Trackday Comedy

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Trackday Comedy

Post by Cyberoid »

Den här lilla sketchen kan nog få vissa att dra på smilbanden. Har ni hört resonemanget förrut? :P

Trackday Comedy
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Trackday Comedy

Post by ephas »

Cyberoid wrote:Den här lilla sketchen kan nog få vissa att dra på smilbanden. Har ni hört resonemanget förrut? :P

Trackday Comedy
Vad är då moralen av denna story?

Om du har en liten penis, intala inte dig själv att den är stor bara för att tjejen skriker... :think2:

Klockren film om hur man ofta blir bemött när man berättar vilka tider man kör med Miatan. Stod för ett tag sedan och snackade med några polare som kör M3s och Porsche modell dyrare. De hade varit på en trackday på Kullen och vart riktigt nöjda att det gick så fort. När jag efterfrågade tider så visste de inte riktigt men de var rätt övertygade att flera bilar var under 1:06.

Jag sade ingenting...

Frågan kom till slut;

Hur fort kör ni i era Miator? För att inte sätta mig på höga hästar sade jag att jag inte har någon aning men en Racingkollega som var snabbast på premiären låg runt 1:02.5 tider...

Deras reaktion var väldigt rolig :shock:

Jag fick någon gång för länge sedan höra ett väldigt bra ordspråk av en vis man.
"Kan du inte köra fort med 100bhp så kommer du inte kunna köra fort med 200bhp heller."

Riktigt klockren animation i alla fall. :mrgreen:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Bernie
Posts: 70
Joined: Sat 06 Mar 2010, 00:09

Re: Trackday Comedy

Post by Bernie »

:D Bästa!
Jonas Bernhardt
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Trackday Comedy

Post by Torkel k »

Det är en dokumentär från PCA: Porsche Club of America. Jag vet, jag körde på flera av deras banhelger i USA. :roll: Jag tror faktiskt att jag träffat snubben i filmen!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Trackday Comedy

Post by Niklas Falk »

En liknande som kanske kommer lite närmare
http://www.xtranormal.com/watch/6176573
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Trackday Comedy

Post by Josen »

Kul film :up: Känner igen delar av det från banorna.

Bästa var när jag med den vita på std setup plöjde dyrare bilar framför - folk med 500 k bilar pratade om att gå i terapi ;)

Till 'försvar' av folk som har kraftfulla bilar så är det inte helt lätt att köra såna bilar fort, miatan som bil är så bra balanserad att det nästan blir för 'lätt'. Vet nog ingen bil som är så förlåtande och lätt-körd om den är rätt inställd :up: Den passar också banor som Kullen och Knutan perfekt, lagom effek för att kunna köras 'flat-out' jämt
En kraffull Porsche/BMW kräver helt klart sin man vid ratten på ett annat sätt vs Miatan :roll:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Bernie
Posts: 70
Joined: Sat 06 Mar 2010, 00:09

Re: Trackday Comedy

Post by Bernie »

Låter som herr Osbeck försöker hålla förväntningarna nere, nu när han skall börja köra kraftfull bil... :wink:
Jonas Bernhardt
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Trackday Comedy

Post by Josen »

Låter som herr Osbeck försöker hålla förväntningarna nere, nu när han skall börja köra kraftfull bil... :wink:
Att jag är så lätt att genomskåda :oops: :D - kastar mig i svett i sängen när jag ser alla miator i backspeglen som vi äta mig ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Post Reply