Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 2011 Race 1

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 2011 Race 1

Post by Lejban »


SSM 2011 - Race 1


Image

Startade på 16:e plats, fick en mycket bra start, det blev lite kö på insidan så jag gick på utsidan och tog några platser. Sedan när vi kom tillbaka till rakan fick jag lära mig att det visst fick plats tre i bredd, blev lite chockad när den blåa renaulten(?) switchade förbi trots att jag redan hade Fieron på utsidan, och även Brusebäck svischade förbi. Sedan gjorde jag det allt för vanliga misstaget att inte få i trean, för andra gången i racet :bang2: (folk frågar mig jämnt om det inte är krångligt med högerstyrt, -nej svarar jag alltid, inga problem, men börjar inse att jag borde sluta lägga i femman när jag är nervös :) ).

Vill inflika jag är ju rookie så det skriker om det, titta bara på vilken nivå jag va på för mindre än ett år sen: viewtopic.php?f=19&t=1578

Tappade i alla fall då en placering till Bertil. Det skulle jag inte gjort, Bertil är aningens långsammare på ett varv än mig, men vad hjälper det när han inte gör några misstag, så jag fick se mycket av Bertils bil i helgen :P Bra kört!

På kinnekulle var jag lite feg på att köra nära bilen framför, så denna gång ska jag verkligen försöka köra om. Över NGK-krönet (vad står NGK för?) så är jag snabbare än Bertil, så jag kastar mig på insidan med låsta hjul, men bertil viker sig inte en tum. Jag tappar massa fart och vet inte riktigt vart alfan i bakhasorna är så jag lämnar lite för mycket plats på högren och tappar istället en placering. Trots det, hur nöjd som helt att jag vågade försöka :)

Sedan tittar jag på den fina alfan i resten av loppet och tycke livet var ganska bra ändå. :mrgreen:

Slutade på en 18:e plats. :up:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 2011 Race 1

Post by Dennis Kullman »

Snygg film! Kul med lite data i bilden också. :D
Du kör snällt... :wink:
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Tobias Nyström - SSM Ring Knutstorp 10/7 2011 Race 1

Post by Andreas E »

Snygg film :up: , blir dessutom mer intressant med två kameror och data till.
Lejban wrote:...Sedan när vi kom tillbaka till rakan fick jag lära mig att det visst fick plats tre i bredd, blev lite chockad när den blåa renaulten(?) switchade förbi trots att jag redan hade Fieron på utsidan,...
Renaulten var snabb på rakan, såg lite tight ut när den susade förbi din vänstersida.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply