sjösjuka för jäklar vad husbilen gungade. Första träningen började ca 11.00, fick inte körningen att flyta riktigt, tror bästa tiden blev 55,3 någonting visserligen en förbättring med drygt 4 sekunder sedan 2010 då åkte jag höga 59. Som snabbast. Flyttade lite för mycket på mig när det kom några snabba bilar så jag klippte lite gräs lite skador på frontspoilern bara men som alltid så finns det alltid någon som har hjälp att komma med när det behövs (spikband och självborrande plåtskruv) Andra träningen så tyckte jag det kändes bättre men bara 55,1, missnöjd med tiden och ingen officiell tidtagning, men när rykten gick att de snabbaste var nere på 52 tider kände mig ändå mer missnöjd med körningen.

Lördag kval.
Som vanligt har jag svårt att åka fort de första varven. Sen uppstår ett nytt problem som känns nytt för mig, långsammare bilar på banan, det brukar vara jag som stoppar upp de snabbare bilarna, det gick ganska bra tills jag kom ifatt (Finlandsfärjan) Markus. Ett par varv så släpper jag i väg Markus så jag får en lucka på ca 300m och tar ny sats bästa tid 54,5, har ytterligare 5 tider under 55. När jag kommer in i depån så får jag en jätte kram av min fru som säger du är sexa i kvalet. Lite småchockad känner jag mig och måste få det bekräftat av tidtagningen. Yes det stämmer Jag har aldrig startat så högt upp i fälten någonsin! Börjar kolla lite tider första bil Halbig 52,893 Femte bil 53,570 så det fattas ca 1,5 sekunder till toppen känner mig ganska nöjd, men så läser jag listan bakom mig jag har sex bilar inom en sekund efter mig så jag inser att det kommer att bli tufft att hålla sjätteplatsen i första heatet och att försöka ta någon placering!

Kval
http://youtu.be/ZabBdJ43ljc

Söndag äntligen race
9,30 startar race 1 som vanligt en ok start tappar en bil till första kurvan sjua första varvet men till min förvåning så inga attacker från bilarna bakom, tappar däremot Kent med ca 300 meter ligger ganska statiskt så varv efter varv, men efter ca 10 varv så börjar jag komma i fatt, varv 12 (tror jag) så är jag i fatt och börjar försöka ta mig om, är på väg om på baksidan när Kent stänger luckan jag bromsar! jävlar vad nära, idag ska man lämna lucka när bilen har stuckit in nosen, inte som förr när man måste vara uppe vid A-stolpen, men jag bromsar mig förbi in i chickanen där får jag gott om plats går i mål som sexa min bästa tid 53,665. Vinnare Halbig 52,422

Race 1
http://youtu.be/XF5ksXFXt5Y

NU! Race 2
OMVÄND startordning JAG startar i poleposition känner mig helt lugn innan men får en blackout i starten (tjuvstart) som ställer till det bakom mig, (ingen omstart) jag han stanna innan ljuset släcks men med foten på bromsen ingen gas så stort kaos bakom som sagt tappar 4 platser i starten efter ytter 2 Halbig och Torkel. Sen blir jag jagad av Magnus ett antal varv och efter ca tio varv så hamnar jag i ett vakum, 300 m fram till Kent, och Magnus tappar men jag kommer aldrig ifatt Kent slutar sjua min bästa tid 54,061 Vilket även blir slutplaceringen i SPVM Nu är det bara att ta nya tag till nästa år antingen lätta bil och förare 50kg eller Abs bromsar ?

Race 2
http://youtu.be/D6j_hKlcB_Y
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anders Träff Falkenberg 2012-09-07-09

Post by Torkel k »

Kul läsning och bra filmer, Anders! Hej vad det ryker om mig i starten när jag bromsar för första kurvan. :shock: :oops: Jag visst att jag låste upp, men inte så mycket.

Grattis till top 6! Nu har det lossnat och du ska se att 2013 kommer bjuda på fighter om pallplatserna också. :bananahead:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Post Reply