Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 -11 Race 2

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 -11 Race 2

Post by Lejban »

SSM 2011 - Race 2

Image

Startade på 18:e plats, denna gång med lite för mycket hjulspinn, men kommer iväg ok ändå, dock när folk framför låser upp o det är massa rök bland bilarna så fegar jag ur lite och tappar några placeringar. Observera Pär som kommer på innersta innern och har kört om ca sju bilar på första rakan :up:

Hamnar bakom Jesper (som berättade att han körde sin miata varje dag till jobbet i pure roadsport anda :up: )
Försöker komma om lite här och var, till slut kastar jag mig på yttern i hårnålen och gör min livs första omkörning! (ok jag körde om Andreas K på rakan på kullen, men det va inte riktigt rättvist), i alla fall: snacka om lyckan i kroppen!! Jagar ikapp den välbekanta alfan, som ligger bakom den välbekanta Bertilstyrda silverpilen, samtidigt som jag har Jimmys bil i hasorna. Vi fyra har en god fight resten av racet. Efter ett par varv tar jag mig om alfan på samma sätt som Jesper, runt utsidan på hårnålen, och får då revansch ifrån Race 1.

Sen jagar jag Bertil (igen) men igen gör han inga stora misstag, täcker sin linje bra och jag får igen nöja mig med en 18:e plats. :up:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 -11 Race 2

Post by Lennart »

Bra kört men tycker nog att bertil borde flaggats att släppa förbi dig. :mrgreen:
Lennart Pettersson
Post Reply