Jimmy Visshed - Bankalaset på Kinnekulle 2010

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Jimmy Visshed - Bankalaset på Kinnekulle 2010

Post by Jimmy »

http://www.youtube.com/watch?v=JR9mKwZCMTQ

I efterhand känner man sig lite dum, av lite olika anledningar.

Avåkningen som resulterade i bogseringshjälp kunde lätt undvikits med lite flinkare arbete bakom ratten ... i filmen styr jag bara mer åt höger hela tiden tror jag .. och det hjälper inte massor.

Rolig banträff hur som helst :banana:
Jimmy Visshed
#97
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Jimmy Visshed - Bankalaset på Kinnekulle 2010

Post by gokarting.nu »

Åååååååååååååååhhhhhhhh, Jimmy vad jag hoppas vi får en möjlighet att köra en liknande banträff igen.
Iom din högra placering, skulle det vara extra kul att ligga dörr dörr.

Jag kan inte detta, men det låter på din motor som du inte har sk: Powerdrift, utan du knixar ut häcken och på något vänster med LITE gas så har du kvar den där ute.
Hade du krängaren på bak?

Den efter tv krönet är favvon!

Dennis som du så vänligt tog med dig ut, var mycket glad efter åkturen.
Han har en förflutet inom Mc världen på bana.


Hur som helst är jag inte att bedöma körteknik, men mig imponerar du på.
Och har gjort sedan första gången jag såg dig dansa på 185or :)

Andreas.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Jimmy Visshed - Bankalaset på Kinnekulle 2010

Post by Magnus Pettson »

Fy f-n va fränt :!: :!: :!: Har du nåra kurser :?: Anmäler mej direkt :D Kvarntorpsrondellen eller :D
De e mycke nu...
Pingen
Posts: 152
Joined: Mon 27 Jul 2009, 16:36

Re: Jimmy Visshed - Bankalaset på Kinnekulle 2010

Post by Pingen »

Tror det är bra att lära sig bilen i alla situationer för att bli en bra förare.

Du har kommit långt JImmy, att du ligger på gränsen körmässigt visar dina ambitioner.
Christian Olsson
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: Jimmy Visshed - Bankalaset på Kinnekulle 2010

Post by Jimmy »

Andreas:
Haha, du såg direkt att det inte var bilens vanliga set-up!!!
Sjukt imponerande känsla för hur bilar ska bete sig … nästan skrämmande. :shock:

Den enda ändring jag gjorde från torr-inställningarna var att ställa alla dämpare på mjukaste läget
(vanligtvis har jag dem på hårdaste läget fram och mjukaste bak, så vart lite mer framgrepp nu än annars, hihi)

Jag är glad att Dennis tyckte det var skojj och det var lite av en ära att få skjutsa runt någon som tidigare jagat Valentino Rossi på bana! Tror han sa att det var på Nurburgring det inträffade, oavsett vart det var så måste det vart grymt coolt. Trevlig kille, du får hälsa honom att jag också tyckte det var kul. :D


Pettson:
Jag har allt sett dig åka ordentligt på tvären på ett antal onsdagträningar! :mrgreen:

Kvarntorpsrondellen är inte den enklaste måste jag säga, flera volvoraggare per sommar som misslyckas grovt där med sönderslagna lyktglas och sneda stolpar som resultat. Har sett flera som dragit rakt över den också, men det är nog ingen miata-sport, behövs lite mer markfrigång för det.

När jag var liten och precis fått körkortet (förra året med andra ord..) var det Marieberg som gällde under regniga nätter när sömnen inte infann sig. :wink:


Christian:
Tack för de uppmuntrande orden :)
Jimmy Visshed
#97
Post Reply