Andreas Karlsson- MX-5 Cup/SSM Knutstorp 2011-07-10 race 1

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Andreas Karlsson- MX-5 Cup/SSM Knutstorp 2011-07-10 race 1

Post by Andreas E »

Roligast och tätatst rejset jag kört hittils (fick t.o.m göra riktiga rejs-omkörningar för första gången).
Kortfattat:
Missade starten lite och blev omkörd av Jesper F, Olle O och Daniel J. Under 2 varv ligger jag och Daniel J flera gånger sida vid sida och byter plats innan jag lyckas smita förbi i ingången till Idioten (syns inte på filmen men där, vid 2:25 var vi riktigt nära varandra). Tack för riktigt rolig fight Daniel :bow:
Sedan jagar jag Jesper F flera varv utan att få någon riktig möjlighet att göra en attack.
Vid 6:30 är jag lite okoncentrerad när jag tittar efter vad Per H gjorde ute på gräset och i backen ner mot bäcken håller jag på att ställa till det för mig när jag väjer för ett rör (?) som ligger på banan.
När Jesper F lyckas bromsa sig förbi Olle O vid 07:00 (snygg passering :up: ) så får jag en ny bil att jaga.
Märker att Olle O har problem med grepp i sina däck men har svårt att hitta ett riktigt läge (är väl nära vid Idioten en gång och var rädd att jag skulle bumpa till). Till slut får jag min chans när Olle missar lite i kurvan efter rakan (vid 10:50) och jag kommer tillräckligt nära över NKG och kan passera i vänstern innan Idioten.
Sedan blir det lite deja-vu känsla när jag ner för backen mot bäcken varvas av Andreas H och Robert S (dock med klart mindre kontakt än förra året :wink: ).

Klart roligaste rejset jag kört hittills :banana: :banana: :banana:

http://www.youtube.com/watch?v=fpoUWCzOT78

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
danielj
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 115
Joined: Tue 25 May 2010, 13:09
Location: Sthlm

Re: Andreas Karlsson- MX-5 Cup/SSM Knutstorp 2011-07-10 race

Post by danielj »

Andreas K wrote:Roligast och tätatst rejset jag kört hittils
Kan bara hålla med om det, även om det inte syns så bra i filmen så var det en härlig fight vi hade i början av racet och det var en fröjd att rejsa med dig.
Daniel Jonsson
Post Reply